محور مقاومت و پافشاری بر تعهدات برجام

کسانی که تحولات انتخابات در آمریکا را فرصت می‌دانند ایرانی هستند و عشق به وطن دارند. هر چقدر تامل می‌کنم برایم یقین بیشتری حاصل می‌شود که نه نادان هستند نه نا آگاه و نه خائن. 
صاحبان تریبون‌های مخالف برجام، حتما می‌دانند تحریم‌های ظالمانه استکبار بر روی اقتصاد و همه بخش‌های کشور تاثیر منفی گذاشته است و اگر انکار می‌کنند مطمئنا عامدانه بوده و بیشتر برای خودترویجی و تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی است والا بر همگان مشهود است که تحریم‌های مستمر و یک طرفه از یک طرف و ناتوانی در کنترل بازار و تبعات منفی کرونا از طرف دیگر مشکلات اقتصادی سختی بر آحاد مردم و صنوف مختلف ایجاد کرده است. همچنین  فسادهای ناشی از تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها در کنار مشکلات معیشتی نارضایتی پنهان و آشکاری را ایجاد نموده است. 
نکته دیگر اینکه مشکلات عدیده بوجود آمده در معیشت مردم با یارانه و اعانه کمک معیشتی حل نمی‌شود. آشفتگی‌های بازار نرخ ارز، قیمت مسکن، افزایش قیمت خودرو و قیمت کالاهای اساسی چالش‌های ملموسی را در پیش روی مردم قرار داده است و اقدامات مثبت و حمایت صنفی دولتمردان منجر به کاهش دغدغه‌های ملموس و روانی در جامعه نخواهد شد. بازگشت به برجام از نظر عده‌ای از سیاستمداران وطندوست می‌تواند در حل این مسائل راهگشا باشد ولی سوال من این است که چرا عده‌ای افراطی برای یکبار هم شده راهکاری ارائه نمی‌دهند که افکار عمومی را توجیه و اقناع نماید و در ایجاد آرامش نسبی در کشور کمک کند و با دور اندیشی امیدواری نسبت به آینده را ترمیم نماید؟ 
به نظر بنده محور مقاومت همان پافشاری بر تعهدات برجام است ‌و هر اندیشه‌ای که بتواند آمریکا و دولت جدیدش را به پای میز مذاکره پنج به علاوه یک برساند موفقیت محسوب می‌شود و باید از آن استقبال کرد. با برگشت به برجام و رفع تحریم‌ها و همچنین توقف اقدامات تخریبی رئیس جمهور آمریکا می‌توان منافع مردم و جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرد. علاوه بر ایران، مقامات اروپایی نیز باید از آقای بایدن برگشت به تعهدات بین‌المللی را خواستار شوند و این امر مستلزم پیش تدبیری و توجیه اروپایی‌ها  از جانب سیاستمداران ایرانی می‌باشد توجیهی مشتمل بر این محتوا که منافع و مصالح ایران و اروپا در مجامع بین‌المللی و بین دولی باید تعیین شود نه در کاخ سفید.