تلاش دشمن برای فرستادن امواج منفی به اقتصاد


رئیس جمهور گفت: تحریمهای د شمن اگرچه بد ون آسیب و اخلال د ر اقتصاد کشور و زند گی و معیشت مرد م نبود ه اما د شمن به هد ف اصلی ترسیم شد ه برای تحریم و جنگ اقتصاد ی که فروپاشی اقتصاد ایران بود ه د ست نیافت و با قد رت میتوانیم اذعان کنیم که آثار تحریمها خنثی شد ه است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی د ر جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد ی د ولت با تاکید بر اینکه این موفقیت بزرگ د ر سایه مقاومت و ایستاد گی ملت ایران و سیاستها و تد ابیر اتخاذ شد ه بد ست آمد ، اظهارد اشت: از جمله اهد اف مهم د شمن د ر این جنگ اقتصاد ی بر هم زد ن آرامش جامعه و امنیت خاطر مرد م بود ه اما د ولت با همه سختیها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بیثباتی فضای اقتصاد ی کشور شود . رییس جمهور گفت: آنها که د ر طول د و و نیم سال اجرای سیاست ضد ایرانی فشار حد اکثری نتوانستند به هد ف متوقف کرد ن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود د ر اقتصاد ایران عصبانیاند و میخواهند د ر این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند . روحانی تاکید کرد : مرد م اطمینان د ارند که مقاومت اقتصاد ی نتیجه د اد ه و تحریمکنند گان ناچارند از راه خود برگرد ند به همین جهت پیشبینیها نسبت به آیند ه مثبت شد ه و رفتارهای اقتصاد ی د ر بازارهای مختلف همین را نشان مید هد . رییس جمهور ایجاد نگرانی نسبت به آیند ه کشور و برهم زد ن آرامش روانی مرد م د قیقا بازی د ر مید ان د شمن خواند و تصریح کرد : اگر چه این سختیها و مشقات د ر د وره شیوع کرونا مسیر را برای د ولت ناهموارتر میکرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه میبایست مراقب اقد امات و اظهارات خود باشند که آرامش فضای اقتصاد ی کشور و امنیت خاطر مرد م مورد خد شه قرار نگیرد . د راین جلسه مباحث مربوط به نهایی کرد ن قانون بود جه مطرح شد و رییس جمهور با اشاره به محورهای اصلی بود جه سال آیند ه کشور گفت: لایحه بود جه سال ۱۴۰۰، راه را برای تحرک کشور د ر مسیر پیشرفت و توسعه زیرساختها باز میکند . روحانی اظهارد اشت: حفظ و تقویت روند توسعه کشور و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تد وین بود جه د ر سال آیند ه بود ه و با تلاشهای صورت گرفته د ر سال جاری و ریلگذاریهای انجام شد ه میتوانیم افق پیش روی اقتصاد کشور و معیشت مرد م را روشن تر و رو به بهبود ترسیم کنیم.
روحانی افزود : امید واریم با برطرف شد ن برخی تنگناها، مسیر توسعه کشور د ر سال آیند ه آهنگ پرشتاب تری به خود گیرد . روحانی متکی نبود ن به نفت د ر بود جه جاری سال آیند ه را از د یگر متغیرهای مثبت این بود جه برشمرد و گفت: د ولت با محاسبات د قیق و با توجه به تجارب بد ست آمد ه د ر فرایند مقابله با تحریم های سخت اقتصاد ی تحمیل شد ه به کشور، برنامهریزیهای لازم را انجام د اد ه که این امر د ستاورد بزرگی است.