پنجره آلومینیومی کشویی | بررسی ویژگی و مزایا، مشخصات فنی


چکیده : در این مقاله به بررسی مهمرین مزایا و ویژگی های پنجره آلومینیومی کشویی نسبت به سایر پنجره ها اشاره خواهیم کرد و در ادامه مشخصات فنی آنها را بررسی می کنیم.

پنجره های آلومینیومی آکپا در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام ویژگی و مزایای خاص خود را دارند. در بین انواع پنجره های آلومینیومی، پنجره آلومینیومی کشویی مزایای بیشماری دارد که باعث شده مورد توجه معماران و طراحان زیادی قرار بگیرد. کاربرد این نوع پنجره در ساختمان هایی است که فضای داخلی آن ها کوچک و محدود است و طراح ساختمان تمایل دارد که از تمام فضا استفاده کند. از ویژگی های پنجره کشویی، درزگیری و عایق بندی فوق العاده است که سبب حفظ دمای محیط و جلوگیری از ورود حرارت و سرما می شود.

معرفی پنجره آلومینیومی کشویی

طراحی این پنجره به گونه ای است که از یک یا چند لنگه تشکیل شده است و دارای چندین نوع بازشو می باشد. مکانیزم حرکتی این پنجره ها این گونه است که هرکدام از لنگه ها به صورت افقی برروی ریل می لغزند و باز و بسته می شوند. استفاده از پنجره های کشویی در فضای نشیمن به علت قابلیت هماهنگ سازی با انواع دکوراسیون، سهولت استفاده، تامین حداکثری نور طبیعی و تهویه مطلوب فضا محبوبیت زیادی دارد. این پنجره ها به دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیوم با گذشت زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. شرکت آرازپنجره تولیدکننده انواع پنجره آلومینیومی کشویی در رنگ های متنوع الکترواستاتیک و آنادایز در ابعاد سفارشی و مدل های زیر می باشد:

·            پنجره کشویی ساده

·            پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید

·            پنجره کشویی مونوریل

·            پنجره کشویی گیوتینی

مشخصات فنی پنجره آلومینیومی

پنجره کشویی آکپا به دلیل عدم اشغال فضای زیاد و کیفیت بالا، برای استفاده در انواع فضاها(اداری، سازمانی، مسکونی و...) بسیار محبوب است.

مشخصات فنی این پنجره شامل موارد زیر است:

·            عرض فریم: رایج ترین عرض فریم برای این پنجره ها 87 میلی‌متر است.

·            اندازه ضخامت شیشه: امکان نصب شیشه تک ‌جداره و دوجداره بر روی پنجره های کشویی با ضخامت 24 تا 26 میلی‌متر وجود دارد.

·            درزگیری و هوابندی اصولی: از نوار‌های EPDM برای درزگیری اصولی پنجره جهت جلوگیری از نفوذ سرما استفاده می شود.

·            عایق حرارتی بالا: با استفاده از نوارهای عایق پلی‌آمید، عایق بندی در این پنجره ها ارتقا یافته و از نفوذ سرما به داخل ساختمان جلوگیری می شود.

·            امکان نصب توری: امکان نصب توری ریلی بر روی پنجره آلومینیومی کشویی وجود دارد.

·            نصب کتیبه: پنجره کشویی قابلیت نصب کتیبه را دارد.

·            استفاده از پوشش رنگی و دکوراسیون: پروفیل این پنجره ها رنگ پذیری بالایی دارند و امکان پیاده سازی پوشش‌های رنگی، دکوراتیو و آنودایزینگ آلومینیوم بر روی این پنجره ها وجود دارد.

·            مقاومت بالا: این نوع پنجره مقاومت خوبی در برابر تابش اشعه مستقیم آفتاب و شرایط نامساعد جوی را دارد.

ساختار پنجره آلومینیوم کشویی

مکانیزم ساختار پنجره آلومینیومی کشویی با استفاده از مواد و تجهیزات مرغوبی است که موجب افزایش طول عمر و مقاومت در این پنجره ها می شود. اجزای سازنده پنجره های کشویی به طور کلی به شرح زیر است:

·            پروفیل‌ آلومینیومی: از اصلی‌ترین اجزای سازنده پنجره های کشویی، پروفیل های آلومینیومی هستند که بسته به نوع طراحی پنجره ها، ابعاد و اشکال متفاوتی دارند. آلیاژ آلومینیوم با دارا بودن ویژگی‌هایی مانند وزن سبک، مقاوم بودن در برابر زنگ ‌زدگی و ماندگاری بالا، به عنوان متریال اصلی در تولید انواع پنجره از جمله پنجره آلومینیومی کشویی به کار می‌رود.

·            نوع شیشه: در پنجره های کشویی می توان از انواع شیشه های تک جداره یا چند جداره استفاده کرد. برای اتصال شیشه به ساختار اصلی پنجره از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود.

·            سیستم کشویی پنجره: این مدل پنجره آلومینیومی با دارا بودن سیستم کشویی که به کمک چرخ ها یا رولرها به شیشه و قیمت متحرک وصل شده اند، به راحتی باز و بسته می شوند.

·            کلیدها و دستگیره‌ها: دستگیره‌ها و کلیدها بر روی پنجره را می توان متناسب با نوع پنجره و طراحی آن انتخاب کرد.

·            پیچ‌ها و اتصالات: برای متصل کردن پروفیل‌های آلومینیومی به هم و تکمیل ساختار پنجره، از پیچ‌ها و اتصالات مختلف و مناسب با نوع پنجره استفاده می‌شود.

مزایای پنجره آلومینیومی کشویی

 پنجره ‌های آلومینیومی کشویی مزایای بسیاری دارند که باعث استفاده از آن به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای فضاهای مختلف می شود. به‌طور خلاصه مزایای این نوع پنجره ها به شرح زیر می باشند:

·            استفاده بهینه از فضا: بااستفاده از پنجره آلومینیومی که به‌ صورت کشویی باز می شود، می توان از تمام فضای موجود استفاده کرد. به ویژه در فضاهای دارای محدودیت دسترسی که امکان بازشدن کامل لنگه پنجره های دیگر وجود ندارد.

·            طراحی مدرن: وجود آلومینیوم به‌عنوان ماده ساختاری این پنجره ها، این امکان را فراهم می سازد تا پنجره ها را در انواع طرح های مختلف تولید کرد. این طرح ها به راحتی با سایر اجزای داخلی و خارجی دکوراسیون قابل هماهنگی می باشد.

·            عایق‌بندی فوق العاده: استفاده از نوار‌های درزگیر مانند EPDM در ساختار پنجره‌های آلومینیومی باعث جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، سرما و رطوبت می شود.

·            مقاومت در برابر شرایط جوی: آلیاژ آلومینیوم در برابر شرایط نامساعد جوی، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت خوبی دارد. این ویژگی‌ها سبب برتری این پنجره ها برای استفاده در محیط های مختلف می باشند.

·            عمر مفید بالا: آلومینیوم به دلیل استحکام و مقاومت خوبی که دارد، دارای عمر مفید طولانی‌تری می باشد.

·            سهولت در نگهداری و تمیزکاری: پنجره آلومینیومی به نگهداری کمتری نسبت به پنجره های دیگر نیاز دارد و به راحتی قابل تمیزشدن است.

·            قابلیت انعطاف‌پذیری در طراحی: آلومینیوم ماده انعطاف پذیری است و این امکان را به طراحان می دهد تا با استفاده از آن بتوانند پنجره هایی در ابعاد و اشکال دلخواه تولید کنند.

با توجه به این مزایای ذکرشده، بهره گیری از پنجره های آلومینیومی کشویی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای انواع فضاها و دکوراسیون ها به‌شدت توصیه می‌شود.

قیمت پنجره کشویی آلومینیومی

قیمت نهایی پنجره آلومینیومی کشویی با توجه به نوع طراحی آن متفاوت است. علاوه بر پارامتر قیمت، عوامل دیگری مانند امینت، میزان مقاومت و امکانات پنجره ها در انتخاب این محصول تاثیرگذار است. پنجره آلومینومی کشویی دارای طیف وسیعی از رنگ ها، اشکال و طرح های مختلف می باشد که انتخاب هرکدام از آن ها متناسب با دکوراسیون خانه موجب افزایش جذابیت و وزیبایی هرچه بیشتر در خانه و یا دفتر کار شما خواهد شد. انتخاب پنجره آلومینیومی با هرکدام از این ویژگی ها می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن داشته باشد. لازم به ذکر است که نوع پروفیل، نوع شیشه سکوریت انتخابی، تعداد لنگه پنجره کشویی، ابعاد مورد نظر و نوسات قیمت در بازار نیز در افزایش یا کاهش قیمت پنجره موثر است.

با این حال شرکت آراز پنجره در تلاش است با ارائه محصولات مقرون به صرفه و قیمت گذاری های منصفانه امکان خرید محصولات با کیفیت را برای تمام مشتریان خود فراهم کند. این شرکت برای تولید محصولات خود از جمله پنجره آلومینیومی کشویی، بهترین آلیاژ آلومینیوم را در اختیار دارد. این شرکت با تکیه بر توانمندی کارکنان خود و دارا بودن خط تولید مکانیزه و مدرن و همچنین بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات ساخت توانسته است انواع مختلفی از پنجره های آلومینیومی مرغوب را تولید کند.

برچسب ها : پنجره,آلومنیوم