تاریخ از مقاومت ایران در برابر تحریم‌ها به نیکی یاد می‌کند



سید ضیا هاشمی، مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی عصر چهارشنبه وارد اهواز شد و در سفر سه روزه خود در شورای روابط عمومی‌های استان، نشست با فرمانداران و مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو در هویزه حضور یافت. به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی در نشست فرمانداران استان خوزستان گفت: مدیریت دولت و مقاومت مردم کشور سبب شد از تلاطم‌های ناشی از تحریم‌ها عبور کنیم و قطعاً تاریخ از مقاومت ایران در برابر تحریم‌ها به نیکی یاد خواهد کرد.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: تورم اقتصادی در کشور از 10 به 30 درصد افزایش یافت و قیمت دلار بالا رفت که همین مسأله می‌توانست سرنوشت ایران را مانند ونزوئلا تغییر دهد، اما با تدبیر صورت گرفته شاهد کنترل نرخ ارز هستیم. وی تصریح کرد: دولت به لحاظ اقتصادی کار دشواری پیش روی دارد چرا که بودجه دولت در سال آینده 407 هزار میلیارد تومان است که با فرض تحقق کامل آن و با یک نگاه واقع بینانه باید پذیرفت که شرایط اقتصادی کشور در سال آینده نیز سخت خواهد بود زیرا بیشتر این بودجه صرف یارانه‌ها و پرداخت حقوق می‌شود.


بررسی تحلیلی و عمیق مشکلات خوزستان توسط ایرنا
این مقام مسئول در نشست با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خوزستان در اهواز تصریح کرد: این رسانه از اوایل امسال شاهد تحولات وسیعی بوده که بیش از پیش در بیان رویدادها و اخبار تأثیرگذار خواهد بود. همچنین ایجاد فضای امیدوارکننده درکنار انعکاس مشکلات وظیفه ایرنا است.
مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار با آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به فشارهای دشمن و تحریم‌های یکجانبه امریکا پس از خروج از برجام اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی و گرانی ناشی از همین فشارها و تحریم‌های غیرقانونی امریکا است که بر زندگی مردم اثرگذار بوده است. وی با تأکید بر تجربه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در عبور از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی گفت: انجام مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در چنین شرایطی آسان نیست اما ما باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی برای کاهش فشار بر مردم استفاده کنیم. مدیرعامل ایرنا بااشاره به ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان در بخش‌های نفت، پتروشیمی، نیشکر و گردش مالی مناسب در استان که به تبع سرمایه‌گذاری دولتی در استان شکل گرفته بیان داشت: با وجود آنکه ظرفیت‌های خوزستان در بسیاری جهات بی‌نظیر است ولی نمی‌توان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را که بخشی از آن ناشی از فشارهای سیاسی و اقتصادی است، نادیده گرفت.