هشدار پلیس ایران به آذربایجان و ارمنستان

آرمان ملي: درگيري نظامي بين ارمنستان و جمهوري آذربايجان ادامه دارد و راکت‌هايي که به‌سمت مرزهاي ايران روانه مي‌شود. 6 مهر بود که معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌ شرقي گفت: به دنبال تنش‌هاي نظامي به‌وجودآمده بين جمهوري آذربايجان و ارمنستان در رابطه با مناقشه قره‌باغ و تبادل آتش يک فروند راکت عمل‌کرده به اراضي غيرمسکوني روستاي خلف‌بيگلو در بخش گرمادوز از توابع شهرستان خداآفرين اصابت کرده است. عليار راستگو افزود: با توجه به عمل نکردن راکت مبدا راکت مشخص نشده اما تدابيري انديشيده شده پس از بررسي تيم‌هاي ارزيابي موضوع بعد از انجام اقدامات قانوني از طريق مراجع ذيربط پيگيري شود.
اصابت 2 راکت به ايران
ديروز هم فرماندار خداآفرين گفت: در پي درگيري نيروهاي نظامي ارمنستان و آذربايجان در منطقه قره‌باغ، دو راکت خمپاره طرف‌هاي درگير به مناطق مرزي اين شهرستان اصابت کرد. علي اميري‌راد با بيان اينکه يکي از اين دو راکت در زمين‌هاي کشاورزي روستاي شرفه فرود آمده و خسارت مالي و جاني بر جا نگذاشت، افزود: اين راکت عمل کرده و بقاياي آن از سوي عوامل نظامي مستقر در منطقه کشف و جمع‌آوري شد. وي اظهار کرد: اصابت دومين راکت نيز در نزديکي‌هاي ميله 50 مرزي در منطقه مرتعي گزارش شده، اما ما هنوز موفق به مشاهده بقاياي آن نشده‌ايم. وي با بيان اينکه ديروز نيز يک راکت خمپاره عمل‌نشده به اراضي مرتعي روستاي خلف بي‌گلو بين روستاي شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، اظهار داشت: با توجه به احتمال اصابت راکت‌هاي ديگر به منطقه، مردم و روستاييان از تجمع و حضور در مناطق مرزي خودداري کنند. فرماندار خداآفرين، گفت: جلسه شوراي تامين با حضور مسئولان کشوري و محلي برگزار و مقرر شده است به طرفين مناقشه تذکر و هشدار جدي داده شود تا احتياط‌هاي لازم را براي اصابت نکردن راکت و خمپاره به مرزهاي اين شهرستان انجام دهند.
هشدار پليس ايران


جانشين فرمانده ناجا با اشاره به درگيري‌هاي مرزي بين جمهوري آذربايجان و ارمنستان ضمن اينکه از طرفين خواست که مساله خود را از طريق ديپلماتيک و گفت‌وگو پيگيري کنند، گفت: درگيري در اين کشورها نبايد هيچ گونه ناامني در حريم مرزي ايران ايجاد کند. سردار قاسم رضايي درباره منازعه مرزي بين جمهوري آذربايجان و ارمنستان گفت: يکي از مطالبات جدي ما از دو کشور ارمنستان و آذربايجان اين است که اين مشکل خود را هر چه سريع‌تر حل و فصل کنند. وي ادامه داد: متاسفانه در چند روز اخير درگيري‌هاي آنها مجددا شدت يافته که طي آن امروز به مرزبان دو کشور پيام داده و تاکيد کردند که به دنبال ايجاد آرامش باشند و مساله خود را به شکل سياسي و به‌صورت مذاکره حل و فصل کنند. جانشين فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: از نظر ما تبادل آتش و ادامه دادن به اين منازعه به نفع هيچ يک از دو کشور نيست. حتي ممکن است ديگران از اين فضا سوءاستفاده کنند و مشکلات ثانويه ايجاد شود. سردار رضايي با بيان اينکه به عنوان همسايه دو کشور اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم، گفت: در عين حال به هر دو کشور اخطار مي‌دهيم که به هيچ عنوان نبايد منازعات و ناامني آنان به سمت مرزهاي ما و خاک کشور ما بيايد. متاسفانه دو خمپاره از اين منازعات مدتي قبل به خاک کشور ما افتاده بود که ما شديدا به آنها اخطار داديم که از تکرار چنين مواردي خودداري شود.