3 بروکر برتر برای اسکالپ حرفه ای در سال 1403

به عنوان یک معامله گر اسکلپر ممکن است هنگام انتخاب بروکر مناسب سردرگم شده باشید. ما نیز قصد نداریم شما را دوباره با یک لیست طولانی از بروکرهای مختلف مواجه کنیم، بنابراین 3 مورد از بهترین بروکرها برای اسکالپ حرفه ای که عملکرد خوبی نیز در سال گذشته داشتند، انتخاب کردیم و در این مقاله به معرفی و بررسی امکانات آنها پرداختیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اسکالپینگ چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟

اسکلپینگ (Scalping) یک نوع استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گران با استفاده از حرکات کوچک قیمت به سودهای بزرگ‌ دست می‌یابند؛ این معامله‌گران بر این باورند که حرکات کوچک بازار بسیار قابل پیش بینی‌تر از حرکات بزرگ آن است.

یکی از علت‌های محبوبیت استراتژی اسکلپ تریدینگ (Scalp Trading) این است که معامله‌گران نباید مدت زیادی را در انتظار به نتیجه رسیدن معاملات خود باشند، این موضوع می‌تواند برای معامله‌گران تازه‌کار جذاب باشد، اما توجه داشته باشید که استراتژی اسکالپ نیازمند مهارت، تجربه و مدیریت سرمایه‌ی دقیق و اصولی است.

بهترین بروکر برای اسکلپرهای ایرانی چیست؟

در جدول زیر اطلاعات حساب های سه بروکر برتر برای معاملات اسکلپ را مشاهده می کنید. در ادامه به صورت جداگانه هریک از بروکرها را بررسی خواهیم کرد.

 

نام بروکر

حداقل سرمایه

کمیسیون

شروع اسپرد

حساب مناسب برای اسکلپ

اهرم

امکانات

ویتاورس

15 دلار

4 دلار

0.0 پیپ

ECN PRO

1:500

بیمه‌ی سپرده، تامین سرمایه و مدیر حساب

آمارکتس

100 دلار

5 دلار

0.0 پیپ

ECN

1:3000

اجرای سریع دستورات معاملاتی، بیمه‌ی سپرده و اهرم بالا

ارانته

50 دلار

ندارد

0.8 پیپ

Standard

1:1000

عضویت در صندوق‌های جبران خسارت و عدم دریافت کمیسیون در حساب استاندارد

 

بروکر ویتاورس : بهشت اسکلپرها

بسیاری از معامله‌گران بروکر ویتاورس را بهشت اسکلپرها می‌دانند، چرا که حساب ECN  این بروکر که ECN PRO نام دارد، قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای برای اسکالپینگ دارد؛ این حساب دارای اسپرد خام از 0.0 پیپ است که حاشیه‌ی سود را به شدت بالا می‌برد و دارای کمیسیون 4 دلار به ازای هر لات معامله است که کمیسیون بسیار کم و ناچیزی است.

شما می‌توانید با واریز حداقل 15 دلار این حساب را در بروکر ویتاورس افتتاح کنید. جالب است بدانید که اگر در طرح یکماهه بیمه ریکاوری شرکت کنید، ویتاورس 50 درصد شما را به عنوان جبران باز پرداخت می‌کند. همچنین شما را تا سقف 20 هزار یورو در برابر هر حادثه‌ی غیر قابل پیش بینی بیمه می‌کند.

حساب ECN PRO بروکر ویتاورس شما را مستقیماً به تامین کنندگان نقدینگی متصل می‌کند و امکان تجربه‌ی اسکلپ را به بهترین شکل برایتان فراهم می‌کند.

در صورتی که سرمایه‌ی مناسب برای شروع ترید و اسکلپ ندارید، می توانید در طرح سوپر چلنج شرکت کنید. با شرکت در این طرح، بروکر ویتاورس تا سقف 500 هزار دلار سرمایه اولیه شما را تامین می‌کند، اگر بتوانید با موفقیت از چالش دو مرحله ای عبور کنید، به این فاند عالی دست پیدا می کنید.

بروکر آمارکتس: اسکلپ سریع و حرفه‌ای

بروکر آمارکتس دارای حداقل واریزی 100 دلار برای حساب ECN است که این مقدار ممکن است در مقایسه با سایر بروکرها بالاتر باشد، اما سرعت اجرای سفارشات در حساب ECN این بروکر مثال زدنی است؛ معامله‌گرانی که با استراتژی اسکپ کار می‌کنند، باید سرعت تصمیمات مدیریت شده‌ی خود را بالا ببرند؛ بسیار مهم است که معامله دقیقاً در همان جایی باز یا بسته شود که معامله‌گر طبق استراتژی خود تعیین کرده است.

در معاملات اسکلپ عموماً حجم معامله بالا (برای مثال 1 لات) و استاپ معامله کوچک (برای مثال 10 الی 20 پیپ) است؛ در نتیجه دیر باز شدن معامله، کندل سازی بروکر (در بروکرهای اسکم اتفاق می‌افتد) و واید شدن اسپرد می‌تواند معامله را به ضرر تبدیل کند؛ با توجه به عملکرد بروکر آمارکتس، حساب ECN این بروکر میتواند یکی از بهترین حساب‌ها برای انجام معاملات اسکالپ باشد.

بروکر ارانته: اسکلپ سریع و کم کارمزد

برای انجام معاملات اسکلپ در بروکر ارانته نیازی نیست مبلغی تحت عنوان کمیسیون پرداخت کنید، اما اسپرد شما از 0.8 پیپ آغاز خواهد شد. بروکر ارانته حساب‌‌های ECN با سرعت بسیار بالای انجام سفارشات ارائه می‌دهد؛ شما می‌توانید برای انجام معاملات اسکلپ حساب  Tailor Mode افتتاح کنید.

توجه داشته باشید که حداقل واریزی آن 15000 دلار است اما کمیسیون آن معادل 3 دلار به ازای هر لات و اسپرد آن از 0.0 پیپ اغاز می‌شود. حساب Tailor بروکر ارانته یکی از بهترین حساب‌های معاملاتی برای انجام معاملات اسکالپ به شمار می‌رود.

مزایا و معایب استراتژی اسکلپ

استراتژی اسکلپ مانند هر استراتژی معاملاتی دیگری مزایا و معایب خودش دارد که قصد داریم آنها را بررسی کنیم.

·        مزایای اسکالپ: در استراتژی اسکلپ سرمایه‌ی معامله‌گران در ریسک کمتری قرار دارد، چرا که ممکن است معامله‌گر در هر معامله از حجم 0.01 استفاده کند و سود زیادی از هر معامله نداشته باشد.

·        معایب اسکالپ: به دلیل اینکه از هرمعامله سود زیادی توسط معامله‌گر کسب نمی‌شود، معامله‌گر اسکلپ در طول روز معاملاتی وارد تریدهای بیشتری خواهد شد؛ این موضوع موجب می‌شود که هزینه‌های معاملاتی (مثل کمیسیون) افزایش یابند، پس مهم است که با چه بروکری معاملات اسکلپ را انجام می‌دهید.

کدام حساب های معاملاتی برای اسکلپ مناسب هستند؟

بهترین حساب معاملاتی برای اسکلپ حسابی است که کمترین و حداقل اسپرد را دارد؛ علاوه بر آن شیوه‌ی اجرای دستورات معاملاتی در این حساب باید به صورت ECN باشد؛ پس در پاسخ به این سوال که چه حسابی برای معاملات اسکلپ خوب است، باید بگوییم حساب‌های  ECN و اسپرد خام مناسب‌ترین حساب‌ها برای انجام معاملات اسکالپ هستند.

سخن پایانی

درصورتی که در معاملات خود صبور نیستید و انتظار دریافت سود‌های سریع‌تر دارید، استراتژی اسکلپ ممکن است برای شما بسیار مناسب به نظر برسد؛ اما توجه داشته باشید که این استراتژی نیازمند مهارت، دانش مدیریت ریسک، سرعت عمل بالا و از همه‌ی این موارد مهم‌تر یک بروکر قابل اعتماد است که سفارشات شما را به درستی انجام دهد. انتخاب یک بروکر معتبر مسیر تبدیل شدن شما به یک اسکلپر حرفه ای و موفق را هموار می کند، بهتر است ابتدا بررسی های لازم را انجام دهید و از معتبر بودن بروکر مدنظر خود مطمئن شوید، سپس با مبلغ کمی معاملات خود را شروع کنید و در صورت رضایت از عملکرد بروکر حساب خود را مبالغ بیشتری شارژ کنید.