انواع پنل پیامک و تفاوت‌های آنها با یکدیگر

پیامک تبلیغاتی ابزاری بسیار موثر برای ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان جدید در دنیای امروزی است. ارسال پیامک تبلیغاتی به وسیله پنل های اس ام اس، به کسب و کارها امکان می دهد تا به صورت سریع و کارآمد پیام های خود را به مخاطبان ارسال کنند و بازخورد و واکنش مشتریان خود را به دست بیاورند.

استفاده از پنل های اس ام اس امکان انجام ارسال گسترده پیامک های تبلیغاتی را به صورت یکجا و از طریق یک پلتفرم مدیریت می کند. این پنل ها با امکانات و قابلیت های زیادی که دارند به کسب و کارها این امکان را می دهند تا استراتژی های بازاریابی خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

همچنین با استفاده از پنل های پیامکی، کسب‌وکارها می توانند به دقت و سرعت بیشتری به مخاطبان خود پیامک ارسال کنند و از این طریق نیازهای آنها را بهتر درک کرده و خدمات خود را بهبود بخشند.

با این وجود، برای استفاده از پیامک تبلیغاتی و پنل‌های اس ام اس، باید قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی مخاطبان را رعایت کرد و به دقت برنامه‌ریزی کرد تا از این ابزار بهترین استفاده ممکن را برای کسب و کار خود ببرید.

یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی که همواره مخاطبان و کسب‌وکارهای مختلف در مواجه با اس ام اس تبلیغاتی از ما می‌پرسند این است که پنل پیامک چیست؟ زیرا بیشتر آن‌ها گمان می‌کنند تمامی اس ام اس ها از سیمکارت شخصی ارسال می‌شود.

برای استفاده از پنل اس ام اس بهتر است بدانید ما چند مدل پنل داریم و با نحوه کار هر کدام از آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی در خرید آن‌ها داشته باشید.

انواع پنل‌های اس ام اس و ویژگی آن‌ها

قبل از خرید پنل اس ام اس باید دقت کنید که چه چیزهایی نیاز دارید و دقیقا به دنبال همان پنل بروید. زیرا پنل‌های پیامکی انواع مختلفی دارند و ممکن است بدون در نظر گرفتن ویژگی و قابلیت‌های آن‌ها، انتخاب درستی نداشته باشید.

پنل کاربردی

پنل کاربری یک پنل مخصوص کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند برای مشتریان خود اس ام اس بفرستند. در اصل این پنل کمترین امکانات و دسترسی‌ها نسبت به پنل نمایندگی را دارد. این پنل به کاربران این امکان را می‌دهد که پیامک‌های تبلیغاتی برای تبلیغ مشاغل خود ارسال کنند و به این ترتیب مشتریان جدیدی جذب کنند. پنل کاربری پیامکی به دو بخش تحت وب و تحت وبسرویس تقسیم می‌شود.

استفاده از پنل تحت وب به کاربران امکان می‌دهد تا تبلیغات خود را به سطح بالا برسانند و بازدهی بالایی داشته باشند. این پنل امروزه یکی از پر استفاده‌ترین روش‌ها برای ارسال پیامک تبدیل شده است. برای استفاده از پنل تحت وب، کاربران باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به ارسال پیامک برای مخاطبان هدف بپردازند.

فرآیند ارسال پیامک تبلیغاتی با استفاده از پنل تحت وب از روش‌های مختلفی انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با فیلترهای متعدد مخاطبان هدف خود را محدود کرده و خدمات خود را به مشتریان مطلوب‌شان معرفی کنند. از فیلترهای مختلفی می‌توان استفاده کرد مانند ارسال پیامک بر اساس مشاغل، دکل  BTS، پیامک زنده و... .

ویژگی‌های پنل بر اساس تعرفه‌های مختلف که پرداخت می‌شود، تغییر خواهد کرد. پیام‌های شما در این پنل‌ها ذخیره می‌شوند تا بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین پنل تحت وب سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که به اپلیکیشن‌های خود متصل شده و پیامک ارسال کنند. از طریق این پنل می‌توان احراز هویت کاربران را انجام داد.

به طور کل، این پنل‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی و خدماتی بسیار کارآمد هستند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بازاریابی خود را بهبود بخشند و مشتریان جدید جذب کنند.

پنل نمایندگی

یکی از راه‌های درآمدزایی از طریق پیامک، فروختن پنل اس ام اس است. شما خودتان می‌توانید به عنوان نماینده شروع به فروش پنل پیامکی کنید. در پنل نمایندگی، نمایندگان قادر به ثبت نام کاربران زیرمجموعه خود هستند و می‌توانند تمام فعالیت‌های آن‌ها را مشاهده و رصد کنند. این امکان به نمایندگان ارائه می‌شود تا به بهترین نحو ممکن از عملکرد کاربران زیرمجموعه خود آگاهی پیدا کنند.

علاوه بر این، در پنل نمایندگی، نماینده‌ها قادر به تعیین تعرفه‌های مخصوص برای کاربران زیرمجموعه خود هستند و می‌توانند از تفاوت تعرفه‌ها سودآوری کرده و درآمد خود را افزایش دهند. تعرفه‌های ارائه شده در پنل نمایندگی معمولا کمتر از تعرفه‌های معمول در پنل کاربری است.

بسیاری از افراد پنل پیامکی نمایندگی را به عنوان یک فرصت کارآفرینی مشترک معرفی می‌کنند که افراد می‌توانند با کمی سرمایه ورودی از این فرصت استفاده کنند و درآمد کسب کنند.

با پنل کاربری نمایندگی می‌توانند تعداد نامحدودی از کاربران زیرمجموعه را اضافه کنید و به این ترتیب درآمد خود را افزایش دهید.

پنل پیامکی رایگان

ممکن است برخی از سایت‌ها به شما بگویند که می‌توانید از آن‌ها پنل رایگان خریداری کنید و به راحتی برای مشتریان و کاربران خود اس ام اس بفرستید. اما باید بدانید احتمالا شما با یک کلاهبرداری حرفه‌ای طرف هستید. زیرا هزینه راه‌اندازی و آپدیت و نگهداری از پنل‌های پیامکی به قدری بالاست که نمی‌توان آن‌ها را به رایگان در اختیار کسی گذاشت. شاید این سایت‌ها در ابتدا واقعا پنل‌های رایگان در اختیار شما قرار دهند اما حتما هزینه‌های جانبی بیشتری را از شما دریافت می‌کنند. مثلا ممکن است هزینه ارسال هر پیامک را چند برابر کنند، گزارش دقیقی از ارسال‌های شما ارائه نکنند و اطلاعات شما و کاربرانتان را در ازای دریافت مبلغی به دیگران بفروشند. پس بهتر از گول این تبلیغات را نخورید و از اصالت پنل خود مطمئن شوید.

انواع پنل‌های کاربری

ارائه کننده‌های پنل‌های حرفه‌ای در ایران حداقل 4 نوع پنل را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. هر کدام از این پنل‌ها ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند و برای کسب‌وکارهای مختلف با نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند. در اصل تفاوت پنل‌ها در هزینه و تعرفه ارسال پیامک و امکانات است، شما می‌توانید بر اساس حجم ارسال پیامک و امکاناتی که نیاز دارید پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ضمن برای ارسال پیامک هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید تا 5 میلیون پیامک را در یک بار ارسال نمایید و هیچ مانعی سر راه شما نباشد. تنها کافی است پنل خود را به تعداد پیامک مورد نیاز شارژ و سپس اقدام به ارسال نمایید.

پنل پایه

پنل پایه ارزان‌ترین پنل اس ام اس است. این پنل برای کسب و کارهایی مناسب است که فقط قصد ارسال ساده پیامک را دارند و به امکانات بیشتری نیاز ندارند. زیرا امکانات محدودی را شامل می‌شود.

پنل اقتصادی

پنل دوم اقتصادی نام دارد. امکانات این پنل کمی از پایه بیشتر است. قابلیت ارسال پیامک بر اساس وب سرویس پیامکی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پنل است.

پنل شرکتی

درحال حاضر این پنل 200 پیامک رایگان و 1 خط اختصاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این پنل تقریبا بیشتر امکانات را داراست.

پنل تجاری

کامل‌ترین و جامع‌ترین نوع پنل، تجاری است. زیرا هم تمامی قابلیت‌ها را در خود جای داده است و هم تعرفه ارسال پیامک در آن از سایر پنل‌ها بسیار کمتر است.

سخن پایانی

همین حالا یکی از پنل‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم را انتخاب کنید و ارسال پیامک‌های خود را شروع کنید. یک بازاریابی خود می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف سازمانی‌تان کمک کند و فروش شما را چندین برابر کند.

منبع: ملی پیامک