بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کدام است؟


مهاجرت تحصیلی مزایای زیادی دارد و می‌تواند موفقیت شما در آینده را تضمین کند. رسیدن به موفقیت در این زمینه، به چند پیش‌شرط مهم نیاز دارد که مهم‌ترین آن‌ها، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است. هر کشور به ‌موازات مزایای وسوسه‌کننده برای دانشجویان بین‌المللی، معایب و چالش‌های مهمی هم دارد که همین موضوع باعث می‌شود انتخاب مقصد مناسب به یکی از سخت‌ترین مراحل مهاجرت تحصیلی تبدیل شود.

اگر عبارت «بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی» را در اینترنت جستجو کنید، با فهرست بلندی مواجه می‌شوید که کار را از چیزی که هست برایتان سخت‌تر می‌کند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم فهرست این کشورها را تا جای ممکن کوتاه کنیم و به معرفی گزینه‌هایی پرداخته‌ایم که احتمال موفقیت در آن‌ها بیشتر است. برای رسیدن به این هدف، از تجارب کارشناسان یکی از بهترین مؤسسات مهاجرت تحصیلی یعنی اپلایرز https://applyers.ir/ کمک گرفته‌ایم.

6 کشور ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

شانس گرفتن ویزا و اعتبار دانشگاه‌های کشورهای موجود در فهرست زیر از سایرین بیشتر است و علاوه بر این، می‌توانید از خدمات تخصصی اپلایرز برای اخذ ویزای تحصیلی در آن‌ها بهره‌مند شوید.


آلمان

سال‌ها است که بسیاری از ایرانیان آلمان را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. تعداد بالای مهاجران ایرانی، هزینه‌های پایین زندگی، فرصت‌های شغلی متعدد برای مهاجران و شرایط مناسب برای کار و ادامه زندگی در این تصمیم تأثیر زیادی داشته است؛ اما آنچه آلمان را از سایر کشورهای این فهرست متمایز می‌کند، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی این کشور است که البته برای استفاده از این مزیت، باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

آلمان یکی از کشورهایی است که اپلایرز در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی آن تخصص دارد و با چند دانشگاه معتبر این کشور نیز همکاری می‌کند.

انگلیس

به دلیل پیچیده بودن شرایط مهاجرت کاری و گرفتن اقامت دائم در انگلیس، بسیاری تصور می‌کنند که مهاجرت تحصیلی به این کشور هم بسیار دشوار است و اصلاً نمی‌توان عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را برای آن در نظر گرفت. البته شرایط گرفتن ویزای تحصیلی از انگلیس کمی دشوارتر از کشورهای دیگر است؛ اما درصورتی‌که موفق شوید، دنیایی از فرصت‌ها را پیش روی خود خواهید داشت.

اعتبار بالای دانشگاه‌های در سطح بین‌المللی، فرصت‌های شغلی متنوع، تنوع فرهنگی بالا و مالیات پایین (در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان) از جمله مزایایی است که با گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

برای اطلاع از چالش‌ها و شرایط گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس، می‌توانید از مشاوره 30 دقیقه‌ای و رایگان اپلایرز استفاده کنید.

آمریکا

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا تا حد زیادی به انگلیس شباهت دارد. گرفتن ویزای تحصیلی از این کشور هم کمی دشوارتر از کشورهای دیگر است؛ ولی در صورت موفقیت آینده‌ای روشن پیش روی شما خواهد بود.

آنچه می‌تواند آمریکا را به بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کند، بورسیه‌های مختلفی است که توسط دانشگاه‌های متعددی در این کشور عرضه می‌شوند و برخی از آن‌ها تمامی هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند.

با کمک مشاوران و منتورهای متخصص مهاجرت به آمریکا در اپلایرز، نگرانی‌های شما در مورد چالش‌های مهاجرت تحصیلی به آمریکا برطرف خواهد شد.

استرالیا

استرالیا هم یکی از کشورهایی است که سابقه‌ای طولانی در پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد و سال‌ها است که بسیاری از ایرانیان آن را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. البته در سال‌های اخیر شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور کمی دشوار شده است.

با این حال مزایایی مثل داشتن 7 دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان، تعداد بالای مهاجران ایرانی، تنوع فرهنگی و سیستم آموزشی به‌روز به شما کمک می‌کند که با چالش‌های مهاجرت تحصیلی به این کشور راحت‌تر کنار بیایید.

علاوه بر این در استرالیا هم مثل آمریکا انواع و اقسام بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌شود که به تأمین هزینه‌های تحصیل در این کشور کمک می‌کند.

اپلایرز در تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا و گرفتن ویزای تحصیلی در این کشور شما را همراهی می‌کند.

کانادا

سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا باعث شده که این کشور یکی از مقاصد ایده‌آل برای انواع روش‌های مهاجرت باشد. تعداد بالای دانشگاه‌های دارای رتبه برتر در جهان، هزینه تحصیل مناسب و شرایط پذیرش آسان‌تر نسبت به اروپا، تنوع فرهنگی، تعداد بالای مهاجران ایرانی و شرایط آسان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا محسوب می‌شود و بسیاری را متقاعد می‌کند تا آن را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند.

اپلایرز با تعدادی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا مثل دانشگاه اتاوا همکاری می‌کند و به‌همین دلیل می‌تواند مسیر مهاجرت تحصیلی شما به این کشور را کوتاه کند.

مثلا علی با مراجعه به اپلایرز توانست در مدت 2 ماه پذیرش و ویزا کانادا رو دریافت کند. شرایط علی برای دریافت ویزا کانادا به شکل زیر بود:

·            سن: 26 سال

·            مقطع فارغ التحصیلی: کارشناسی

·            رشته: کامپیوتر، نرم افزار

·            معدل: 16.23

·            دانشگاه: آزاد واحد یادگار

·            مقطع پذیرش: ارشد

·            دانشگاه مقصد: BISHOP’S University

·            نمره زبان: آیلتس 6

دولینگو 115

ایتالیا

اگر پایین‌بودن هزینه تحصیل و زندگی برایتان اهمیت زیادی دارد، ایتالیا را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید.

دریافت بورس استانی این کشور می‌تواند هزینه‌های تحصیل شما را به‌شدت کاهش دهد و حتی به صفر برساند. همچنین این کشور از نظر هزینه‌های زندگی دانشجویی، از ارزان‌ترین کشورها در اروپا محسوب می‌شود و با بورسیه دولت ایتالیا می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را هم تأمین کنید.

دانشگاه‌های ایتالیا اعتبار بالایی در سطح بین‌المللی دارند و اگر بعد از تحصیل قصد ماندن در این کشور را نداشته باشید، شانس بالایی برای دریافت ویزای سایر کشورهای اروپایی خواهید داشت.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را با کمک اپلایرز انتخاب کنید!

در این مطلب سعی کردیم چند گزینه را به شما معرفی کنیم تا براساس شرایط خود بتوانید بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اپلایرز یک جلسه مشاوره رایگان 30 دقیقه‌ای رایگان برای شما برگزار می‌کند. در این جلسه با کمک مشاوران متخصص اپلایرز، بهترین کشور را با توجه به شرایط و رزومه خود انتخاب می‌کنید و در صورت ادامه همکاری و عدم موفقیت، تمامی هزینه‌های پرداختی به شما بازگردانده می‌شود.

منتورها و مشاوران اپلایرز از زمان انتخاب کشور، رشته و دانشگاه تا زمان استقرار شما در مقصد، همراهتان خواهند بود.

برچسب ها : مهاجرت,مهاجرت تحصیلی