آیا افزایش قیمت دلار تاثیری بر افزایش قیمت سیستم شوتینگ زباله دارد؟


قیمت سیستم شوتینگ زباله متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. در این خصوص میتوان به اندازه و ارتفاع کانال شوتینگ و متریال به کار رفته در ساخت این سیستم اشاره کرد. از طرفی برخی از تجهیزات و مواد اولیه این سیستم از نوع وارداتی هستند و از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شوند. برای همین قیمت دلار بر روی قیمت سیستم شوتینگ زباله تا حد زیادی تاثیر دارد. در ادامه مطلب در این خصوص بیشتر صحبت کرده و به ارتباط افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت سیستم شوتینگ زباله اشاره خواهیم داشت.

سیستم شوتینگ زباله و اهمیت استفاده از آن

سیستم شوتینگ زباله، یکی از روش‌های مدرن و کارآمد برای خروج زباله از ساختمان‌های مرتفع و چند طبقه است. این سیستم در هر ساختمان بلند و مرتفعی همچون ساختمان مسکونی، ساختمان تجاری و ساختمان‌ اداری قابل اجرا است و با مزایای زیادی همراه است. از مهمترین مزایا و دلایل استفاده از سیستم شوتینگ زباله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

·            با وجود این سیستم دفع زباله در ساختمان‌های مرتفع به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. ساکنین ساختمان میتوانند از طریق دریچه شوتینگ اقدام به انتقال کیسه زباله به کانال شوتینگ و در نهایت مخزن جمع‌آوری زباله در پایین ساختمان نمایند.

·            این سیستم مانع از پخش شدن زباله‌ها در راه‌پله یا آسانسور شده و به بهبود بهداشت ساختمان کمک زیادی می‌کند. همچنین با خارج کردن زباله از محل سکونت میتوان به افزایش بهداشت محیط خانه نیز کمک کرد.

·            ساکنین ساختمان به جای استفاده از آسانسور به راحتی از سیستم شوتینگ زباله استفاده کرده و از این طریق در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. این امر به کاهش استهلاک آسانسور و کاهش هزینه‌های تعمیر آن نیز کمک زیادی می‌کند.

·            سیستم‌های شوتینگ زباله پیشرفته امکان تفکیک زباله و مدیریت بهینه زباله‌ها را فراهم کرده و به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند.

عوامل موثر بر قیمت سیستم شوتینگ زباله

قیمت سیستم شوتینگ زباله ثابت نبوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله:

·             تعداد طبقات ساختمان و ارتفاع کانال شوتینگ

مهمترین عامل موثر بر قیمت شوتینگ زباله، تعداد طبقات ساختمان و ارتفاع کانال شوتینگ است. طبیعتا هر چقدر تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، به طول کانال شوتینگ افزوده می‌شود. افزایش ارتفاع کانال شوتینگ زباله هم به معنای افزایش قیمت این سیستم است. چرا که برای تولید و اجرای آن به مواد مصرفی بیشتری نیاز است. از طرفی هر چقدر تعداد طبقات و واحدهای ساختمان بیشتر باشد، به دریچه‌های بیشتری برای خروج زباله نیاز می‌شود. تولید و ساخت دریچه‌ها در تعداد بالاتر هم به هزینه بیشتری نیاز دارد.

·             جنس و نوع متریال به کار رفته در ساخت

برای ساخت سیستم شوتینگ زباله از متریال مختلفی میتوان استفاده کرد. جنس لوله‌ها و اتصالات این سیستم میتواند فلزی یا پلاستیکی باشد. مسلما هزینه اجرای سیستم شوتینگ زباله با استفاده از لوله‌ها و اتصالات فلزی با کیفیت، نسبت به انواع پلاستیکی بیشتر است. استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، سبب افزایش طول عمر و کیفیت سیستم شوتینگ زباله و همچنین قیمت آن می‌شود.

·             تجهیزات جانبی و سفارشی‌سازی

عامل دیگری که بر روی قیمت سیستم شوتینگ زباله تاثیر دارد، تجهیزات جانبی سیستم است. سیستم‌های شوتینگ زباله پیشرفته دارای تجهیزاتی همچون سیستم شستشوی کانال، سیستم تهویه هوا و سیستم کامپکتور می‌باشند. همچنین اغلب آنها از سیستم کاهش صدا برخوردار هستند تا آسایش ساکنین ساختمان مختل نشود. هر چقدر تجهیزات جانبی این سیستم بیشتر و پیشرفته‌تر باشد، به قیمت سیستم افزوده می‌شود.

·             نحوه اجرای سیستم

سیستم شوتینگ زباله به دو صورت داخلی و خارجی قابل اجرا است. در صورتی که در زمان احداث ساختمان فضای مناسبی برای اجرای این سیستم در نظر گرفته شده باشد، سیستم به راحتی اجرا شده و نیازی به صرف زمان جهت پیاده‌سازی آن نمی‌باشد. در غیر این صورت باید به سراغ اجرای سیستم شوتینگ زباله خارجی رفته که معمولا به زمان و انرژی بیشتری برای اجرا نیاز دارد. هزینه اجرای شوتینگ زباله خارجی نسبت به شوتینگ زباله داخلی بیشتر است.

·             هزینه‌های مربوط به واردات قطعات

در صورتی که برخی از قطعات و تجهیزات سیستم شوتینگ زباله از خارج از کشور تامین شوند، نرخ ارز به ویژه قیمت دلار بر روی قیمت نهایی سیستم شوتینگ زباله تاثیر می‌گذارد. پس در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت دلار تاثیری بر افزایش قیمت شوتینگ زباله دارد یا خیر، باید اشاره کنیم که در صورتی که قطعات سیستم از نوع وارداتی باشند، قیمت دلار بر روی قیمت این سیستم تاثیر می‌گذارد.

تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی قیمت سیستم شوتینگ زباله

قیمت دلار به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قیمت سیستم شوتینگ زباله تاثیر می‌گذارد. چرا که:

·            بسیاری از تجهیزات و مواد اولیه سیستم شوتینگ زباله، از نوع وارداتی هستند و از کشورهای دیگری وارد کشور می‌شوند. برای همین با افزایش نرخ دلار، هزینه واردات این قطعات افزایش پیدا کرده و طبیعتا به قیمت سیستم شوتینگ زباله افزوده می‌شود.

·            با اینکه برخی از شرکت‌ها از مواد اولیه داخلی برای تولید شوتینگ زباله استفاده می‌کنند، اما برخی از قطعات این سیستم از کشورهای دیگری وارد می‌شوند. قیمت این قطعات تحت تاثیر قیمت جهانی بوده و به نرخ ارز وابسته است.

·            برای وارد کردن قطعات و مواد اولیه نیاز به پرداخت هزینه‌های گمرک و حمل و نقل است. برای همین این هزینه‌ها نیز بر روی هزینه شوتینگ زباله تاثیر می‌گذارند.

اجرای شوتینگ زباله با بهترین قیمت توسط شرکت سبلان تهویه برودت

شرکتی که برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم شوتینگ زباله در نظر گرفته می‌شود، باید از تخصص و تجربه خوبی در این زمینه برخوردار باشد تا سیستم به بهترین شکل ممکن و با مناسب‌ترین قیمت اجرا شود.  شرکت سبلان تهویه برودت از جمله شرکت‌های فعال و با سابقه در این حوزه است. این شرکت از چندین سال سابقه در زمینه اجرای انواع سیستم شوتینگ نظیر شوتینگ زباله، شوتینگ نخاله و شوتینگ ملحفه برخوردار بوده و از بهترین متریال و تجهیزات برای اجرای این سیستم‌ها استفاده می‌نماید. برای اطلاع از قیمت سیستم شوتینگ زباله و سفارش آن، با شماره‌های شرکت سبلان تهویه برودت تماس حاصل فرمایید.