خدمات سوله، پلی کربنات و سازه فضاکار


چکیده : خدمات سوله، پلی کربنات و سازه فضاکار

چکیده : آشنایی با خدمات سوله، کانکس، پلی کربنات،فلاشینگ،ساندویچ پانل و سازه فضاکار شرکت آریانافلز 

خدمات سوله، پلی کربنات و سازه فضاکار

شرکت آریانا فلز گستران از سال ۱۳۸۳ آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در سراسر کشور توسط تیم مجرب و کارازموده و با اخلاق را با موفقیت انجام داده است

 

سازه فضاکار چیست

سازه فضایی به سازه ای اطلاق می شود که در تشکیل آن از اجزای خرپا مانند استفاده شود. از ویژگی های این اجزا می توان به سبک و محکم بودن آن ها اشاره کرد.هر خرپایی که در تمام جهات پراکنده شود را سازه فضاکار گویند. این خرپاها تا حدود 99% کاملا منظم هستند و از هندسه چند وجهی ههای افلاطونی طرح گیری می شوند.سازه های فضاکار عمدتا دارای فرم بدیع مستوی یا منحنی در فضا بوده و با واحدهای حتی المقدور یکسان در الگویی تکرارشونده احداث می شوند. سازه های فضاکار گروهی از سازه ها هستند که دارای رفتار مسلط سه بعدی بوده معمولا در خور تولید صنعتی انبوه بوده و اصول ایمنی دیدگاه های زیبایی شناختی و جنبه های اقتصادی ارضا می نمایند متداول ترین کاربرد سازه های فضاکار در ساخت پوشانه های بناهایی است که در انها عملکرد ساختمان ایجاب می نماید که دارای دهانه ازاد نسبتا بزرگ در دو جهت متعامد باشند. بدیهی است که این نوع از سازه فضاکار در استادیوم های ورزشی و تالارهای اجتماعات نمایشگاه های چندمنظوره مراکز فرهنگی و هنری مصلی ها و مساجد اشیانه های هواپیما سالن صنعتی انبارهای وسیع و انواع پایانه هایر مسافربری کاربرد فراوان دارند.بر اساس ایین نامه سازه های فضاکار عبارت سازه های مشبک تنهار به گروهی از سازه های دارای عملکرد مسلط سه بعدی اطلاق می گردد که ویژگی های زیر در انها مصداق دارد:

انواع سازه فضاکار

·            فرم های متداول سازه‌های فضایی

·            شبکه های تخت

·            چیلیک(قوسی)

·            گنبدی شکل

·            دیسکی

·            هرمی

·            سینوسی و تخت دو طرف شیب دار

·            شبکه های ترکیبی تخت

·            قوسی

·            تخت شیبدار وقوسی

·            نیم قوس

·            تخت و گنبد

·            اجرای سازه فضاکار

سوله چیست

سوله که به آن سوله صنعتی هم گفته می شود مقرون به صرفه ترین روش ساخت و ساز برای ایجاد فضاهای مورد نظر شما محسوب می شود. معمولا از سوله های صنعتی برای ساخت مراکز خرید, مدارس, نمایشگاه ها و سایر مواردی که در بخش قبل نام بردیم استفاده می شود.

انواع سوله

۱ – سوله خرپایی ( نام های دیگر این نوع سازه : سوله سبک ، سوله HSS ، سوله سبک قوسی

۲– سوله تیر ورقی ( نام های دیگر این نوع سازه : سوله سنتی ، سوله سنگین

۳ – سوله UBM

۴– سوله دست دوم ( که البته اصولا فقط به روش تیر ورقی موجود هستند ، و قطعا نمی توان گفت که یک روش مجزا است )

پلی کربنات

برای نصب پلی کربنات بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید.  نحوه نصب ورق پلی کربنات به صورت زیر می باشد:

مواد و ذراتی که ممکن است در حین بار به داخل شیارهای ورق پلی کربنات قرار گرفته باشند را تخلیه و تمیز کنید.در حین نصب پلی کربنات پیچ را محکم ببندید. چرا که بستن محکم باعث می شود تغییری در ظاهر طراحی شما ایجاد نشود.نحوه نصب ورق پلی کربنات به این صورت است که شیارهای ورق پایین به بالا قرار گرفته باشد.برای نصب ورق پلی کربنات باید سطح ZUV همواره در طرف خارج انجام شود.

کاربرد ورق پلی کربنات دو جداره

کاربرد ورق پلی کربنات دو جداره بیشتر در مکان های تجاری و فرودگاه ها است. مورد دیگر از کاربرد ورق پلی کربنات دو جداره، به کارگیری در پوشش سقف استخر است.استفاده در استادیوم ها، مکان های ورزشی و مکان های پر سر و صدا.به کار گیری در خودپردازها و کیوسک های تلفن.برای تامین کردن نور ورودی های مترو.مورد استفاده در گلخانه و دیگر صنایع کشاورزی.یکی از مکان های پر کاربرد ورق پلی کربنات دو جداره، استفاده در منازل مسکونی است.فروشگاه های زنجیره ای.مورد استفاده در انبارها و سوله ها.

معرفی فلاشینگ

فلاشینگ ابزاری جهت کاور نمودن سقف شیروانی، قرنیز پنجره و پشت بام استکه مانع از ریزش آب بر روی دیوارهای ساختمان میشود.فلاشینگ ابزاری است که اغلب جهت آب بندی نمای ساختمان و پنهان نمودن سازه شیروانی به کار می رود.این ابزار با توجه به اهداف طراح، طرح و پروفیل فلاشینگ و وظیفه و عملکرد آن از انواع مختلفی از ورق های روغنی، سیاه، گالوانیزه و گالوانیزه رنگی در ضخامت های دلخواه قابل تولید است.برای استفاده از فلاشینگ در سقف های شیروانی معمولاً این ابزار بر روی آخرین پروفیل سازه شیروانی جوش ( یا پرچ) شده و در زیر ورق های شیروانی قرار می گیرد. معمولاً نمای شیروانی بر روی آخرین پروفیل جوش شده و ورق های شیروانی بر روی آن قرار می گیرد.نمای شیروانی در طرح های متنوعی قابل تولید و عرضه می باشد.با توجه به نوع خرپا و سازه و ارتفاع مفیدی که از نمای شیروانی انتظار می رودو همچنین با توجه به نوع نما از سایزها و طرح های متنوع می توان استفاده نمود.

 مزایای فلاشینگ عبارتند از

۱-  فلاشینگ جهت پنهان نمودن خرپای شیروانی

۲- فلاشینگ جهت جلوگیری از پیچیدن باد در سازه که ممکن است باعث کنده شدن ورق های شیروانی شود.

۳-  فلاشینگ ایجاد نمایی زیبا در زیر سقف های شیروانی

۴- فلاشینگ آب بندی مناسب سقف شیروانی

کانکس چیست

کانکس، اتاق پیش ساخته قابل حملی است که به منظور سکونت و انجام فعالیت های مختلف در انواع شرایط آب و هوایی و موقعیت های جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کانکس ها، کاربردهای متفاوتی از جمله اداری، مسکونی، پارکینگ خودرو، سرویس های بهداشتی و … داشته و در ابعاد مختلف و طرح های متنوع ساخته می شوند.

·            انواع کانکس

·            کانکس های مسکونی

·            ویلایی

·            کارگاهی

·            اداری

·            کارگری

·            فروشگاهی

·            سقف قوس دار

·            فست فود

در طراحی این کانکس ها با توجه به نوع کاربرد از مواد گوناگون برای نما و … استفاده خواهد شد.

ساخت ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری با طراحی های مختلف در نمای داخلی و خارجی ساختمان ارائه می شود.ساختار ساندویچ پانل دیواری به صورت چند لایه است و به همین علت نام ساندویچ پانل به خود گرفته است. لایه های تشکیل دهنده ساندویچ پانل شامل سه لایه است که لایه میانی آن عایقی از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه می باشد و این فوم عایق بسیار مستحکم بوده و در مقابل نفوذ آب، رطوبت، حرارت، سرما و گرما مقاوم است.

موارد پوشش پانل توسط ساندویچ پانل ها

سیلوها وانبارها

·            ساخت کلین روم ها

·            سردخانه های ثابت و متحرک

·            سوله های کشاورزی، گاوداری و مرغداری

·            ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و سالن های ورزشی

·            آدرس:
استان قزوین – شهر مینودر – فلکه اول لوازم – بلوار صیاد – ساختمان نگین شهر – رو به روی پاساژ پارس – جنب قنادی گل باران-طبقه
۲-واحد۵-پلاک۲۸۴

·            شماره تماس:
دفتر:
۰۲۸۳۳۷۹۵۹۷۰    فکس: ۰۲۸۳۳۷۸۸۱۳۸      همراه: ۰۹۱۲۳۸۲۴۸۲۷۰۹۱۹۵۹۹۶۱۷۲

وبسایت : arianafg.com

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,پلی کربنات,فلاشینگ,سازه فضایی,سازه فضاکار,آریانافلز,پوشش سازه,کانکس