بهترین وکیل ملکی در تهران


بهترین وکیل ملکی در تهران برای فروش مال غیر

طبق ماده ۱ قانون انتقال مال غیر، هرگاه فردی مالی که متعلق به خود او نیست را (در حالی که آگاه است این مال متعلق به شخص دیگری است و به او تعلق ندارد) بدون مجوز قانونی به شخص دیگری واگذار کند، به عنوان کلاهبردار محسوب می‌شود. علاوه بر این، اگر دریافت‌کننده نیز از عدم مالکیت انتقال‌دهنده بر آن مال مطلع باشد، او نیز به عنوان همدست و شریک در این جرم شناخته می‌شود.

این عمل به عنوان نوعی تعرض به اموال و دارایی‌های دیگران شناخته می‌شود. در چنین مواقعی، بهترین وکیل ملکی در تهران می‌تواند یاری‌گر شما باشد. او در روند پیگیری این قبیل پرونده‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب، به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که وکیل ملکی از سوی متهم انتخاب شود، با تسلط بر قوانین جدید مرتبط با کاهش مجازات‌ها، رویکردی منطقی و قانونی را در پیش می‌گیرد. سپس درخواست کاهش مجازات موکل خود را در دادگاه مطرح می‌سازد.

مجازات جرم فروش مال غیر

برترین وکیل حوزه املاک در تهران تصریح می‌کند: با توجه به اینکه این عمل به وضوح نمونه‌ای از کلاهبرداری محسوب می‌شود، بنابراین تنبیه‌هایی که قانون برای این نوع جرم تعیین کرده نیز مشابه مجازات‌های مربوط به کلاهبرداری است. عناوین مجازات‌های این جرم به شرح زیر می‌باشد:

·            بر اساس ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، کلاهبرداری و ارتشا، مجازات این جرم شامل رد مال به صاحب اصلی، بین ۱ الی ۷ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل با مال اخذ شده است.

·            اما بر اساس قانون جدیدی که در خصوص کاهش مجازات حبس تعزیری در تاریخ ۲۳/۲/۱۳۹۹ تصویب شد، مجازات این جرم کاهش یافته است. بر اساس این قانون، مجازات جرم فروش مال غیر برای مرتکب از ۶ ماه حبس تا سه سال و نیم حبس متفاوت است. که میزان حبس بر اساس ارزش دارایی و نظر قاضی متفاوت خواهد بود.

·            علاوه بر این، بر اساس قانون جدید، جرم فروش مال غیر از جمله جرایم قابل گذشت است. اگر شاکی رضایت دهد، پرونده کیفری مختومه اعلام می‌شود.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای قرارداد ملکی

تنظیم هر نوع قراردادی، به ویژه قراردادهای ملکی، نیاز به تخصص خاصی دارد. برای این منظور، بهتر است کار را به یکی از بهترین وکلای ملکی در تهران بسپارید. هر یک از واژه‌های موجود در این نوع قراردادها دارای بار حقوقی خاصی هستند. بنابراین، اگر به این واژه‌ها توجه کافی نکنید یا با فرآیند نگارش قرارداد آشنا نباشید، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید و حتی دارایی خود را از دست بدهید.

تعدادی از افرادی که به طور حرفه‌ای در حوزه معاملات ملکی فعالیت نمی‌کنند، گاهی نه تنها دارایی خود را از دست می‌دهند، بلکه به زندان نیز محکوم می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که نداشتن اطلاعات کافی می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد. طبق ماده ۱۵۵ قانون مجازات اسلامی، ناآگاهی از قوانین نمی‌تواند شما را از مسئولیت معاف کند. بنابراین، حتی یک خطای کوچک ممکن است تمام زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای تخلیه ملک

قرارداد اجاره یک توافق دو طرفه محسوب می‌شود. طبق این توافق، صاحب ملک در ازای دریافت مبلغی (رهن یا اجاره) برای مدت معینی، ملک خود را به مستاجر می‌سپارد. در صورتی که مدت قرارداد به پایان برسد و طرفین نتوانند به توافقی دست یابند، مستاجر ملزم است هرچه زودتر ملک را تخلیه کند.

زمانی که صاحب یا موجر به دنبال این است که به سرعت ملک خود را از مستاجر بازپس گیرد و مستاجر همکاری نکند، وکیل متخصص در امور ملکی در تهران به کمک می‌آید. این وکیل پس از دریافت حکم رسمی از دادگاه مربوطه و ابلاغ آن به مستاجر، اقدام به اجرای حکم می‌کند.

در این وضعیت، ممکن است صاحب‌خانه زمان کافی برای پیگیری قضایی نداشته باشد. به همین دلیل، وکیل ملک با حکم تخلیه‌ای که از دادگاه دریافت کرده، به همراه نماینده نیروی انتظامی به محل سکونت مستاجر مراجعه می‌کند. اگر مستاجر از قبول حکم و اجرای آن امتناع کند، نماینده دادستان مراحل قانونی برای تخلیه ملک را به اجرا در خواهد آورد.

شرایط دریافت حکم تخلیه ملک

برترین وکیل ملکی در تهران اظهار می‌دارد: در تمامی موارد، حق همیشه با مالک نیست. مراجع قضایی تنها در صورتی می‌توانند دستور تخلیه صادر کنند که ثابت شود مستاجر یکی از الزامات را نادیده گرفته است. تخلیه ملک تنها تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر است:

·            اگر مدت زمان قرارداد تمام شده باشد.

·            اگر مستاجر برای سه ماه هیچ اجاره بهایی پرداخت نکرده باشد.

·            اگر مستاجر بدون اجازه مالک در ملک او دست ببرد یا این که آن را به یک شخص دیگر تحویل دهد.

مدارکی که موجر یا وکیل او برای دریافت حکم نیاز دارند شامل سند مالکیت ملک و قرارداد اجاره نامه هستند.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای تصرف عدوانی

اصطلاح تصرف به معنای به دست آوردن کنترل بر چیزی (مانند دارایی، شیء یا هر نوع منبع دیگری) به کار می‌رود. همچنین، واژه عدوانی به این معناست که این عمل بدون رضایت مالک صورت می‌گیرد.

احتمالاً شما نیز با موقعیتی مشابه برخورد کرده‌اید یا داستان‌هایی درباره‌ی افرادی که به زور اقدام به تصرف املاک دیگران می‌کنند و ادعا دارند که آن املاک متعلق به خودشان است، شنیده‌اید.

بر اساس گفته‌های معتبرترین وکیل ملکی در تهران، قوانین حاکم بر کشور ما تصریح می‌کند که هیچ شخصی مجاز نیست بدون اجازه دیگران، اموال آن‌ها را تصرف کرده و ادعای مالکیت کند. در صورت بروز چنین وضعیتی، فرد متخلف، که در اصطلاح حقوقی به او متصرف عدوانی گفته می‌شود، به عنوان مجرم شناخته می‌شود و تحت پیگیری‌های قانونی قرار می‌گیرد. وکیل متخصص در زمینه تصرف عدوانی، یک وکیل پایه یک دادگستری است که تجربه و دانش لازم را در دعاوی ملکی به ویژه در این حوزه دارد. مشاوره با وکیل ملکی همواره بهترین گزینه و صحیح‌ترین تصمیم خواهد بود. برای دستیابی به موفقیت در این نوع پرونده‌ها و جلوگیری از تضییع حقوق خود، وجود یک وکیل ملکی بسیار حائز اهمیت است.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای مطالبه اجور معوقه

عبارت مطالبه اجور معوقه از سه کلمه تشکیل شده است:

·            مطالبه (به معنای طلب یا دریافت کردن)

·            اجور (به معنای دستمزد یا اجرت)

·            معوقه (به معنای عقب افتادن)

مدارک مورد نیاز برای طرح دعاوی مطالبه اجور معوقه

وکیل دیوان عدالت اداری : فرم دادخواست جهت درخواست اجور معوقه به صورت چاپی و آماده در دسترس عموم در دادگاه قرار دارد. بنابراین، قبل از هر اقدام، ضروری است که بهترین وکیل ملکی در تهران این فرم یا دادخواست را با دقت تکمیل کند.

دیگر مدارک مهمی که برای ثبت دعاوی مطالبه اجور معوقه نیازند شامل موارد زیر می شود:

·            سند مالکیت ملک مسکونی یا تجاری مورد نظر

·            قرارداد بین مستاجر و موجر

هزینه بهترین وکیل ملکی در تهران

وکیل پایه یک دادگستری : هزینه وکیل ملکی در تهران بر اساس تعرفه‌های سالانه مشخص می‌شود. با این حال، هر وکیل ممکن است با توجه به عوامل مختلف، مبلغ بیشتری یا کمتری از مشتری خود درخواست کند.

اکثر وکلا بعد از مطالعه و بررسی پرونده موکل، یک قیمت به او پیشنهاد می‌دهند و با هم به توافق می‌رسند.

برخی  ممکن است تا ۱۰ درصد از قیمت ملک را به عنوان حق‌الوکاله درخواست کنند. اما در مجموعه وکیل مال، ما بهترین وکلای حرفه‌ای را با تعرفه‌های منصفانه در اختیار شما قرار می‌دهیم. این امر به شما کمک می‌کند تا تصمیمی صحیح اتخاذ کنید و در دعاوی ملکی خود موفق باشید.