رئیس قوه قضائیه: حقوق بشر واقعی محترم است

رئیس قوه قضائیه گفت: حقوق بشر واقعی و برخاسته از دین را محترم می‌شماریم.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به سفر اخیر خود به استان اردبیل که پنجشنبه گذشته در ادامه سفرهای استانی وی صورت گرفت، پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان را از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر عنوان کرد. رئیس قوه قضائیه گفت: رونق تولید و خدمات و حمایت از تولیدکننده، همانند مبارزه با فساد از ماموریت‌های اصلی و مستمر دستگاه قضایی است و همکاران ما در بخش‌های مختلف قضایی تلاش می‌کنند هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل نشود و هیچ تولیدکننده‌ای زمین نخورد. رئیسی افزود: دستگاه قضایی در راستای ماموریت خود در دفاع از حقوق عامه، از کارگران غیور و متخصص و متعهد و کارفرمایان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران که غیرتمندانه برای رونق تولید تلاش می‌کنند همه جانبه حمایت می‌کند و رفع مشکلات آن‌ها در نظام اداری و قضایی را وظیفه خود می‌داند.
رئیس قوه قضائیه با بیان این که تولید مساله محوری امروز ماست، اظهار کرد: دشمن به دنبال توقف چرخه تولید و افزایش بیکاری و ایجاد یاس و ناامیدی در کشور ماست و وظیفه ما در حوزه نظارت و قضاوت این است که با جلوگیری از توقف در چرخه تولید و حمایت از نیروی کار، دشمن را در رسیدن به هدف پلید خود ناکام بگذاریم. رئیسی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات سفرهای استانی رئیس و مسئولان عالی قضایی متذکر شد که سفرهای استانی مسئولان هنگامی ارزشمند و ماندگار می‌شود که مردم با اقدام و عمل به تصمیمات اتخاذ شده، احساس امید و آرامش کنند. رئیس قوه قضائیه، حفظ ارزش پول ملی را یکی از مهم‌ترین فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند کاهش ارزش پول ملی برای کشور خسارت بار است و میدانداران حوزه اقتصاد باید شبانه روز برای مقابله با این معضل تلاش کنند.
رئیس قوه قضائیه مردم را رمز پیروزی نظام اسلامی و شکست دشمن دانست و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشدید توطئه‌های دشمن با مستمسک قراردادن حقوق بشر گفت: دشمن می‌خواهد قتل و جنایت را در جامعه عادی جلوه دهد و بر همین اساس تلاش می‌کند مردان و زنان شجاع ما در عرصه‌های امنیتی و قضایی را تضعیف کند. رئیسی افزود: دشمن تلاش می‌کند با انگ زدن به چهره‌های مصمم حافظان امنیت و اقتدار و حامیان تولید، آن‌ها را از کارآمدی بیندازد و برای این کار از «حقوق بشر» استفاده ابزاری می‌کند؛ در حالی که خودشان پایه‌گذار مکتب قتل و غارت و شکنجه در عالم هستند. رئیس دستگاه قضا از «آمریکا و برخی کشورهای اروپایی» به عنوان «کانون جنایت» و از «خفه کردن صدای عدالتخواهان با قراردادن زانو بر گلوی آنها» به عنوان «روش جدید شکنجه» یاد کرد و گفت که قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌های نظام سلطه و پیاده نظام آمریکا و اروپا قرار نمی‌گیرد و تنها بر مدار عدل و انصاف و قانون حرکت می‌کند.
رئیسی ادامه داد: حقوق بشر واقعی و برخاسته از دین را محترم می‌شماریم و بر اساس آموزه‌های اسلام و مبانی فکری امامین نظام اسلامی به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم و کوچک‌ترین تضعیف و تضییع حق را برای خود جایز نمی‌دانیم. رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه اجرای حق و عدالت ضامن سعادت جامعه است، تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی انتظار اجرای عدالت دارند و قضات شجاع و باغیرت ما فقط به اقتضای حق و قانون حکم می‌کنند و ملامت‌ها و تهدیدها دل آن‌ها را خالی نمی‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» پیامد‌های بازگشت کوپن به اقتصاد را بررسی کرد از کوپن کاغذی تا کالابرگ الکترونیک ژوبین صفاری اپیدمی فرافکنی در پاسخ غولی که به جای دردسرسازی می‌تواند اشتغالزایی کند اما و اگرهای مهار نقدینگی در تدابیر دولت جشنواره موسیقی فجر امسال چگونه برگزار خواهد شد؟ نوای مبهم نُت‌ها در روزگار کرونا ۲۰ درصد دانش‌آموزان در سایر شبکه‌های اجتماعی هستند اینترنت رایگان برای «شاد» دموکرات‌ها برگ جدیدی را علیه ترامپ در آستانه انتخابات آمریکا رو کردند افشاگری نیویورک‌تایمز از ۱۰ سال فرار مالیاتی ترامپ سخنگوی وزارت امور خارجه، سیاست ایران را کمک به دیپلماسی میان آذربایجان و ارمنستان مطرح کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو در قفقاز رئیس قوه قضائیه: حقوق بشر واقعی محترم است واکنش ظریف به حمله روزنامه کیهان به مرجع شیعیان عراق: آیت‌الله سیستانی دژ مستحکم عراق است مناقشه قره باغ رونمایی از خواندنی‌ترین وقایع حماسه و دفاع در دافوس ارتش سلمان اکبری پاکرو- پژوهشگر جنگ و دفاع مقدس اصلاح‌طلبان چه زمانی برای انتخابات 1400 استارت می‌زنند؟ اصلاحات در بند اصلاحات