تفاهمی به نفع مردم

8 محور همکاری شهرداری و ناجا برای تقویت انضباط ترافیکی
 
تفاهم نامه همکاری دوجانبه مدیریت شهری مشهد با نیروی انتظامی استان امضا شد تا اولین گام برای مدیریت هماهنگ شهری با همکاری میان شهرداری و پلیس برداشته شود. شهردار مشهد در مراسم امضای این تفاهم نامه به تشریح 8 محور همکاری بین مدیریت شهری و ناجا پرداخت.
ایجاد مدیریت هماهنگ میان شهرداری و پلیس راهور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه مدیریت شهری با نیروی انتظامی که با حضور فرمانده انتظامی استان، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد انجام شد، گفت: این تفاهم نامه ایجاد مدیریت هماهنگ میان شهرداری و پلیس راهور، انضباط ترافیکی و کاهش میزان تلفات بر اثر تصادفات را محقق خواهد کرد. وی افزود: ابتدا باید از همکاری های بسیار خوب نیروی انتظامی با مدیریت شهری تشکر کنیم زیرا بدون همکاری این نیرو پروژه های شهرداری مشهد به ثمر نمی رسید. شهردار مشهد تصریح کرد: خدا را شاکرم که در دوره مسئولیت سردار تقوی که به عنوان فرماندهی با جسارت در تصمیم گیری و فردی دقیق با نگاهی اجتماعی سکاندار فرماندهی انتظامی خراسان رضوی است، مسئولیت شهرداری مشهد را برعهده دارم. کلایی گفت: یکی از نمادهای این تفاهم و همدلی، تحقق بخش زیادی از ظرفیت های ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه در حوزه ترافیک است.
8 محور مشترک همکاری شهرداری  و پلیس


شهردار مشهد اظهار کرد: طی سال گذشته و در تفاهمی نانوشته هشت محورمشترک برای همکاری دوجانبه میان نیروی انتظامی و شهرداری مشهد تعریف کرده ایم و تمام تلاشمان را برای تحقق این محورها که از ضروریات حفظ نظم، امنیت و خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران است، به کار بسته ایم. کلایی با اشاره به این که اولین محور مشترک تلاش در دست یابی به توسعه حمل و نقل عمومی پاک است، ادامه داد: بر این اساس به شدت به دنبال توسعه خطوط مترو و تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی به اتوبوس و تاکسی برقی و بهره گیری از موتوربرقی باهدف کاهش آلودگی هوای مشهد هستیم. وی افزود: دومین محور مشترک توسعه زیر ساخت های الکترونیک در ایجاد نظم و انضباط ترافیکی و عبور و مرور است که در این زمینه سال گذشته مرکز مانیتورینگ پلیس راهور با همکاری شهرداری مشهد راه اندازی شد که امسال باید از نظر نرم افزاری و تعداد دوربین ها ارتقاپیدا کند. وی یادآور شد: سومین محور حمایت همه جانبه مدیریت شهری از نیروی انتظامی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی است و اکنون نیز آمادگی هرگونه همکاری را با این نیرو برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهر مشهد داریم.
پیگیری برای راه اندازی ناحیه قضایی ویژه موضوعات ترافیکی
کلایی به ایجاد هماهنگی بیشتر میان پلیس راهور و شهرداری مشهدباهدف ایجاد نظم و انضباط ترافیکی به عنوان چهارمین محور مشترک اشاره و اظهارکرد: در همین زمینه امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی تا تیرماه شاهد راه اندازی ناحیه ویژه قضایی برای رسیدگی به مسائل ترافیکی برای ارتقای نظم وانظباط ترافیکی در شهر مشهد باشیم. وی تصریح کرد: پنجمین محور مشترک، همکاری در توسعه اماکن اقامتی نیروی انتظامی در مشهد برای میزبانی شایسته تر از کارکنانی است که از نقاط مختلف کشور برای زیارت به مشهد مشرف می شوند که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. شهردار مشهد ادامه داد: ششمین محور همکاری های مشترک تلاش در توسعه فضاها و ابنیه ها از جمله کلانتری وسرکلانتری هاست که متاسفانه در این حوزه عقب ماندگی هایی وجود دارد ازاین رو تلاش داریم که این موضوع در سال 99 مورد توجه قرارگیرد.
وی به ایجاد مدیریت هماهنگ میان شهرداری مشهد و پلیس راهور با استفاده از ظرفیت های ماده 108 قانون برنامه ششم توسعه کشور به عنوان هفتمین محور مشترک اشاره و اظهارکرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های ماده 108شاهد هماهنگی بیشتری میان شهرداری و پلیس راهورباهدف ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایجاد نظم و انظباط درعبور ومرور درشهر مشهد باشیم. وی افزود: هشتمین محورمشترک نیز توجه و برنامه ریزی منسجم در حوزه های امنیتی، ترافیکی و اجتماعی با در نظرگرفتن اسناد و قوانین بالا دستی است. کلایی گفت: امیدواریم با حمایت استاندار محترم این هشت محور مشترک را محقق و آن را به الگویی درکشور تبدیل کنیم.
کاهش 8 درصدی تلفات جانی تصادفات شهر مشهد درسال98
همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این مراسم با اشاره به کاهش 8 درصدی تلفات جانی تصادفات در مشهد طی سال98 گفت: اقدامات شهرداری مشهد در همه حوزه ها به ویژه حوزه های ترافیکی چشمگیر بوده است. سردار محمد کاظم تقوی افزود: فعال نگه داشتن پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه حمل ونقل و ترافیک از سوی شهرداری مشهد در این وضعیت، در گذشته کم سابقه یا بی سابقه بوده و قابل تقدیر است. وی ادامه داد: درحالی که در بسیاری از شهرها شاهد تدوین بودجه های انقباضی بودیم و پروژه های عمرانی دچار رکود شده است شهرداری مشهد پروژه های عمرانی رافعال نگه داشته و تعداد زیادی را به بهره برداری رسانده است که به نمایندگی از نیروی انتظامی بابت این تلاش ها از شهردار، شورای شهر و تمامی کارکنان شهرداری مشهد تشکر می کنم. فرمانده انتظامی استان به امضای تفاهم نامه میان شهرداری مشهد و نیروی انتظامی اشاره وتصریح کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه که با ساعت ها کار کارشناسی تدوین شده است شاهد اتفاقات خوبی باهدف ارتقای نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت باشیم. وی با اشاره به کاهش 8درصدی تلفات جانی تصادفات در شهر مشهد گفت: خوشبختانه با همکاری هایی که میان شهرداری مشهد و پلیس راهور انجام شد سال گذشته 40 نفر کمتر از سال 97 براثر تصادفات جان خود را از دست دادند که امیدواریم با تحقق این تفاهم نامه و همکاری های فی مابین شاهد کاهش بیشتر آمار کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگی باشیم.
همچنین سرهنگ دهنوی، فرمانده پلیس راهور استان نیز در این مراسم با بیان این که ماده 108 درشهرهای بالای یک میلیون جمعیت باید اجرا شود، اظهارکرد: شهر مشهد اولین شهری است که امسال ماده 108 را اجرایی خواهد کرد، در افق اجرای ماده 108 هرسال 10 درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی مدنظر قرارگرفته است که امیدواریم امسال نیز با همکاری شهرداری مشهد و اجرای تمهیدات لازم بتوانیم این کاهش را محقق کنیم.
خلیل ا... کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم در خصوص جزئیات این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه شهری درزمینه اهداف و سیاست های پیش بینی شده درماده 108 قانون برنامه ششم توسعه کشور در حوزه حمل ونقل و ترافیک شهری به امضا رسید. وی افزود: تعمیق فرهنگ و ارتقای سرمایه اجتماعی در تبعیت از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، بهبود وضعیت ترافیک و ایمنی معابر برای مجاوران و زائران، مدیریت یکپارچه شهری در زمینه عبور و مرور و مدیریت ترافیک، افزایش میزان تبعیت شهروندان (رانندگان و عابران پیاده) از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی وکاهش تخلفات رانندگی، کاهش تعداد تصادفات، مجروحان، آسیب دیدگان و متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی در مشهد، همکاری درتحقق طرح وبرنامه های مصوب شهرداری درزمینه بهبود حمل ونقل شهری،همکاری در زمینه آموزش و فرهنگ ترافیک شهروندان و افزایش
بهره وری نیروهای پلیس راهور از اهداف این تفاهم نامه است.