بررسی قیمت هتل در تهران برحسب ستاره

شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران یکی از شهرهای مهم محسوب می‌شود که هرروز با مسافرت حجم گسترده‌ای از مسافران از شهر‌های مختلف همراه است. مسافران ممکن است که شهر تهران را برای تفریح و گردش، فعالیت‌های اقتصادی، اداری یا حتی پزشکی انتخاب کرده باشند. به‌هرحال تفاوتی نمی‌کند که با چه نیتی به تهران سفر کنید درهرصورت نیازمند یک هتل یا سایر اقامتگاه‌ها هستید تا اقامتی راحت و همراه با آرامش را پشت سر بگذارید. ممکن است در این میان برای شما هم سوال باشد که قیمت هتل در تهران بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود و چطور می‌توان یک هتل ارزان از بین انواع هتل‌های تهران پیدا کرد؟ در ادامه قصد دارم چند نمونه از هتل‌های تهران را برحسب رتبه آن‌ها بررسی کنم و قیمت هرکدام به‌صورت حدودی بیان می‌شود.

هتل‌های پنج ستاره تهران

نمی‌توان انکار کرد که بهترین هتل‌ها در تمام جهان هتل‌هایی هستند که درجه ۵ ستاره را داشته باشند. این هتل‌ها و امکانات مرفه و لوکسی در اختیار مسافران قرار می‌دهند و به‌دلیل تنوع بالا تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. البته قیمت هتل در تهران درصورتی‌که بخواهید در یکی از هتل‌های ۵ستاره اقامت کنید بیشتر از سایر هتل‌ها است؛ زیرا در این هتل‌ها می‌توانید از امکانات و تفریحاتی مانند استخر، چیدمان مدرن، چشم‌انداز بسیار زیبا، رستوران بام و مواردی مانند این‌ها بهره‌مند شوید .

به‌طور مثال هتل اسپیناس پالاس تهران در دسته هتل‌های ۵ ستاره قرار دارد که سبک مدرن و سنتی طراحی شده و در نزدیکی پارک پرواز، مرکز خرید پالادیوم و پارک ژوراسیک قرار دارد. علاوه بر آن امکانات و خدماتی مانند فضای سبز، صرافی، مرکز خرید، مرکز ماساژ، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، رستوران، فروشگاه، اینترنت و... را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل بر اساس هزینه اقامت و نوع اتاق از نظر متراژ و تعداد تخت و همچنین از نظر واحد‌های استاندارد، اسکای، سیگنچر و رویال هزینه اقامت متفاوتی برای یک شب دارد. اما به صورت متوسط اقامت در اتاق‌های این هتل از شبی سه میلیون و نهصد هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بر اساس امکانات اتاق و طبقه متغیر است.

هتل‌های ۴ ستاره در تهران

هتل‌های ۴ ستاره در رده بعدی هتل‌ها قرار دارند و در اینجا می‌توانید از سطح مطلوب امکانات و خدمات با کیفیت مناسب استفاده کنید. هتل‌های ۴ ستاره امکانات دارای اتاق‌ها، چیدمان، پذیرایی و تنوع اتاق‌ها است و همچنین امکاناتی مانند سالن بدنسازی، سالن اسپا، استخر و... دارد. علاوه بر آن در هر اتاق امکانات زندگی راحت مانند مینی بار، سشوار، یخچال، تلویزیون و دکوراسیون مناسب فراهم است تا آرامش میهمانان را در زمان استراحت و اقامت تامین کند.

ازجمله هتل‌های ۴ ستاره تهران می‌توان هتل رامتین را نام برد که در سال ۱۳۵۲ ساخته شده است. این هتل که در نزدیکی درکه و پارک ساعی تهران است، رستوران‌های متعددی با طبخ غذاهای دریایی و بین‌المللی دارد و علاوه بر آن بوفه صبحانه، پارکینگ، تاکسی سرویس، کافی‌شاپ، فروشگاه، خدمات پزشکی، اینترنت در لابی، سالن کنفرانس، سالن ورزشی و... را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. اقامت در این هتل هم بر اساس نوع اتاق از نظر سوئیت استودیو و سوئیت آپارتمان یا دبل متفاوت است؛ اما به‌صورت متوسط هزینه اقامت در اتاق‌های دونفره از شبی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و بر اساس امکانات ارائه شده به مهمانان هزینه تغییر می‌کند.

معرفی هتل بزرگ فردوسی تهران

هتل فردوسی تهران، در مرکز فرهنگی تاریخی تهران واقع شده است؛ یک طرفش به میدان توپخانه می‌رسد و یک طرفش به لاله‌زار. منطقه‌ای که در گذشته قلب تجاری پایتخت بوده و رد پای معماری قاجاری هنوز هم در آن دیده می‌شود. اگر مرکزی بودن اقامت‌گاه از اولویت‌های شماست و می‌خواهید به هر گوشه تهرانِ بزرگ دسترسی داشته باشید، هتل فردوسی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. در جنب وزارت امور خارجه قرار گرفته و فاصله کوتاهش با سفارت‌های مهمی مثل آلمان و انگلستان و فرانسه، آن را به یک گزینه مطلوب برای افرادی تبدیل کرده که برای تکمیل پروسه‌های مهاجرتی یا اداری به تهران سفر می‌کنند. چهار ستاره درخشان دارد، در سال ۱۳۶۸ ساخته شده و با شش طبقه و بیش از دویست واحد اقامتی، قرار است در شهر بزرگ تهران از شما میزبانی کند.

هتل‌های سه ستاره تهران

هتل‌های سه ستاره دارای پرسنل فعال در تمام ساعات شبانه‌روز هستند تا به گرمی از مهمانان استقبال کنند. در این هتل‌ها خدمات و امکانات معمولی مانند تلویزیون و یخچال در اتاق‌ها وجود دارد. علاوه بر آن یک رستوران برای سرو صبحانه، ناهار و شام برای مهمانان در نظر گرفته می‌شود. کیفیت غذا و رعایت بهداشت در رستوران و سایر فضاهای هتل‌های ۳ستاره اهمیت زیادی دارد و البته هتلداران تلاش می‌کنند تا کیفیت مطلوب را به مسافران ارائه دهند تا برای سفرهای بعدی هم از نظر مسافران انتخاب شوند.

ازجمله هتل‌های سه ستاره تهران می‌توان هتل باغ بلوط را نام برد که فضای زیبا با گل‌های رنگارنگ در کنار استخر دارد. رستوران هتل غذاهای خوشمزه را با کیفیت خوب آماده می‌کند. همچنین هتل در نزدیکی کاخ نیاوران، بازار تجریش، کاخ سعدآباد و نمایشگاه بین‌المللی قرار گرفته است. درعین‌حال امکاناتی مانند تالار پذیرایی، فضای سبز، تاکسی سرویس، جکوزی، سونا، استخر، کافی‌شاپ، مرکز ماساژ و سالن ورزشی، اینترنت در لابی و سالن بدنسازی دارد. اقامت در این هتل برای یک اتاق دونفره از شبی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و بعد از آن متناسب با نوع اتاق و امکانات موجود در آن هزینه تغییر می‌کند.

هتل‌های ۲ ستاره و یک ستاره تهران

در این هتل‌ها که حدود ۲۰ اتاق وجود دارد به‌صورت شبانه‌روزی از میهمانان پذیرش می‌شود. در این هتل‌ها امکانات معمولی هستند و دریافت دعده ناهار و شام به اختیار میهمانان است. ازجمله هتل‌های ۲ ستاره تهران می‌توان به هتل شهریار، هتل بلور تهران، هتل پاسارگاد و هتل شیراز تهران اشاره کرد. قیمت هتل‌های ۲ ستاره با توجه به موقعیت مکانی و امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند نسبت به سایر هتل‌ها ارزان‌تر است و اقامت در آن از شبی حدود 345 هزار تومان تا 900 هزار تومان متغیر است.

درنهایت هتل‌های یک ستاره با قیمت بسیار پایین‌تر از تمام هتل‌ها به ارائه خدمت به مسافران می‌پردازند. البته امکانات در این هتل‌ها نسبت به هتل‌های ۲ ستاره بسیار کم است و تنوع پایینی دارد. حتی در برخی موارد ممکن است که کیفیت بسیار پایینی در ارائه خدمات داشته باشد. ازجمله هتل‌های یک ستاره تهران می‌توان به هتل آپارتمان خلیج فارس، هتل آپارتمان ونک تهران و هتل آپارتمان تاوریژ اشاره کرد.