نیما زم با ۱۵ مصداق افساد فی‌الارض اعدام شد

سرویس جامعه جوان آنلاین: رسیدگی به اتهامات زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی طی شش جلسه و در شش ماه متوالی به صورت علنی برگزار شد. نیما زم معروف به روح‌الله در جلسات دادگاه اعترافات قابل‌توجهی داشت. در جلسه سوم دادگاه بود که زم اعتراف کرد لیدر اغتشاشات دی ماه ۹۶ بود و در نتیجه آن تعدادی از مردم بی‌دفاع به واسطه اعمال تروریستی عناصری فریب خورده، جان خود را از دست دادند. شرارت زم در حدی بود که توانا محمدی، مدیر فنی کانال معاند آمدنیوز هم در جلسات چهارم دادگاه اعلام کرد: «به دستور زم قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به صورت پایلوت ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جا‌ها ۲ میلیون دلار دریافت کنم. خواسته زم ساخت پهپاد و موشک و زدن آن‌ها به مراکز حساس کشور بود.»
البته مدیر فنی کانال معاند آمدنیوز در پاسخ به این سؤال قاضی صلواتی که آیا شما توانایی ساخت موشک دارید، گفت: «من توانایی ساخت موشکی که ردگیری نشود و بتوانم آن را جایی بزنم، ندارم. قصد داشتم پول از او بگیرم و بعد بگویم بازداشت شدم که بیخیال من شود.»
در یکی از جلسات دادگاه نیز مکالمات رد و بدل شده میان زم و ساغر کسرایی که یک ایرانی - امریکایی شاغل در کنگره امریکاست به نمایش درآمد که در آن مکالمات، زم از کسرایی تقاضای کمک مالی جهت ایجاد آشوب و اغتشاش را در کشور می‌کند.
نیما زم همچنین در جلسه پنجم دادگاه خود اعلام کرد که بعد از مکرون، سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه برای من بود. در همین جلسه از دادگاه بود که زم در خصوص همکاری با اداره امنیت ملی امریکا گفت: «در سه، چهار سال اخیر چندین جا از جمله عربستان و امارات مشخصاً درخواست ملاقات با من را داشتند؛ توسط واسطه‌ای گفتند ماهی ۲۰ هزار یورو حقوق می‌دهند و همه سخت‌افزار‌های مربوط به آمدنیوز و همه امکانات را در اختیارم قرار می‌دهند.»


وی همچنین در جلسه ششم دادگاه خود در رابطه با ارتباطش با مایک مرادی، مأمور سرویس جاسوسی کشور بیگانه به سؤالات قاضی و نماینده دادستان پاسخ داد و مدعی شد این ارتباطاتش در کشوری که مقیم آن بوده، جرم تلقی نمی‌شد! نماینده دادستان در پاسخ به او متذکر شد: «قانون اجازه می‌دهد که اگر بزهکار تبعه کشور باشد، در هر جای دنیا جرم کرده‌باشد، او را به کشور بازگرداند و محاکمه کند، ارتباط با «افسر ان اس‌ای» و مایک مرادی، مأمور سرویس جاسوسی جرم است.» افساد فی‌الارض در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، جاسوسی برای چندین کشور متخاصم و توهین به مقدسات اسلام از مهم‌ترین جرائم زم بود.
افساد فی الارض در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف ایران، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۵ جرم ارتکابی روح الله زم بودند.