توهین استاندار خراسان شمالی به زنان

آفتاب یزد- گروه شبکه: جامعه ایرانی زنان موفق کم به خود ندیده است. زنانی که ثابت کرده‌اند که در هر شرایطی حتی با وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها، می‌توانند تاثیر‌گذار و افتخار آفرین باشند. موفقیت زنان در حوزه‌های ورزشی، سیاسی و اجتماعی گواه این ادعاست. حال برخی از مسئولان هستند که همچنان زنان را موجودی ضعیف می‌پندارند و اساسا تاب دیدن موفقیت زنان را ندارند. از همین رو سعی می‌کنند برای آنکه خود را بزرگ و مهم جلوه دهند به زنان توهین کنند در صورتی که با این کار نه تنها بزرگ نمی‌شوند بلکه چهره ناخوشایندی را از خود در نگاه مردم به جای می‌گذارند. مانند کاری که استاندار خراسان شمالی انجام داد. حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی در جلسه‌ای هنگامی که فکر می‌کرد میکروفنش خاموش است، زنان را مورد اهانت قرار داد و گفت: «به این زن‌ها رو بدیم کل کشور رو هم تصرف می‌کنن!»
این ادبیات زشت آقای استاندار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «صحبت‌های استاندار خراسان شمالی دقیقا نمود باورهای قشر مردسالار جامعه هست، انتخاب لغات هم جالبه»
کاربر دیگری گفته است: «آقای استاندار خراسان شمالی، فکر کنم اینو زیاد شنیدید: از دامن زن مرد به معراج میرود».


فرد دیگری اینطور می‌نویسد: «‎یکی نیست به استاندار بگه مهم شایسته سالاریه نه جنسیت، نه قومیت، نه مذهب، نه نژاد، نه جغرافیا! وای بر من که اگر گم کرده‌ام تو باشی!».
کاربران دیگر نوشته اند: «من خودم تو دانشگاه بهترین استادام زن بودن. هرجا زنان حکومت میکنن اونجا پیشرفت میکنه. عین فنلاند و...»، «فعلا که تمامی
پست‌های مدیریتی در سطح کلان در تصاحب آقایونه؛ اتفاقا اگه مدیریت به دست ‎زنان بود، قطعا وضع بهتری داشتیم!»، «فقط مانده بود استاندار خراسان شمالی خوراک رسانه‌های بیگانه را تامین کند!»، «این چه ادبیاتی بود آخه آقای استاندار خراسان شمالی؟ متاسفانه دیدگاه اکثر آقایون همینه که باعث تلف شدن استعدادها میشه»، «آقای استاندار! آن زنی که به مجوز «‎رودادن» امثال تو نیاز داشته باشد، نمیتواند آشپزخانه را هم تصرف کند. شیرزنانی که تصرف می‌کنند و قدرت دارند، به اجازه افرادی مثل تو نیازی ندارند. پس حرفت را از جهت غلط بودن محاسبات منطقی اصلاح کن. ادب دولتمردی چون تو، پیشکشت»، «چقدر خوب است ماهیت این افراد با اقرار خودشان مشخص می‌شود!»