پرسپولیس حسرت فرصت‌های از دست رفته را خورد قائدی ناجی استقلال شد

سرویس ورزشی-دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که نود و چهارمین دیدار تاریخ دو تیم بود به قضاوت رضا کرمانشاهی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد که این دیدار زیبا و جذاب با تساوی ۲- ۲ خاتمه یافت. در این دیدار مهدی عبدی (۵۱) و وحید امیری (۶۶) برای پرسپولیس گل زدند. ارسلان مطهری (۲) و مهدی قایدی (۹۳) برای استقلال گل زدند.
در دربی نود و چهارم، استقلال با ترکیب رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی (۴۶ - شیخ دیاباته)، محمد نادری (۶۵- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور (۸۰- فرشید اسماعیلی)، آرش رضاوند (۸۸ -داریوش شجاعیان)، وریا غفوری( کاپیتان)، مهدی قایدی، ارسلان مطهری به میدان رفت.
در طرف مقابل هم گل محمدی تیمش را با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، حسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی، احمد نورالهی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (۸۶- آرمان رمضانی) به میدان فرستاد.
هنوز دقایقی از بازی نگذشته بود که اشتباه بزرگ کمال کامیابی نیا در درون محوطه جریمه، فرصت را در اختیار ارسلان مطهری قرار‌داد تا با ضربه‌ای دقیق و زیبا دروازه پرسپولیس را در اولین دقایق بازی باز کند. در این صحنه کمال کامیابی نیا در دفع توپ اشتباه بدی را مرتکب شد و توپ را به مطهری داد. پس از این گل پرسپولیس ابتکار عمل را در دست گرفت ولی در نیمه نخست توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد.


استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد، محمود فکری موسوی مدافع راست خود را از زمین بیرون کشید تا دیاباته به میدان بیایید. در شرایطی که انتظار می‌رفت به واسطه نمایش ضعیف نفراتی چون رضاوند، او از ترکیب بیرون بیایید اما فکری موسوی را بیرون کشید تا سازمان دفاعی استقلال به هم بخورد. البته شاید یکی از دلایل تعویض زودهنگام موسوی، دریافت کارت زرد از سوی او در نیمه نخست بود.
همین موضوع سبب شد که پرسپولیس در نیمه دوم خیلی زود گل خورده را جبران کند. در دقیقه 51 مهدی عبدی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و در حالی که محمد نادری و عارف غلامی می‌توانستند توپ را دفع کنند، در دفع توپ تعلل کردند تا مهدی عبدی با ضربه‌ای فنی و دقیق دروازه رشید مظاهری را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. 10 دقیقه بعد بهترین فرصت برای گلزنی پرسپولیس دوباره به وجود آمد. عبدی روی اشتباه فاحش مرادمند در دفع توپ در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما روی سر توپ زدن‌های او و تعللش، در نهایت توپ در مقابل دروازه خالی به نورالهی رسید که ضربه او به بدن مسعود ریگی برخورد کرد و به کرنر رفت.
حملات پرسپولیس در نیمه دوم بازهم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 66 ارسال خوب پهلوان به وحید امیری رسید تا او درون محوطه جریمه با ضربه‌ای فنی گل دوم سرخپوشان را به ثمر برساند. دو دقیقه بعد از این گل پرسپولیس یک فرصت طلایی دیگر برای گلزنی به‌دست آورد ولی بازهم احمد نورالهی در موقعیتی تک به تک ضربه‌اش را به بالای دروازه زد. در ادامه دو تیم حملاتی روی دروازه یکدیگر داشتند تا اینکه در دقیقه 93 اشتباهات بازیکنان پرسپولیس فرصت را در اختیار استقلالی‌ها گذاشت تا مهدی قایدی با یک حرکت زیبا دروازه پرسپولیس را برای بار دوم باز کند. با این گل دو تیم به تساوی دو - دو دست یافتند تا در یکی از زیباترین دربی سال‌های اخیر (به ویژه در نیمه دوم) استقلال و پرسپولیس امتیازات را تقسیم کردند.
گل‌محمدی: حق ما برد بود
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در پایان بازی دیروز گفت: یک گل زودهنگام خوردیم. کنترل بازی بعد از گل دست ما بود و موقعیت هم داشتیم. نیمه دوم هم جبران کردیم و جلو افتادیم و بعد از آن می‌توانستیم ببریم. از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم. در شش قدم می‌توانستیم به گل برسیم. از لحاظ فوتبالی و ایجاد موقعیت حق ما برد بود. می‌توانستیم برنده شویم، حتی با اختلاف بیشتر از یک گل. در وقت اضافه تمرکز لازم را نداشتیم. قایدی یک بازیکن تاثیرگذار و تعیین‌کننده در اینطور بازی‌هاست. از غافلگیری ما استفاده کرد و به گل رسید.
وی افزود: متاسفانه اتفاقاتی که افتاد قبل از فینال آسیا برنامه‌ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند. بازیکنانی را خیلی راحت از دست دادیم. هیج اراده‌ای برای نگه داشتن این بازیکنان وجود نداشت. منظورم افرادی است که بودند؛ رسول پناه و هیئت‌مدیره. توجیه آنها این بود رفتن یک بازیکن مشکلی ایجاد نمی‌کند. هنوز که هنوز است ایشان به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره کار می‌کند و به ریش ما می‌خندد. هیچ‌کس‌ هم جواب نمی‌دهد.
فکری:تلاش استقلالی‌ها ستودنی بود
محمود فکری سرمربی استقلال نیز در پایان دربی گفت: بازی خوبی در دو نیمه بود و موقعیت‌های خوبی ایجاد شد. بازی چهار گل داشت و در مجموع مساوی شدیم. فکر می‌کنم تماشاگران از این بازی راضی بودند. بازی‌ای که خوب بود و موقعیت‌های زیادی داشت. سرمربی استقلال درباره تعویض‌های تیمش نیزعنوان داشت: تعویض ما براساس این بود که باتوجه به جلو بودن‌مان در بازی، نتیجه را حفظ کنیم. ما می‌خواستیم برنده بازی باشیم. اشتباهات ما فرصت زیادی به تیم حریف داد. ما از گل زود هنگامی که زدیم باید بهتر استفاده می‌کردیم ولی بازیکنان‌مان استرس گرفتند. ما می‌توانستیم همان یک گل را حفظ کنیم و برنده بازی باشیم. امسال تیم خوبی را آماده کردیم، در دربی نتیجه برعکس جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی است و وقتی تیم بالانشین جلو می‌افتد، فکر می‌کند که بازی را برده است.