ابراهیم رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد بررسی مشکلات عشایر در هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری

رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به زمینه‌های خوب اقتصادی، نباید با مشکلاتی مثل محرومیت یا بیکاری مواجه باشد و امیدواریم بتوانیم گام‌های موثری برای حل مشکلات برداریم.
به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح روز جمعه در آغاز سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شریف این استان، گفت: قبل از انجام سفر بررسی‌هایی نسبت به مشکلات و نیازهای استان انجام شده و آقای استاندار نیز در آخرین جلسه دولت جمع‌بندی خوبی از مسائل در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و گردشگری ارایه کردند.
رئیس جمهوری افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نعمت‌های خوبی که خداوند به این استان عطا کرده و دارا بودن زمینه‌های خوب اقتصادی، نباید با مشکلاتی مثل محرومیت یا بیکاری مواجه باشد و امیدواریم بتوانیم با همکاری جوانان استان، مدیران، نمایندگان، مسئولان و با راهنمایی‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان، گام‌های موثری برای حل مشکلات برداریم.
آیت‌الله رئیسی با عذرخواهی از مردم استان به دلیل فراهم نبودن امکان دیدار حضوری و عمومی با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: سعی خواهیم کرد در دیدارهایی که با برگزیدگان و منتخبین مردم استان داریم، سخنان آنها را شنیده و مسایل استان را مورد بررسی قرار دهیم.


اجازه نمی دهیم حقی از کارگران در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع شود
رئیس جمهوری بلافاصله پس از ورود به استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور در محل ساخت سد تنگ‌ سرخ، از روند ساخت این سد بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در بازدید از سد تنگ سرخ از سوی وزیر نیرو همراهی می‌شد با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.
سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان در حال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.
برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تامین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تامین خواهد شد.
رئیس جمهوری پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متاسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.
رئیسی افزود: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.
رئیس جمهوری همچنین در واکنش به اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: حتماً به مسئولان تذکر می دهم و تاکید می‌کنم که اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران عزیز ضایع شود. حتماً به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.
رئیسی اظهار کرد: تلاش‌هایتان در این میدان را همچون جهاد در جبهه‌های دفاع مقدس ببینید و برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید و یقین داشته باشید که اجازه نخواهیم داد حقی از هیچ یک از شما ضایع شود.
رئیس جمهوری همچنین هنگام خروج از محدوده عمرانی سد تنگ سرخ با اجتماع مردم منطقه مواجه شد و بار دیگر در میان آنان حضور یافته و دقایقی از نزدیک با مردم صحبت و تاکید کرد که همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند.
هیئتی به ریاست استاندار برای حل مشکلات عشایر اقدام می‌کند
رئیس جمهوری پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ یاسوج و در مسیر بازگشت، هنگامی که با اجتماع مردم منطقه تنگ سرخ مواجه شد، درجمع آنان حضور یافت و بی‌واسطه سخنان و درددل‌های مردم را شنید.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به اجتماع کنندگان که به نحوه استفاده از مراتع منطقه معترض بودند، قول داد در اولین فرصت، (یکشنبه) هیئتی به ریاست استاندار به منطقه خواهند رفت تا برای حل و فصل مشکلات تصمیم بگیرند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: این هیئت عادلانه و بدون تاثیر از افراد و گروهها به مشکلات رسیدگی خواهد کرد.
حرکت اقتصادی عشایر نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد.
رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفتگو پرداخت.
رئیس جمهوری در جمع عشایر بویراحمدی با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.
رئیسی افزود: عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش‌آفرین هستند و می‌توان آنها را الگویی از هم‌افزایی در تولید نام برد.
رئیس جمهوری با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود.
رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند.
سایر اخبار این روزنامه
ابراهیم رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد بررسی مشکلات عشایر در هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری محمدعلی وکیلی دیوانداری کشور گرفتار سکته‌؟ معادلاتی که عربستان را تشویق به مذاکره با ایران می‌کند ایران و عربستان یک گام تا آشتی آیا خشونت در بازی‌های ویدئویی تنها عامل بروز ناهنجاری در نوجوانان است؟ «گیم»؛ بهانه کم‌کاری‌های اجتماعی پیک پنجم تمام نشده، باید منتظر پیک ششم کرونا باشیم؟ احتمال تکرار اشتباه در تعطیلات پیش رو ترمز افزایش قیمت‌ کشیده می‌شود؟ تجربه شکست خورده «دستور» امیر حیدری: فعالیت اسرائیل کاملا در‌ رصد است مانور اقتدار در شمال غرب کشور محسنی اژه‌ای: فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز فعالان اقتصادی تسریع شود وزیر کشور: سوءتفاهم‌ها با جمهوری آذربایجان حل می‌شود بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس پمپ‌های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند تورم منطقه یورو به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته رسید استانداری هرمزگان: احتمال نیاز به تخلیه اضطراری برخی روستاهای جاسک و سیریک توفان حاره‌ای شاهین در مسیر سواحل جنوبی ایران نمایندگان به وعده خود عمل نمی کنند؟ آزمون مهم بهارستان در برابر شفافیت آرا