احتمال لغو محدودیت‌های کرونایی از آبان ماه

در پی تأکید آیت الله رئیسی در ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حضور کامل کارکنان در ادارات و همچنین حرکت به سمت بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها دیروز کمال حیدری معاون وزیر بهداشت طی نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: در صورت تأیید بسته پیشنهادی معاونت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی از اول آبان برداشته می‌شود.
وی ادامه داد: در مورد بازگشایی‌ها هم سیاست دولت و انتظار مردم این است که پس از این مدت که خسته شدند، به زندگی عادی بازگردند و مسائل اجتماعی و اقتصادی و... ادامه یابد و تمرکز دولت هم بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و سپس جریانات اجتماعی و اقتصادی است‌. اگر ایمنی پایه رخ دهد دغدغه دولتمردان هم کاهش می‌یابد که اگر ابتلایی هم صورت می‌گیرد، به کمترین نحو باشد و این هم به مردم باز می‌گردد که پروتکل‌ها را رعایت کنند و امیدواریم اگر پیک جدیدی رخ داد، با کمترین حالت باشد.
او افزود: برنامه‌ریزی همکاران در ستاد کشوری کنترل کرونا رفع هوشمند محدودیت‌ها است و اینکه برنامه‌های افراد در گروه مشاغل چهارگانه به چه صورت باشد، حساسیت‌های متفاوتی دارد و موارد آن تعیین و تدوین شده است که هفته آینده جهت تصویب و ابلاغ به ستاد کرونا می‌رود. نظارت دستگاه‌ها و خود مردم در این بازگشایی‌ها بسیار مهم است و دستورالعمل‌ها باید جدی گرفته شود.