آشنایی با ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی؛ کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟


آشنایی با ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی؛ کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی دسته جدیدی از ارزها هستند که از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی جنبه‌های مختلف اکوسیستم‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. هدف این پروژه ها بهتر کردن امنیت، بهبود سرعت ثبت تراکنش ها، بهینه سازی استراتژی های معاملاتی و حتی ایجاد سیستم های مستقل تر و غیر متمرکزتر است. با توجه به فراگیر شدن هوش مصنوعی، ارزهای دیجیتال این حوزه جزو پرسودترین ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بوده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم آشنایی با ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی داشته باشیم و ببینیم چرا این ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری هستند و کدام برای سرمایه گذاری بهتر است. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال حوزه هوش مصنوعی به چه معناست؟

ارز دیجیتال حوزه هوش مصنوعی به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که در یکی از بخش‌های کلیدی عملکرد خود از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. برخی از این ارزهای دیجیتال مانند نیر پروتکل ممکن است که از هوش مصنوعی برای افزایش سرعت در بخش ثبت تراکنش استفاده کنند، برخی دیگر ممکن است که در ثبت هویت افراد از هوش مصنوعی استفاده کنند و تعدادی دیگر از این ارزها ممکن است که برای عملکردهای کاربردی‌تر مثل پاسخگویی به مشتری‌ها از طریق چت بات‌ها از هوش مصنوعی استفاده کنند.

ارزهای دیجیتال این حوزه از سال 2017 وارد بازار دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند اما در دو سال اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال علاقمندی بیشتری نسبت به خرید ارزهای این حوزه مانند خرید گراف دارند و توکن‌های این پروژه‌ها را از هر صرافی ارز دیجیتال ایرانی مانند ایرانیکارت خریداری می‌کنند و منتظر رشد قیمت آن‌ها می‌مانند.


عمده خدمات ارزهای هوش مصنوعی مربوط به کاربردهای زیر است:

ربات‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی: این پلتفرم‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل روندهای بازار و اجرای خودکار معاملات استفاده می‌کنند و با واکنش سریع‌تر به داده‌های بلادرنگ نسبت به معامله‌گران انسانی، سود را بهینه می‌کنند.

سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO): برخی از رمزنگاری‌های هوش مصنوعی توسط DAO اداره می‌شوند که در آن هوش مصنوعی نقش مهمی در فرآیندهای تصمیم‌گیری ایفا می‌کند و به مدیریت و توزیع منابع بر اساس ارزیابی‌های هوشمند کمک می‌کند.

پیش‌بینی آینده: ارزهای هوش مصنوعی همچنین ممکن است از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای پیش‌بینی حرکات بازار، بهبود مدیریت ریسک یا حتی پیش‌بینی تراکم شبکه استفاده کنند و در نتیجه سرعت و هزینه‌های تراکنش را بهینه کنند.

مدیریت و امنیت داده‌ها: هوش مصنوعی می‌تواند نقص‌های امنیتی یک پروژه را بدون دخالت انسان شناسایی کند و خطر هک سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را به صفر برساند. شما با خرید این ارزهای دیجیتال دیگر نگران امنیت سرمایه خود نخواهید بود.

بهترین ارزهای حوزه هوش مصنوعی
ارزهای هوش مصنوعی خدمات بسیار متفاوتی دارند و هر کدام در بخش متنوعی سعی می‌کنند که از هوش مصنوعی برای ثبت عملکرد بهتر و هوشمندتر کردن پروژه استفاده کنند. در ادامه مروری بر بهترین ارزهای هوش مصنوعی خواهیم داشت تا ببینیم کدام برای سرمایه گذاری بهتر است.

گراف

گراف (Graph) یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی برای نمایه‌سازی و جستجوی داده‌ها از بلاکچین‌های مختلف مثل سولانا، اتریوم و کاردانو است و مشابه نحوه نمایه‌سازی و جستجوی داده‌های گوگل از وب کار می‌کند. به همین دلیل به این پروژه گوگل کریپتو می‌گویند. این ارز دیجیتال در سال 2018 با بیش از 3000 زیرگراف که توسط هزاران توسعه دهنده برای Dapps محبوب مستقر شده بود راه اندازی شد. گراف یکی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است که در سال 2024 مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

امنیت و یکپارچگی داده‌های شبکه از طریق مشارکت گروه‌های مختلفی Indexers، Curators و Delegators حفظ می‌شود. این افراد توکن‌های Graph (GRT) را به عنوان نوعی وثیقه قفل می‌کنند و برای خدمات خود پاداش دریافت می‌کنند.

فت (Fet)

Fetch.ai در سال 2017 تأسیس شد و با انگیزه ایجاد یک شبکه یادگیری ماشین متن‌باز، ایمن و غیرمتمرکز با اقتصاد کریپتویی به اتحاد ابرهوش مصنوعی (FET) تغییر نام داد. در پروژه فت هر کاربر می تواند به راحتی با استفاده از هوش مصنوعی مستقل برای اجرای وظایف، به مجموعه داده های امن متصل شده و به آن دسترسی داشته باشد. کاربران می‌توانند از این توانایی برای کارهایی مانند بهینه سازی خدمات معاملاتی DeFi، شبکه های انرژی هوشمند و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.

فت یکی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری است چرا که هم بازدهی و سوددهی مناسبی داشته و هم اکوسیستم بزرگی از ارزهای دیجیتال کوچکتر دارد.

رندر

Render Network یک شبکه همتا به همتا است که به برنامه های هوش مصنوعی و تولیدکنندگان سرگرمی اجازه می دهد ظرفیت GPU استفاده نشده را اجاره کنند. این پلتفرم به لطف فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند، تراکنش های سریع و بسیار ایمن را در یک محیط فوق العاده شفاف ایجاد و ثبت می‌کند. این پروژه توسط استارتاپ رندر ابری OTOY پشتیبانی می شود.

هدف اصلی Render Network بسیار فراتر از ارائه خدمات با هزینه کم است. رندر به دنبال ایجاد بازاری است که در آن افراد و سازمان‌ها به نام «Creators» بتوانند از قدرت GPU بی‌استفاده خود برای ارائه تصاویر با کیفیت بالا، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و سایر وظایف محاسباتی استفاده کنند.

بیتنسور

Bittensor یکی دیگر از پلتفرم های بلاک چین است که از قدرت یادگیری ماشینی استفاده می کند. این پلتفرم یک پروتکل منبع باز است که نوعی شبکه یادگیری ماشینی مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز ایجاد کرده است. در اکوسیستم Bittensor، تعداد زیادی از مدل‌های یادگیری ماشین دست به دست هم می‌دهند تا چندین عملیات را انجام دهند. افراد پس از استفاده از توکن های TAO مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس میزان اطلاعاتی که به جدول می آورند کسب درآمد می‌کنند.

چشم انداز پروژه Bittensor شفاف است. هدف آن ایجاد بازاری بسیار قابل اعتماد، شفاف و متن باز برای هوش مصنوعی، ارائه پاداش و تسهیل تعامل بین سازندگان و کاربران هوش مصنوعی است.

نیر پروتکل

Near Protocol یک پروژه ارز دیجیتال AI لایه 1 بزرگ است که برای ارائه خدمات محاسبات ابری مبتنی بر جامعه استفاده کنندگان خود طراحی شده است. نیر پروتکل توسط یک تیم در سطح جهانی ایجاد شده و به توسعه دهندگان و صاحبان مشاغل این اجازه را می دهد که به سرعت و به طور پایدار برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند و از دارایی های ارزشمند مانند وجوه و هویت محافظت می کند. ارز دیجیتال ai بومی اکوسیستم پروتکل NEAR، توکن NEAR نامیده می شود.

این پلتفرم که یکی از بهترین توکن های ارز دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری است به این دلیل ایجاد شده که مسائل مهمی در فضای بلاک چین از جمله توان عملیاتی ضعیف، سرعت پایین تراکنش، و قابلیت همکاری محدود را حل کند.

Ocean

Ocean Protocol پلتفرمی است که بر ارزش واقعی داده ها تأکید می کند. این پلتفرم از ترکیب فناوری بلاک چین، شبکه‌های غیرمتمرکز و مکانیسم‌های رمزنگاری استفاده می‌کند تا امکان به اشتراک‌گذاری داده‌های ایمن و خصوصی را فراهم کند. در این پلتفرم افراد می‌توانند داده‌های خود را به فروش برسانند و در ازای آن کسب درآمد کنند. این داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قیمت را فروشنده طبق سلیقه و نظر خود تعیین می‌کند. معاملات در این پلتفرم از طریق توکن این پروژه با نماد معاملاتی Ocean انجام می‌شوند.

اوشن در واقع فقط یک بازار معاملاتی آنلاین نیست و یک شبکه است. این شبکه، دارایی ها و خدمات را با هم ترکیب می کند، ابرداده ها را حفظ و به بازار عرضه می کند، و چارچوبی برای صدور مجوز با امکان قیمت گذاری ارائه می دهد.

آیا ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؟

آمارهای سوددهی ارزهای دیجیتال در دو سال اخیر نشان می‌دهد که حوزه هوش مصنوعی (در کنار میم کوین‌ها و RWA) همیشه یکی از سه حوزه پرسود بازار ارزهای دیجیتال بوده است. علت این مسئله این است که هوش مصنوعی یک ترند جهانی است و امروزه دنیا در اوج دوره بلوغ این تکنولوژی قرار دارد. در بازارهای مالی دیگر مثل بازار بورس آمریکا نیز شرکت‌های هوش مصنوعی جزو پرسودترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند.

علاوه بر بازدهی بالا، نوآوری‌های جدیدی که این پروژه‌ها به واسطه هوش مصنوعی می‌توانند پیاده‌سازی کنند باعث شده است که در بازار پرریسک و فناورانه‌ای مثل ارزهای دیجیتال بتوانند نسبت به رقیب‌ها مزیت‌های بیشتری داشته باشند و کاربران بیشتری را جذب کنند.

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی را در چندین صرافی ارز دیجیتال در ایران خریداری کنید. ایرانیکارت یکی از این صرافی‌های ارز دیجیتال است که امکان خرید تعداد زیادی از بهترین ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تکنولوژی‌های امروز است و می‌تواند پروژه‌های ارز دیجیتال را سریع‌تر، امن‌تر و کاربردی‌تر کند. به همین دلیل نیز هست که ارزهای دیجیتال جزو پرسودترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری هستند و جزو پرطرفدارترین توکن‌ها بین خریداران هستند و ارزهایی مثل گراف، نیر پروتکل و فت همیشه بین ارزهای با بیشترین میزان رشد در روزهای سبز بازار قرار دارند. شما می‌توانید این ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های معتبر ایرانی مانند ایرانیکارت با چند کلیک ساده خریداری کنید. کارمزد پایین این صرافی، پشتیبانی 24 ساعته و امکان خرید به ریال از طریق همه درگاه‌های بانکی ایران از جمله ویژگی‌هایی است که ایرانیکارت در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند به راحتی از این توکن‌ها کسب سود کنند.

برچسب ها : ارز دیجیتال,خرید ارز دیجیتال,ارز دیجیتال هوش مصنوعی