شرکت‌های آمریکایی به ایران می‌آیند

مذاکرات در چارچوب محرمانه ادامه دارد ناصر کنعاني سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سؤالي درباره اين که اگر برجام احيا شود آيا شرکت هاي آمريکايي امکان حضور در ايران را خواهند داشت؟ اظهار داشت: توافق برجام و توافقي که احتمال ميرود در آينده شکل بگيرد تنظيم کننده روابط دوجانبه ايران و دولت آمريکا نيست بلکه حل و فصل کنند بحران تصنعي و غيرضروري است که در ارتباط با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران با اهداف و انگيزه هاي سياسي باز شده و تاکنن اين پرونده مفتوح باقيمانده است.
موضوع توافق برجام و مذاکراتي که غيرمستقيم از سوي مذاکره کننده اتحاديه اروپا و با واسه آن با آمريکا برقرار است صرفا ناظر بر بستن پرونده ادعاي هسته اي ايران است و ناظر بر ارتباطات دوجانبه ايران و آمريکا نخواهد بود. او درباره اظهارات برخي نمايندگان و افراد ديگر در خصوص مفاد توافق ادامه داد: در اين زمينه اظهارنظري نمي‌کنم.
 گمانه زني‌هايي از سوي افراد و اشخاص مختلف درباره مفاد توافق انجام ميشود. مسئول مذاکرات آقاي باقري است و دولت ايران را در مذاکرات رفع تحريم‌ها نمايندگي مي‌کند. روند مذاکرات در چارچوب محرمانه ادامه دارد و به صورت طبيعي بايد به روند محرمانه بودن مذاکرات ملتزم باشيم و تاکنون طرفهاي ديگر تلاش کردند اين التزام را رعايت کنند. فارغ از اظهارنظر درباره گمانه زني‌ها توسط افراد مختلف، ايران در رويکرد سازنده خودش براي دستيابي به توافق خوب، قوي و پايدار در حال تلاش است و در اين مسير گام برميدارد و اميدواريم با رويکرد سازنده طرفهاي مقابل بتوانيم در آينده نزديک به توافق پايداري دست‌يابيم.