اطلاع از قوانین ویزا و مسیر پیش از خرید بلیت تهران استانبول

استانبول در حال حاضر به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود. از معماری‌های حیرت‌انگیز تا سواحل زیبا و مراکز خرید و اماکن تفریحی هیجان‌انگیز، همه جزو جذابیت‌های این شهر هستند. استانبول در ماه‌های مختلف سال پذیرای تعداد زیاد گردشگر از نقاط مختلف جهان است. در میان ایرانیان نیز، اکثر افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند به قصد اقامت در استانبول سفر خود را شروع می‌کنند.

سفر به استانبول نیز مانند تمام سفرهای خارجی دیگر مقدمات و ملزومات خاص خود را دارد. البته انتخاب این شهر برای گردش و تفریح کوتاه مدت، نیاز شما به ویزا را از بین می‌برد. ترکیه جزو کشورهایی است که می‌توان بدون ویزا در آن به مدت سه ماه اقامت داشت. اما در مواردی که فرد قصد اقامت طولانی‌تری داشته باشد یا به قصد تحصیل و کار به ترکیه سفر کند اخذ ویزا امری ضروری خواهد بود. در ادامه این مقاله قوانین ویزا ترکیه و مسیری که پیش از خرید بلیت تهران استانبول باید طی کنید را بررسی خواهیم کرد.

برای سفر به استانبول چه مسیری را باید طی کرد؟

فرض را بر این بگذارید که شما همان فردی هستید که قصد سفر به استانبول را دارد. قبل از هر چیز باید برای اخذ پاسپورت اقدام کنید. اگر پاسپورت داشته باشید، باید از مدت اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. اگر مدت اعتبار باقیمانده پاسپورت کم‌تر از شش ماه باشد، باید برای تمدید آن اقدام کنید. در این صورت می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

هدف شما از سفر تا حد زیادی روی مسیری که پیش رو خواهید داشت تأثیرگذار است. برای مثال فردی را تصور کنید که به قصد یک تفریح کوتاه مدت به استانبول سفر می‌کند. این فرد می‌تواند بدون نیاز به اخذ ویزا سفر خود را آغاز کرده و به مدت 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشد. اما فرد دیگری را تصور کنید که به قصد دیدن آشنایان یا خانواده خود به ترکیه می‌رود. طبیعی است که این فرد قصد داشته باشد اقامت طولانی‌تری را تجربه کند. در این صورت لازم است که برای اخذ ویزای توریستی شش‌ماهه اقدام کند.

در ادامه برخی افراد هستند که با قصد کار یا تجارت به ترکیه سفر می‌کنند. این افراد برای اینکه اقامت و فعالیتشان در این کشور امری قانونی باشد، باید برای خرید ویزای تحصیلی یا ویزای کار اقدام کرده باشند.

حال که دو موضوع مهم پاسپورت و ویزا حل شده است، فرد می‌تواند برای رزرو محل اقامت و خرید بلیت تهران استانبول اقدام کند. سایت علی بابا با فیلترهای خوبی که روی پروازهای موجود اعمال می‌کند، بهترین و نزدیک‌ترین پروازها به شرایط شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. کافی است زمان سفر، کلاس پرواز، تعداد بلیت موردنیاز و مبدأ و مقصد خود را تعیین کنید. سپس از بین پروازهای مختلفی که توسط شرکت‌های هواپیمایی گوناگون پشتیبانی می‌شود، بلیط‌های موردنیازتان را بخرید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که برای خروج از کشور، باید عوارض پرداخت کنید. مقصد انتخابی شما روی عوارض خروج از کشور تأثیری ندارد. اما نوع وسیله حمل و نقلتان برای سفر روی قیمت این مورد تأثیرگذار است. در همین راستا عوارض خروج برای همه سفرهای خارجی هوایی برابر با 75 هزار تومان و سفرهای خارجی زمینی، 25 هزار تومان است.

قوانین ویزا ترکیه

ایرانیان برای سفر به 42 کشور در دنیا نیازی به اخذ ویزا ندارند. ترکیه یکی از همین کشورها است. پس اگر تصمیم دارید مدت کوتاهی را به قصد تفریح و گردش در استانبول بگذرانید، اجباری برای خرید ویزا وجود ندارد. شما می‌توانید سفر خود را بدون ویزا شروع کنید. مدت زمان مجازی که بدون ویزا می‌توان در ترکیه ماند، 90 روز (سه ماه) است. توجه داشته باشید که این موضوع تنها زمانی قانونی محسوب می‌شود که هدفتان از سفر، تفریح باشد. همچنین اگر اقامت شما در استانبول بیشتر از این تایم مجاز (90 روز) باشد، جریمه مربوطه شامل حالتان خواهد شد.

 

در این میان افرادی که با قصد تحصیل، کار و اقامت به ترکیه می‌روند، باید حتما ویزای مناسب خود را همراه داشته باشند. اخذ ویزای تحصیل، ویزای کار و ویزای اقامت در ایران امکان‌پذیر است و پیچیدگی خاصی هم ندارد. خرید ویزای موردنیاز از طریق آژانس‌های هواپیمایی امکان پذیر است. همچنین می‌توانید از طریق سایت علی بابا هم اقدام کنید. کافی است درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و مدارک موردنیاز را به صورت حضوری به دفتر فروش علی بابا ارائه دهید.

خرید بلیت تهران استانبول و شروع سفر!

اگر یک نظرسنجی ساده میان اطرافیان خود انجام دهید، متوجه می‌شوید که استانبول در میان شهرهای خارجی بین ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه تعداد زیادی از ایرانیان تا کنون به این شهر سفر کرده‌اند. مخصوصا در فصل‌های بهار و تابستان! در این بازه‌های زمانی معمولا شاهد تعدد مسافران و گردشگران ایرانی در استانبول خواهیم بود.

دلیل این محبوبیت علاوه بر زیبایی، امکانات، مناطق گردشگری جذاب، سواحل دلنشین و آب و هوای خوب استانبول، سهولت خرید بلیت و عدم نیاز به ویزا است. ایرانیان می‌توانند بدون اینکه اجباری به خرید ویزا ترکیه داشته باشند به این کشور سفر کنند. آن‌ها می‌توانند بدون ویزا به مدت 90 روز در استانبول یا هر کدام از شهرهای دیگر ترکیه اقامت داشته باشند. این مدت زمان برای گردشگران و توریست‌ها، مدت زمان بسیار خوبی است. زیرا می‌توانند با خیال راحت به تمام جاذبه‌های گردشگری ترکیه سر بزنند و از تمام اماکن تفریحی و مراکز خرید مهم استانبول بازدید کنند.

علاوه بر این تا کنون ایرانیان زیادی به ترکیه مهاجرت کردند و مشغول کار و تحصیل در این کشور هستند. بنابراین این هدف و برنامه سفر شما است که پیش‌نیازهای سفر را مشخص می‌کند. در نهایت به خاطر داشته باشید که پیش از خرید بلیت تهران استانبول، حتما به امور مهم دیگری مثل اخذ ویزا (در صورت نیاز) و ... رسیدگی کرده باشید.