نماینده رسمی وگا VEGA آلمان (تولید کننده تجهیزات ابزار دقیق)

شرکت وگا (VEGA Grieshaber KG) در سال ۱۹۵۹ توسط برونو گریشابا در حاشیه شهر شیلتاخ آلمان، در دل جنگل سیاه تأسیس شد. این شرکت در طراحی و تولید فناوری‌های پیشرفته اندازه‌گیری برای صنایع فرآیندی تخصص یافته است.

امروزه وگا به عنوان یکی از برترین برندهای تجهیزات اندازه‌گیری سطح و فشار شناخته می‌شود. از سال ۱۹۹۱ به بعد، این شرکت به عنوان پیشرو جهانی در زمینه استفاده از فناوری رادار برای اندازه‌گیری سطح مطرح شده است. محصولات وگا شامل سنسورهای اندازه‌گیری سطح پیوسته (راداری و التراسونیک) و سوئیچ‌های سطح نقطه‌ای و نیز سنسورهای فشار است. این دستگاه‌ها با دقت بالا، ایمنی زیاد، طول عمر طولانی و نصب و راه‌اندازی آسان به کاربران عرضه می‌شوند.

بیش از یک میلیون محصول هرساله توسط این شرکت تولید می‌شود. سنسورهای تشخیص و اندازه‌گیری سطح و فشار که در صنایع مختلف از جمله شیمیایی، دارویی، غذایی، آب و فاضلاب، استخراج معادن، سیمان، نیروگاه‌ها، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند. پس با وبسایت پیشخوان همراه باشید تا تمامی نکات این برند را فرا بگیرید.

مزایای استفاده از تجهیزات ابزار دقیق وگا چیست؟

یکی از نکات برجسته وگا، تمرکز بر کیفیت و رضایت مشتری است. در حالی که بسیاری از برندها به دلیل افزایش هزینه‌های طراحی و تولید، به تولید تجهیزات در کشورهای ثالث مانند هند و چین روی آورده‌اند، وگا همواره تجهیزات خود را در آلمان تولید می‌کند. این تصمیم موجب شده تا کیفیت و طول عمر محصولات وگا بسیار بیشتر از رقبا باشد.

تجهیزات ابزار دقیق وگا دارای کدی منحصر به فرد است که با وارد کردن آن در وبسایت شرکت، می‌توان اطلاعات کاملی از آن، شامل قابلیت‌ها، تاریخ تولید، تست نهایی و تاریخ خروج از کارخانه را مشاهده کرد.

از دیگر دلایل موفقیت وگا، نوآوری مداوم و تولید تجهیزات قابل اعتماد است. هر روش و تکنولوژی جدیدی که در این شرکت معرفی می‌شود، بارها توسط خود شرکت و همچنین موسسات استاندارد بین‌المللی آزمایش می‌شود. به همین دلیل، تجهیزات وگا دارای معتبرترین و جدیدترین استانداردها و تأییدیه‌های بین‌المللی هستند که دستیابی به آن‌ها برای بسیاری از برندها امکان‌پذیر نیست.

برای مثال، استاندارد ATEX برای تجهیزات ضد انفجاری شامل سطح ایمنی ذاتی (i) است که نشان می‌دهد مصرف انرژی در تجهیز به گونه‌ای کنترل شده که هیچگونه جرقه یا سطح گرم ایجاد نمی‌شود. دریافت این استاندارد نیازمند تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای است که تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها قادر به دستیابی به آن هستند. جالب است بدانید که بیشتر تجهیزات وگا دارای این استاندارد به صورت قابل سفارش هستند.

انواع محصولات وگا VEGA

·            ترانسمیتر فشار

·            لول ترانسمیتر سطح راداری

·            لول ترانسمیتر التراسونیک

·            لول سوئیچ خازنی

·            لول سوئیچ دیاپازونی

·            لول سوئیچ ویبره

·            سوئیچ ماکروویو

·            ترانسمیتر رادیومتریک

·            کنترلر و نمایشگرها

ترانسمیترهای راداری وگا با نام وگاپالس (VEGAPULS) شناخته می‌شوند که از فناوری پالس رادار بهره می‌برند. فناوری رادار پالسی، یکی از نوآوری‌های این شرکت محسوب می‌شود که در واحد زمان پالس‌های الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند.

ترانسمیترهای راداری سطح وگا به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: سری پروفیشنال (وگاپالس ۶۰ تا ۶۹) برای محیط‌های کاملاً صنعتی و شرایط سخت طراحی شده‌اند و جزو محصولات رده‌بالای وگا محسوب می‌شوند.

در مقابل، سری‌ بیسیک (وگا پالس ۱۰، ۲۰ و ۳۰) از ترانسمیترهای وگا با فرکانس ۸۰ گیگاهرتز بیشتر برای مصارف سبک صنعتی و نیمه صنعتی طراحی شده‌اند، تا روشی اقتصادی و در عین حال مطمئن برای اندازه‌گیری سطح در محیط‌های نه چندان حساس فراهم کنند.

شرکت وگا در سال ۲۰۲۲ به عنوان یک مخترع، سطح‌ سنج راداری وگاپالس 6ایکس را معرفی نمود. این سطح‌ سنج در واقع یک تجهیزات چندمنظوره است. وگاپالس 6X به عنوان یک رادار یونیورسال به شمار می‌آید که تمامی مزایای سری 60 را در خود جای داده است.

در آغاز، این شرکت ترانسمیترهای التراسونیک خود را با نام تجاری VEGASON و با ارائه انواع مختلف سری به بازار عرضه کرد. در آن دوران، استفاده از روش التراسونیک از نظر قیمتی بسیار اقتصادی‌تر از روش راداری محسوب می‌شد. همانطور که می‌دانید، این روش به شدت به متغیرهای محیطی وابسته است و به دلیل استفاده از امواج مکانیکی، دقت کمتری در اندازه‌گیری دارد. اما در آن زمان، هزینه کمتر، این مشکلات را توجیه می‌کرد.

اما در سال 2021، وگا با معرفی ترانسمیترهای راداری اقتصادی که در بسیاری از موارد قیمت به مراتب کمتری داشتند، جایگزین آن محصولات شدند. در حال حاضر، تنها دو تجهیز از این دسته هنوز در خط تولید وگا باقی مانده‌اند که شامل VEGASON61 و VEGASON62 می‌شوند.

لول سوئیچ‌های خازنی با عنوان VEGACAP ارائه می‌گردد. نام آن از واژه Capacitive به معنای ظرفیتی (الکتریکی) گرفته شده است. به طور کلی، سوئیچ‌های خازنی وگا با کد سری 60 و 90 تولید می‌شوند که دارای انواع تک میله‌ای و چند میله‌ای (برای مخازنی با دیواره‌های نارسانا) هستند.

سوئیچ‌های دیاپازونی نیز با نام‌های مختلف، از جمله وگاسوئینگ VEGASWING، وگاویو VEGAWAVE و وگاویب VEGAVIB تولید می‌شوند. وگاسوئینگ‌ها برای مایعات مناسب هستند، در حالی که دو سری دیگر به طور خاص برای جامدات فله‌ای، پودری، دانه‌ای و گرانولی طراحی شده‌اند.

سنسور فشار این برند نیز در بازار بسیار شناخته شده است. ترانسمیتر فشار تفاضلی و هیدرواستاتیک وگا بیشتر برای تشخیص سطح (ارتفاع مایعات) کاربرد دارند. که با نام‌های وگابار VEGABAR با کد سری 60 تولید می‌شوند. 52 VEGAWELL و وگادیف 82 VEGADIF دقیقاً برای اندازه‌گیری سطح مایعات طراحی و ساخته شده‌اند.

از تجهیزاتی که شرکت وگا عملاً در زمینه آن بی‌رقیب است، انواع سطح‌ سنج ‌هایی هستند که با استفاده از متد امواج رادیواکتیو، ارتفاع مواد در مخزن را تشخیص می‌دهند. برخی از مخازن صنعتی مانند برجک فرآوری کک به دلیل دما و فشار بسیار بالا، عملاً راه دیگری برای دانستن سطح مواد در مخزن وجود ندارد.

سطح سنج‌های رادیومتریک وگا که تحت نام‌های FIBERTRAC و SOLITRACK شناخته می‌شوند، همگی دارای شماره سری 30 بوده و به آخرین استانداردهای حفاظتی، ایمنی و امنیتی جهانی پایبندند.

نمایشگرهای وگا به لطف نور پس‌زمینه به راحتی قابل خواندن هستند و بدون دانش برنامه‌نویسی قابل استفاده هستند. یکی از مهم‌ترین انواع این کنترلرها، سری وگاتور VEGATOR هستند که کنترلرهای تک‌ کاناله به منظور انتقال و کنترل سیگنال‌های رله‌ای خروجی از انواع لول سوئیچ‌های لرزشی وگا به شمار می‌روند. این کنترلرها شامل وگاتور 121، 112 و VEGATOR111 می‌شوند.

کنترلر VEGAMET نیز برای کنترل انواع سیگنال‌های خروجی از لول ترانسمیترها و همچنین برنامه‌ ریزی آن‌ها به کار رود.

PLICSCOM تقریباً با تمامی تجهیزات میان‌رده و بالارده وگا سازگار است، مستقیماً به خود تجهیز متصل می‌شود و برای پارامتردهی و نمایش به آن کاربرد دارد.

خرید محصولات وگا VEGA در ایران

یکی از تنهاترین نمایندگان ایرانی تجهیزات وگا، شرکت آداک فرایند سپهر است که به مشتریان خود گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد. در این شرکت، علاوه بر فروش تمامی محصولات وگا، خدمات پس از فروش و گارانتی نیز فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده رسمی وگا (VEGA) آلمان در ایران کجاست؟

شرکت آداک فرآیند سپهر است که به عنوان مرکز معتبر تامین تجهیزات وگا آلمان در ایران فعالیت می‌کند. آداک سپهر تمرکز خود را صرفاً بر روی تجهیزات وگا دارد و به دلیل ارتباط نزدیک با وگا، قیمت های رقابتی را در ایران ارائه می‌دهد .

تمامی محصولات این شرکت با کد احراز اصالت شماره سریال SN در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و با توجه به سفارش مشتری ساخته می‌شوند.

آداک فرآیند سپهر تنها مرکز رسمی در ایران است که خدمات پس از فروش وگا را ارائه می‌دهد. (تعمیر، تعویض، تست و کالیبراسیون مجدد تجهیزات با استفاده از خدمات کمپانی وگا در آلمان).