چطور برای کسب درآمد از باغ هلو برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی برای افزایش درآمدزایی یک باغ میوه در دنیای امروزی یک هنر و مهارت است. باغداران زیادی در سراسر ایران فعالیت می کنند که هر یک از یک سطح دانش و اطلاعات برخوردار هستند. کسانی در این میدان، برنده می شوند که بدانند دقیقاً چه کاری باید انجام دهند. اگر شما هم یک باغدار هستید و می خواهید میوه های پربار تولید کنید و از فروششان پول خوبی به جیب بزنید، جای درستی قرار گرفته اید.

باغ هلو می تواند پر محصول و پرسود باشد به شرطی که همه کارهایی که لازم است را دقیقاً انجام دهید. درختان هلو، توانایی بهتری برای سازگاری با محیط دارند اما این درباره نهال های جوان، کمتر صدق می کند. پس از خرید نهال هلو باید آنها را به سرعت در خاک بکارید تا ریشه هایشان آسیب نبینند. این به معنای آماده سازی خاک باغ، قبل از خرید نهال ها است.

راه اندازی باغ هلو، صرفه اقتصادی دارد. خرید ارقام جدید نهال هلو هم بسیار مقرون به صرفه است. پس اگر حساب شده وارد عمل شوید، قول می دهیم که چند صد میلیون تومان در هر سال، سود می کنید! آیا چیزی بیشتر از این می خواهید؟

ثروتمند شدن از طریق کاشت نهال هلو در باغ، کار نسبتاً پر زحمتی است اما ارزشش را دارد. نمی گوییم که بدون تلاش می توانید از باغ هلو درآمد کسب کنید؛ نه! در عوض باید همه همت خود را به کار ببرید تا بیشترین نتیجه را بگیرید.

خب! حالا این سوال برایتان پیش می آید که کدام نهال های هلو مناسب تر هستند؟ آیا باید یک رقم نهال هلو بخریم یا چند رقم؟ به چند اصله نهال هلو برای کاشت در باغ خود نیاز داریم؟ هر نهال هلو چقدر میوه برایمان می دهد؟ و ....

اینها سوالات مهمی هستند که ما در ادامه برایتان درباره اش صحبت می کنیم. همچنان همراه ما باشید.

چرا نهال هلو بکاریم؟

میوه های خوشرنگ و خوشمزه هلو بر روی درختان رشد می کنند و کاربردهای زیادی در صنایع غذایی و مواد خوراکی دارند. از هلو در تهیه مربا و کمپوست استفاده می شود؛ با آن برگ هلوی خشک تهیه می کنند که خواص زیادی دارد. از طرفی دیگر، صادرات میوه تازه هلو به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه این روزها رونق دارد. این می تواند بهترین فرصت برای باغداران باشد تا از فروش میوه های باکیفیت، سود خوبی به دست بیاورند.

نهال هلو را در کدام شهرها می توانیم بکاریم؟

بهترین شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال هلو، معتدل و گرم است. درخت هلو نسبت به سرما بسیار آسیب پذیر است و ریشه ها در سرمای زیر 10 درجه سانتی گراد، یخ می زنند. نهال هلو در برابر سرمای بهاره هم حساس است؛ پس باید نهال ها را در شهرهایی بکارید که هوای گرم یا نیمه گرم دارند.

البته امروزه برخی از ارقام نهال هلو پیوندی و اصلاح شده نیز به بازار معرفی شدند که توان تحمل سرما را دارند و برای کاشت در شهرهای کوهستانی و سردسیر مناسب هستند. بهتر است برای خرید نهال ها ابتدا با مشاوران در نهالستان معتبر صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند. خرید نهال های اشتباه، فقط پول تان را هدر می دهد!

مهم ترین ارقام نهال هلو برای کاشت کدام اند؟

درختان هلو کمی خاص و متفاوت هستند و نیازهای ویژه ای دارند. انتخاب نهال هلو برای خرید باید با احتیاط صورت بگیرد چون لازم است که مطمئن شوید نهال ها از هر نظر با شرایط باغ شما همخوانی دارند. اگر می خواهید از تماشای شکوفه های هلو روی درختان لذت ببرید و میوه های درشت و خوش طعم را برداشت کنید، باید نهال های هلو را هوشمندانه بخرید.

خوشبختانه نهال های هلو برای خرید، بسیار متنوع هستند. هر کدام نهال ها شرایط بخصوصی دارند و میزان باردهی آنها نیز با هم فرق دارد. مهم ترین ارقام نهال هلو که توسط نهالستان پالیز برایتان آماده شده است به شرح زیر می باشند:

جهت مشاهده انواع ارقام پیوندی نهال هلو به لینک ذیل مراجعه فرمایید

https://paliznahal.ir/product/peach-seedlings/

·            نهال هلو زعفرانی

·            نهال هلو انجیری

·            نهال هلو انجیری پاییزه

·            نهال هلو حاج کاظمی

·            نهال هلو 60 روزه

·            نهال هلو آلبرتا

·            نهال هلو انجیری پلنگی

·            نهال هلو زودرس

·            نهال هلو جوادی

·            نهال هلو مخملی

انتخابتان گسترده است. متناسب با اقلیم منطقه خودتان می توانید بهترین نهال را بخرید و شروع به کاشت و مراقبت از آنها کنید. ما در نهالستان پالیز در کنار شما هستیم تا بیشتری بهره وری را از باغ هلوی خود داشته باشید.

و اما در ادامه می خواهیم درباره برخی فوت و فن های مهم صحبت کنیم که به درآمدزایی بیشتر از باغ کمک می کنند.

ترفندهایی برای باغداری بهتر!

باغداران وظایف زیادی بر عهده دارند؛ خرید نهال هلو باکیفیت و سالم، فقط یکی از این مسئولیت ها است. مدیریت انجام کارهای باغداری از یک طرف و برنامه ریزی سالانه برای همه کارها و هزینه ها از سویی دیگر، چالش های زیادی ممکن است ایجاد کند. این وظیفه باغدار است که با حوصله و زمان کافی، همه کارها را به انجام برساند.

در این قسمت می خواهیم برخی ترفندها را معرفی کنیم که در باغداری باغ هلو به شما کمک خواهد کرد.

·              نکته اول:

شرایط خاک باغ را از نظر میزان مواد مغذی در نظر بگیرید. خاک باغ هلو باید دارای عناصری همچون پتاسیم، گوگرد، منیزیم، فسفر و کلسیم باشد. نیتروژن یک عنصر مغذی برای رشد درختان هلو است. اگر خاک شما این مواد را کم دارد، از طریق کودهای مناسب آن را غنی سازی کنید و سپس نهال های جوان را در خاک بکارید.

·              نکته دوم:

خاک باغ هلو باید به خوبی زهکشی شده باشد. خاک هایی با بافت سنگین، شنی یا کاملاً آهکی برای رشد نهال های هلو مناسب نیستند. دانه بندی و تهویه خاک از هر نظر مهم است.

·              نکته سوم:

رقم های قدیمی نهال هلو به نور آفتاب زیاد در طول روز نیاز دارند. ارقام جدید نهال می توانند با نور کم یا سرمای هوا سازگار باشند. دقت کنید کدام نهال را می خرید تا بتوانید آن را خوب پرورش دهید.

·              نکته چهارم:

نهال های هلو به آب فرآوان نیاز دارند تا میوه های درشت و خوشرنگ تولید کنند. بدون آبیاری کافی، میوه ها کوچک و بی مزه خواهند شد. بهترین روش آبیاری درختان هلو، متوسط، هر هفته دو مرتبه می باشد.

·              نکته پنجم:

آفت هایی از جمله شپشک ها، کنه ها و لارو حشرات به درختان هلو هجوم می برند. باید کاملاً به آثار این آفت ها روی هر قسمت درخت توجه کنید، در غیر این صورت، همه میوه های باغ از بین خواهد رفت.

بهترین نهال های هلو شناسنامه دار را از ما بخواهید

نهال فروشی پالیز با داشتن سال ها تجربه می تواند مرجع و راهنمای کاملی برای خرید نهال هلو باشد. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مسیر ثروتمند شدن از باغداری میوه را به همه علاقه مندان نشان دهیم. بهترین و باکیفیت ترین نهال های هلو توسط این مجموعه ارائه می شود. کافیست به وبسایت پالیز نهال paliznahal.ir مراجعه فرمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷