خرید ورق پلکسی گلاس به قیمت روز


پلکسی گلاس چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

اگر نمی دانید پلکسی گلاس دقیقاً چیست، جواب ساده این است: این یک جایگزین عالی برای شیشه است. پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی است که در قرن گذشته در آلمان اختراع شده است. این متریال شفاف، انعطاف پذیر و قوی است و در بسیاری از بخش ها استفاده می شود. در واقع پلکسی گلاس یک ترموپلاستیک شفاف که دارای نام های زیادی ست و از پلیمرهای متیل متاکریلات، یک استر اسید متا کریلیک ساخته شده است.

 

تاریخچه تولید پلکسی گلاس

پلکسی برای اولین بار در اواسط قرن بیستم به وجود آمد، با استفاده از فناوری پلیمریزاسیون ، دو ترکیب شیمیایی را ترکیب کردند تا این محصول شفاف مشهور را خلق کنند. اولین ماده شیمیایی متانول، مایعی است که معمولاً به آن الکل می گویم. این ترکیب با ترکیب دوم، متاکریلیک اسید، یک اسید آلی با بوی آکرید مخلوط می شود. هنگامی که این دو ماده واکنش نشان دادند ، یک ترکیب قابل انعطاف به وجود می آید.

پلکسی گلاس و نام های تجاری آن

نام فنی و شیمیای این ماده پلی متیل متاکریلات است ، اما با نام های تجاری دیگر مانند  اکریلیک، پلی اکریلیک، طلق، پلکسی شناخته می شود. با این حال ، اصلی ترین و معروف ترین نام تجاری آن پلکسی گلاس است. پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی است که از پلیمرهای متیل متاکریلات، یک استر اسید متاکریلیک ساخته شده است. نام فنی این ماده پلی متیل متاکریلات (یا PMMA به صورت کوتاه) است، اما در بسیاری از نام های تجاری دیگر مانند: کشورها و برندهای تولید کننده پلکسی گلاس

پلکسی گلاس به صورت کامل در خارج  از کشور  تولید می گردد و یک محصول کاملا وارداتی است. و مرغوب ترین نوع پلکسی گلاس در کشور تایوان تولید می شود و با توجه به ضخامت ، رنگ ، نوع و برند محصول قیمت آن متفاوت می باشد. و مصرف کنندگان می توانند پلکسی گلاس را در مدل های متنوع ( رنگی ، شفاف ، ترانسپارنت ، مات و آینه ای ) در بازار ایران تهیه کنند  .

 

از برندهای محبوب و با کیفیت پلکسی گلاس در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

یرلانگ

چوچن

ریچانگ

ام سی

جوکما

آلفا پلاس

برند های مختلف پلکسی گلاس که در بالا قابل مشاهده می باشد ، توسط اشخاص حقیقی و شرکت های مختلف وارد کشور شده و به بازار مصرف ارائه می شود ، هیچ یک از شرکت ها یا اشخاص وارد کننده نمی تواند مالک بیش از یک برند پلکسی گلاس باشد و دلیل این اتفاق هم وجود قوانین بسیار محکم و سرسختانه تولید کنندگان پلکسی گلاس می باشد که تحت هیچ شرایطی محصول خود را به دو شرکت یا دو نفر در یک کشور نمی فروشد و اصطلاحا نماینده فروش هر برند پلکسی گلاس در هر کشور می تواند به راحتی و بدون رقیب به عرضه آن برند پلکسی گلاس بپردازد. شایان ذکر است که این قانون بسیار مورد احترام و صد البته کارگشاست زیرا از تخریب نام و قیمت برند و محصول در کشور مقصد جلوگیری می کند. منظور از استفاده دکوراتیو ، تولید انواع قاب های دیواری شکیل دیواری می باشد ، می توان از این تابلو ها در چاپ لوگو پلکسی بهره برد که در شرکت ها و ادارات بسیار مناسب و پرکاربرد است.
مزایا و معایب پلکسی گلاس

همانطور که گفتیم، پلکسی گلاس جایگزین بسیار خوبی برای شیشه است.


به همین دلیل به عنوان شیشه های اکریلیک نیز شناخته می شود.

یکی از پرکاربردترین مواد پلاستیکی است.

اگرچه بر خلاف شیشه ، ضد آب است ، بسیار انعطاف پذیر و حتی شفاف تر است (ضریب انتقال آن ۰.۹۳ است ، در حالی که شیشه بین ۸۰ تا ۰.۹۰) .

از طرف دیگر، پلکسی گلاس راحت تر خراش بر می دارد، بنابراین برای مصارف مکانیکی مناسب نیست، گرد و غبار را به راحتی به خود جلب می کند، همچنین به مرور زمان زرد می شود.

کاربرد پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در ساخت استند پلکسی و باکس پلکسی و تابلو های پلکسی به کار می رود.