بهترین روش برای ارسال و حواله پول به خارج


اگر شما هم می‌خواهید پول یا حواله‌ای را به خارج از کشور ارسال کنید، روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. هر یک از این روش‌های ارسال پول، مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین کارمزدی که برای انتقال وجه پرداخت می‌کنید به مبلغ موردنظر و روش انتخابی بستگی دارد. در این مطلب ضمن بررسی روش‌های سنتی به معرفی بهترین روش ارسال و حواله پول به خارج از کشور می‌پردازیم.

انتقال پول از طریق صرافی

روشی که از گذشته تاکنون برای ارسال پول یا حواله به کشورهای دیگر وجود داشته است، انتقال پول از طریق صرافی است. فرض کنید شما می‌خواهید مراحل انتقال پول به مجارستان را انجام دهید. ابتدا باید به صرافی مراجعه کرده و ارز مورد نیاز خود را تهیه کنید یا حواله درخواستی را دریافت نمایید. پس از آن باید منتظر تایید صراف مقصد بمانید، این کار ممکن است تا ۷۲ ساعت طول بکشد.

فردی که می‌خواهد پول را دریافت کند نیز باید به صورت حضوری به محل صرافی مقصد مراجعه کرده و پول را دریافت نماید. این روش یکی از طولانی‌ترین راه‌های انتقال پول به ایران و انتقال پول به کشورهای دیگر است. برای این کار باید هر دو طرف صبر و حوصله داشته و زمان و انرژی زیادی را صرف کنند. به همین دلیل این روش نیز دیگر مورد استقبال افراد قرار نمی‌گیرد.

 

انتقال پول به صورت وجه نقد

اگر شما می‌خواهید به کشور دیگری سفر کنید می‌توانید پول موردنظر خود را به صورت نقدی همراه خود ببرید. همراه بردن پول نقدی معایب بسیار زیادی دارد. به طور مثال هر فرد می‌تواند ارز محدودی را همراه خود به کشور مقصد ببرد. این امر در فرودگاه‌ها به صورت کامل چک می‌شود.

از طرفی امنیت پول شما در این روش بسیار پایین است و ممکن است هر لحظه به سرقت برود. گاهی مشاهده شده است در این سرقت‌ها نه تنها افراد مال خود را از دست داده‌اند بلکه صدمات جانی بسیار زیادی هم به آنها وارد شده است. پس به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنید.

انتقال پول از طریق درگاه‌های بین‌المللی

به نظر ما بهترین روش‌های انتقال وجه به کشورهای دیگر استفاده از درگاه‌های بین‌المللی پرداخت است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات یکی از درگاه‌ها، ارسال و انتقال پول به کشورهای دیگر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

در ادامه قصد داریم برخی از معتبرترین درگاه‌های ارسال پول به تاجیکستان و کشورهای دیگر را به شما معرفی کنیم:

 

پی پال

اگر تجربه خرید از یک سایت خارجی را داشته باشید با درگاه پی پال آشنا هستید. این کیف پول الکترونیک معتبر سه حساب شخصی، کاری و دائمی دارد. اگر شما می‌خواهید از سایت‌های خارجی خرید کنید یا مبلغی را به کشورهای دیگر منتقل کنید می‌توانید از حساب شخصی خود در پی پال استفاده نمایید. معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین درگاه پرداخت و انتقال وجوه بین‌المللی، پی پال است.

مسترکارت

اگر نام مسترکارت یا ویزاکارت شنیده باشید می‌دانید که با استفاده از آنها می‌توان هزینه بسیاری از موارد بین‌المللی را پرداخت کرد. به طور مثال اگر قصد خرید از سایت خارجی یا شرکت در آزمون‌های زبان بین‌المللی را داشته باشید می‌توانید از این کارت‌ها برای انتقال پول به حساب مقصد استفاده نمایید. برای دریافت این کارت باید با یکی از شرکت‌های واسطه مانند فراکنش همکاری داشته باشید.

اسکریل

یکی دیگر از کیف پول‌های الکترونیک که مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته، اسکریل است. پی پال با هیچ یک از بانک‌های ایرانی طرف قرارداد نیست اما اسکریل با بانک‌های ایرانی همکاری داشته و امکان ارسال پول به هلند از این طریق وجود دارد.

وب مانی

یکی دیگر از درگاه‌هایی که هنوز ایران را تحریم نکرده و امکان افتتاح حساب برای کاربران ایرانی در آن وجود دارد، وب مانی است. اگر شما این کیف پول الکترونیک را داشته باشید به راحتی می‌توانید هر مبلغ پولی را که مدنظر دارید به کشورهای دیگر منتقل کرده و پرداخت‌های ارزی معاملات بین‌المللی خود را انجام دهید.

نکات مهم در هنگام ارسال پول و حواله به کشورهای دیگر

اکنون که با تمام روش‌های امن و مطمئن ارسال پول به کشورهای دیگر آشنا شده‌اید زمان آن رسیده است تا نکات مهمی را در این باره به شما گوشزد کنیم. قبل از آنکه بهترین روش برای ارسال پول را انتخاب کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

·            به حداکثر ارزی که می‌توان از طریق این سامانه به کشورهای دیگر منتقل کرد توجه کنید.

·            اگر ارز کشوری که در آن زندگی می‌کنید با ارز کشور مقصد یکسان نیست باید هزینه تبدیل ارز را پرداخت نمایید. پس قبل از هر اقدامی این هزینه را محاسبه کرده و در نظر داشته باشید.

·            سرعت انتقال پول را بررسی کرده و در صورتی که عجله دارید از درگاه‌هایی که مدت زمان کوتاه‌تری برای انتقال ارز دارند استفاده نمایید.

·            در نظر داشته باشید که روش‌های مختلف، کارمزدهای گوناگونی را برای انتقال وجه از شما دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید در این زمینه صرفه‌جویی کنید باید قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را انجام دهید.

·            تنها از طریق درگاه‌های معتبر، انتقال پول و ارسال حواله را انجام دهید تا سرمایه شما به خطر نیفتد.

شما می‌توانید از خدمات یک شرکت واسط برای انتقال پول یا حواله به کشورهای دیگر استفاده کنید. در این صورت سریع‌ترین روش انتخاب شده و پول و حواله شما به صورت کاملاً امن به کشورهای دیگر منتقل می‌شود. همچنین تلاش می‌شود تا از درگاهی استفاده شود که کمترین کارمزد را از شما دریافت می‌کند. اگر به صورت کلی به این قضیه نگاه کنید خواهید دید که با پرداخت تعرفه این شرکت‌ها، در هزینه‌های مربوط به انتقال پول صرفه‌جویی کرده‌اید.

ارسال و حواله پول به خارج از طریق فراکنش

اگر شما هم می‌خواهید روشی امن و مطمئن را برای انتقال پول یا حواله خود به کشورهای دیگر انتخاب کنید، شرکت فراکنش آماده ارائه خدمات خود به شماست. با استفاده از خدمات این مجموعه به راحتی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، پول یا حواله خود را به کشور دیگر منتقل کنید. فراکنش پول شما را با تمامی درگاه‌هایی که در این مطلب به شما معرفی شد به کشورهای دیگر منتقل می‌کند. فعالیت این شرکت کاملاً قانونی بوده و در آن امنیت سرمایه شما حفظ می‌شود.