محسنی اژه‌ای: فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز فعالان اقتصادی تسریع شود

رئیس قوه قضائیه گفت: در مواردی که لازم است دستگاهی برای تولیدکنندگان مجوز صادر کند باید صدور مجوز تسریع شود و اگر فرد شرایط صدور مجوز را دارد دیگر در پیچ و خم اداری گیر نکند، اگر چنانچه خدای نکرده کسانی قانون را رعایت نمی‌کنند و در صدور مجوز تعلل می‌کنند، دستگاه‌های مختلف نظارتی از منظر خودشان ورود کنند و بررسی صورت بگیرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به قزوین در دیدار با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: اگر در جنگ اقتصادی قرار داریم باید شرایط آن را بپذیریم، در شرایط جنگی باید با لوازم خودش کار کنیم، کسانی که در میدان جنگ هستند باید از هر جهت پشتیبانی شوند، موانع سر راه آن‌ها برداشته شود و جنگ در اولویت امور قرار بگیرد.
وی بیان کرد: یک سری لوازم از طرف مسئولین باید ایجاد شود و یک سری لوازم از سوی سربازان جنگ اقتصادی که همان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند باید رعایت شود تا در این جنگ به پیروزی برسیم.
این مسئول گفت: در مواردی که لازم است دستگاهی مجوز صادر کند باید صدور مجوز تسریع شود و اگر فرد شرایط صدور مجوز را دارد دیگر در پیچ و خم اداری گیر نکند، اگر چنانچه خدای نکرده کسانی قانون را رعایت نمی‌کنند و در صدور مجوز تعلل می‌کنند، دستگاه‌های مختلف نظارتی از منظر خودشان ورود کنند و بررسی صورت بگیرد.


اژه‌ای تصریح کرد: اگر در برخی مسائل مثل مالیات، واگذاری‌ها، مسائل بانکی و مواردی از این دست اختلافی پیش آمد در قوه قضائیه کارگروه‌های مشترک ایجاد شود و یک به یک مسائل را حل کنیم و از همان ابتدا پرونده قضایی تشکیل نشود بلکه تلاش شود پیش از تشکیل پرونده مشکل در کارگروه حل شود.
وی بیان کرد: از ظرفیت حداکثر صنوف و بخش خصوصی در حل مشکلات استفاده شود اما اگر موضوع حل نشد و در نهایت پرونده تشکیل شد، در همان ابتدا با کمک صنوف و بخش خصوصی و مردم تلاش برای صلح و سازش صورت بگیرد و باز اگر مسئله حل نشد از نظرات متخصصان استفاده شود.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدای ورود به قوه قضائیه کارگروهی تشکیل دادیم که ببینیم در بخش‌های مختلف مردم چه مشکلاتی با ما دارند و تلاش کنیم هر مشکلی که مربوط به ماست را رفع کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
ابراهیم رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد بررسی مشکلات عشایر در هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری محمدعلی وکیلی دیوانداری کشور گرفتار سکته‌؟ معادلاتی که عربستان را تشویق به مذاکره با ایران می‌کند ایران و عربستان یک گام تا آشتی آیا خشونت در بازی‌های ویدئویی تنها عامل بروز ناهنجاری در نوجوانان است؟ «گیم»؛ بهانه کم‌کاری‌های اجتماعی پیک پنجم تمام نشده، باید منتظر پیک ششم کرونا باشیم؟ احتمال تکرار اشتباه در تعطیلات پیش رو ترمز افزایش قیمت‌ کشیده می‌شود؟ تجربه شکست خورده «دستور» امیر حیدری: فعالیت اسرائیل کاملا در‌ رصد است مانور اقتدار در شمال غرب کشور محسنی اژه‌ای: فرآیند صدور مجوزهای مورد نیاز فعالان اقتصادی تسریع شود وزیر کشور: سوءتفاهم‌ها با جمهوری آذربایجان حل می‌شود بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس پمپ‌های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند تورم منطقه یورو به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته رسید استانداری هرمزگان: احتمال نیاز به تخلیه اضطراری برخی روستاهای جاسک و سیریک توفان حاره‌ای شاهین در مسیر سواحل جنوبی ایران نمایندگان به وعده خود عمل نمی کنند؟ آزمون مهم بهارستان در برابر شفافیت آرا