درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در واکنش به اتقاقات اخير کشور تاکيد کردند: دختر جواني درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به اين حادثه که بدون تحقيق و بدون اينکه امر مسلّمي وجود داشته باشد، عده‌اي بيايند خيابان‌ها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسينيه و خودروي مردم را به آتش بکشند، يک واکنش عادي و طبيعي نبود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا صبح   ديروز (دوشنبه) در مراسم مشترک دانش آموختگي دانشجويان دانشگاههاي افسري نيروهاي مسلح در سخنان مهمي با اشاره به حوادث اخير تأکيد کردند: با صراحت مي‌گويم اين حوادث طراحي امريکا، رژيم صهيونيستي و دنباله‌روهاي آنها است. مشکل اصلي آنها با ايران قوي و مستقل و پيشرفت کشور است. ملت ايران در اين حوادث کاملاً قوي ظاهر شد و در آينده نيز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد ميدان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان با حضور بر مزار شهيدان گمنام و قرائت فاتحه، به دليران و قهرمانان دفاع از اسلام و ايران درود فرستادند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم در سخنان مهمي درباره حوادث اخير کشور گفتند: در اين حوادث بيش از همه به سازمان انتظامي کشور و به بسيج و به ملت ايران ظلم شد. البته ملت ايران در اين حادثه نيز همچون حوادث ديگر کاملاً قوي ظاهر شد و در آينده هم به همين صورت خواهد بود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: در آينده نيز هر جا که دشمنان بخواهند اختلالي ايجاد کنند، آنکه بيش از همه سينه سپر خواهد کرد، ملت شجاع و مؤمن ايران است.
ايشان ملت ايران را همچون مولاي خود حضرت اميرالمومنين علي(ع) ملتي مظلوم و در عين حال قوي خواندند و افزودند: در اين حادثه‌اي که پيش آمد، دختر جواني درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به اين حادثه که بدون تحقيق و بدون اينکه امر مسلّمي وجود داشته باشد، عده‌اي بيايند خيابان‌ها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسينيه و خودروي مردم را به آتش بکشند، يک واکنش عادي و طبيعي نبود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه اين اغتشاش‌ها برنامه‌ريزي شده بود، گفتند: اگر قضيه اين دختر جوان هم نبود، بهانه ديگري به‌وجود مي‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امني و اغتشاش ايجاد کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: من به صراحت مي‌گويم اين اغتشاش‌ها و ناامني‌ها، طراحي آمريکا و رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي بود و حقوق بگيران آنها و برخي از ايراني هاي خائن در خارج به آنها کمک کردند.
ايشان افزودند: برخي افراد نسبت به اينکه گفته شود فلان حادثه طراحي و کار دشمن بوده است، حساس هستند و سينه سپر مي‌کنند براي دفاع از سازمان جاسوسي امريکا و صهيونيستها و انواع تحليل‌ها و لفاظي‌هاي مغالطه‌آميز را نيز به کار مي‌گيرند تا بگويند کار خارجي‌ها نيست.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در دنيا، اغتشاش‌هاي زيادي به‌وجود مي‌آيد و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاريس هر چند وقت يک‌بار اغتشاش مفصلي به‌وجود مي‌آيد اما آيا تاکنون شده است که رئيس‌جمهور امريکا مجلس نمايندگان امريکا از اغتشاشگران حمايت کنند و بيانيه بدهند؟ آيا سابقه دارد که پيام بدهند و بگويند در کنار شما هستيم؟ آيا سابقه دارد رسانه‌هاي جمعي وابسته به سرمايه‌داري امريکا و مزدوران آنها همانند برخي دولت‌هاي منطقه و از جمله سعودي‌ها از اغتشاشگران در اين کشورها حمايت کنند؟ و آيا سابقه دارد امريکايي‌ها اعلام کنند که ما فلان سخت‌افزار يا نرم‌افزار اينترنتي را در اختيار اغتشاشگران قرار مي‌دهيم تا به راحتي ارتباط برقرار کنند؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اما چنين حمايت‌هايي در ايران بارها اتفاق افتاده است. پس چگونه است که برخي‌ها دست خارجي را نمي‌بينند و چگونه انسان هوشمند احساس نکند که در پشت اين حوادث دستهاي ديگري در کار است.
ايشان با تأکيد بر اينکه اظهار تأسف امريکايي‌ها براي از دنيا رفتن يک دختر دروغ است و آنها برخلاف ظاهر، به علت به‌دست آوردن اين بهانه براي حادثه آفريني شادمان هستند، گفتند: در کشور، ‌مسئولان سه قوه اظهار تأسف کردند و قوه قضاييه قول داده است که موضوع را تا نهايت دنبال کند تا مشخص شود مقصري وجود دارد يا نه و اينکه مقصر کيست؟ تحقيق يعني همين. حال، چگونه مي‌شود يک سازمان و يک مجموعه عظيم خدمتگزار براي احتمال اينکه خطايي سر زده باشد، مورد تهمت قرار گيرد. هيچ منطقي پشت سر اين کار نيست و اين، کار عاملي جز دستگاههاي جاسوسي و سياست گذاران عنود خارجي ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي با طرح اين سؤال که انگيزه دولتهاي خارجي براي ايجاد اغتشاش و ناامني در کشور چيست؟ افزودند: آنها احساس مي کنند کشور در حال پيشرفت به سوي قدرت همه‌جانبه است و اين موضوع را نمي‌توانند تحمل کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شتاب گرفتن پيشرفت کشور در همه بخش‌ها و تلاش‌ها براي گشوده شدن برخي گره‌هاي قديمي و فعال شدن بخش توليد و دانش‌بنيان‌ها و توانايي کشور براي خنثي کردن تحريم‌ها تأکيد کردند: آنها نمي‌خواهند اين پيشرفت‌ها در کشور شکل بگيرد و به منظور متوقف کردن اين حرکت، براي تعطيلي دانشگاهها و ناامني خيابانها و درگير شدن مسئولان به مسائل جديد در شمال غرب و جنوب شرق کشور، برنامه‌ريزي کرده‌اند. ايشان با تأکيد بر اينکه دشمن در محاسبات خود درباره شمال غرب و جنوب شرق کشور دچار اشتباه است، گفتند: من در ميان قوم بلوچ زندگي کرده‌ام و آنها عميقاً به جمهوري اسلامي وفادار هستند. قوم کُرد نيز يکي از پيشرفته‌ترين اقوام ايراني و علاقمند به ميهن، اسلام و نظام هستند بنابراين نقشه آنها نخواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: طراحي و اقدامات دشمنان نشان‌دهنده باطن آنها است. همان دشمني که در اظهارات ديپلماسي مي‌گويد ما قصد تهاجم به ايران و تغيير نظام و قصد دشمني نداريم، چنين باطني دارد و به دنبال توطئه ايجاد اغتشاش، ‌نابود کردن امنيت کشور و تحريک هيجان کساني است که ممکن است با برخي هيجان‌ها تحريک شوند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه امريکا فقط مخالف جمهوري اسلامي نيست و با ايران قوي و مستقل نيز مخالف است، افزودند: آنها به دنبال ايران دوران پهلوي هستند که همچون گاو شيرده مطيع اوامر آنها بود. ايشان گفتند: پشت صحنه قضاياي اخير، اين زورگويان قرار دارند و دعوا بر سر از دنيا رفتن يک دختر جوان و يا بر سر با حجاب و بدحجاب نيست. خيلي از کساني که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدي جمهوري اسلامي هستند و در مراسم مختلف شرکت مي‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ايستادگي و تقويت و اقتدار ايران اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه چند نکته را بيان کردند و افزودند: اين کساني که در خيابانها فساد و تخريب مي‌کنند، همه يک حکم ندارند برخي جوانان و نوجواناني هستند که بر اثر هيجان ناشي از ملاحظه يک برنامه اينترنتي به خيابان مي‌آيند. چنين افرادي را مي توان با يک تنبيه متوجه کرد که اشتباه مي‌کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه در مجموع همه کساني که به خيابان آمده‌اند در مقابل ملت ايران و جوانان مؤمن و غيور، عده بسيار کمي هستند، گفتند: البته برخي از اين افرادي که به خيابان مي‌آيند، از بازمانده‌هاي عناصر ضربه خورده از جمهوري اسلامي همچون منافقان، تجزيه‌طلبان، سلطنت‌طلبان و خانواده‌هاي ساواکي‌هاي منفور هستند که قوه قضاييه بايد به تناسب مشارکت در تخريبها و ضربه به امنيت خيابانها، مجازات تعيين، و آنها را محاکمه کند.
نکته ديگري که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند، مواضع برخي خواص در ابتداي اين ماجرا بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: در اول کار برخي خواص بدون تحقيق و احتمالاً ناشي از دلسوزي، اطلاعيه و بيانيه دادند و اظهار نظر کردند. برخي از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامي بردند و برخي هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که ديدند قضيه چيست و نتيجه حرف‌هاي آنان با برنامه‌ريزي دشمن چه اتفاقاتي را در خيابانها رقم زده است، بايد کار خود را جبران و صريحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجي، مخالفند.
ايشان افزودند: وقتي عنصر سياسي امريکايي اين قضايا را به ديوار برلين تشبيه مي کند بايد بفهميد قضيه چيست و اگر نفهميديد حالا بفهميد و صريحاً موضع گيري کنيد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به موضع‌گيري‌هاي برخي چهره‌هاي ورزشي و هنري اشاره و خاطرنشان کردند: از نظر من اين موضع‌گيري‌ها هيچ اهميتي ندارد و نبايد در مورد آنها حساسيت به خرج داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: جامعه هنري و ورزشي ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نيستند و موضع‌گيري چند نفر ارزشي ندارد.
ايشان البته افزودند: تطبيق اينکه موضع‌گيري آنها عناوين مجرمانه دارد يا نه با قوه قضاييه است ولي از لحاظ عمومي، موضع‌گيري اين افراد ارزشي ندارد و جامعه هنري و ورزشي با اين مواضع دشمن شادکن آلوده نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان اين بحث ياد و خاطره همه شهداي راه حق و شهداي انتظامي و نيروهاي مسلح و شهداي مدافع امنيت و بويژه شهداي اخير را گرامي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، ورود چند هزار جوان با نشاط و پر انگيزه دانشگاهي به مجموعه نيروهاي مسلح در هر سال را قدرت و بشارتي بزرگ و حامل پيام نوسازي و استحکام براي کشور خواندند و گفتند: حضور جوانان ايراني در بخش‌هاي گوناگون علمي، اقتصادي، سياسي و نظامي کشور حقيقتاً اميدآفرين است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تبليغات گمراه‌کننده بدخواهان در نشان دادن تصويري نااميد، بي‌مسئوليت و گسسته از ارزشها از جوانِ ايراني، خاطرنشان کردند: واقعيت در نقطه مقابل اين تبليغات است و حرکت نسل جوان ما در همه عرصه‌ها يک حرکت درخشنده است.
ايشان در اين زمينه به نقش‌آفريني جوانان در دفاع از ميهن و امنيت کشور، کمک به جبهه مقاومت و حرکت مقدس دفاع از حرم، خدمات اجتماعي، پيشرفتهاي علمي، توليد و ابتکار، حضور ميليوني در آيين‌هاي مذهبي مانند راهپيمايي عظيم اربعين و راهپيمايي جاماندگان، مقابله با بيماري همه‌گير، نهضت کمک‌هاي مؤمنانه، جهاد فرهنگي و امداد در حوادث طبيعي اشاره کردند و افزودند: اين جوانان خستگي‌ناپذير و فعال در ميانه ميدان، هرگز نااميد و گسسته از ارزشها نيستند و البته پيشتاز همه اين عرصه‌ها و حرکتها نيز جوانان با ايمان بوده‌اند.
فرمانده کل قوا، نيروهاي مسلح را از جمله ستونهاي استحکام ملي خواندند و با تأکيد بر ضرورت تقويت اين عامل استحکام‌بخش، خاطرنشان کردند: تقويت نيروهاي مسلح براي ايرانِ ما که با دشمنان قلدر و زورگويي همچون آمريکا مواجه است، اهميت مضاعف دارد و مسئولان نظامي بايد با بکارگيرهاي راهکارهاي نو و روزآمد، هوشمندسازي همه برنامه‌ها و ابزارها و تجهيزات، تقويت پژوهشهاي علمي و طراحي بازهاي پيچيده جنگ ترکيبي در مقابل جنگ ترکيبي دشمن، قدرت دفاعي کشور را افزايش دهند.
ايشان مسئوليت اصلي نيروهاي مسلح را حراست از امنيت ملي به مثابه زيرساخت همه ابعاد زندگي اعم از امنيت در مسائل شخصي و امنيت در مسائل عمومي خواندند و افزودند: بدون امنيت پيشرفت در هيچ عرصه‌اي امکان‌پذير نيست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اين نکته را هم افزودند که ناامني در کشورهاي بزرگ و از همه بدتر در آمريکا وجود دارد و همواره شاهد حمله به مدرسه، فروشگاه و رستورانهاي آن هستيم.
 رهبر انقلاب، نيروهاي مسلح را تأمين‌کنندگان امنيت کشور خواندند و گفتند: بنابراين تضعيف نيروهاي مسلح، تضعيف امنيت کشور است و کسي که به پاسگاه پليس يا پايگاه بسيج حمله مي‌کند يا در سخنان خود به ارتش يا سپاه طعنه مي‌زند، به امنيت کشور حمله مي‌کند.
ايشان در اين زمينه افزودند: پليس موظف به ايستادن در مقابل مجرم و تأمين امنيت جامعه است، بنابراين تضعيف پليس به معني تقويت مجرمين است و کسي به پليس حمله مي‌کند، مردم را در مقابل مجرمين، اراذل و اوباش، سارقان و زورگيران بي‌دفاع مي‌گذارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «امنيتِ درون‌زا» را امتيازي بزرگ براي کشور برشمردند و گفتند: امنيت ما کاملاً درون‌زا و بدون اتکا به ديگران است و اين امنيت با امنيتي که ديگران از بيرون ايجاد کنند و به آن کشور نگاه استفاده از گاو شيرده داشته باشند، کاملاً متفاوت است.
ايشان، امنيت جمهوري اسلامي ايران را منبعث از اتکاء به قدرت پروردگار و پشتيباني حضرت ولي‌عصر(عج) و انديشه و ايستادگي و ملت و نيروهاي مسلح خواندند و افزودند: آنکه به بيگانه متکي است، در روز مبادا همان نيروي خارجي او را تنها خواهد گذاشت چرا که نه مي‌خواهد و نه مي‌تواند از آن حراست و حفاظت کند.
در اين مراسم سردار سرلشکر باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با تأکيد بر اينکه تحرکات عده‌اي از افراد غافل يا وابسته در ايجاد ناامني، ترديدي در حرکت پر افتخار ملت سربلند ايران در جبهه حق نخواهد داشت، گفت: نيروهاي مسلح در کنار مردم با وحدت و يکپارچگي در اجراي فرمان پيشرو و راهبرد مقاومت فعال نقش‌آفرين خواهند بود.
همچنين در اين مراسم اميردريادار دوم شفقت فرمانده منتخب دانشگاههاي ارتش، سردار سرتيپ غلامي فرمانده دانشگاه امام حسين و سردار سرتيپ دوم آهي فرمانده دانشگاه امام حسن گزارشي از برنامه‌هاي اقدامات و برنامه‌هاي تحصيلي اين دانشگاهها بيان کردند.
مراسم مشترک دانش‌آموختگي نيروهاي مسلح که امسال بر اساس نوبت در دانشگاه افسري و تربيت پليس امام حسن برگزار شد، به صورت مستقيم و از طريق ارتباط تصويري در 9 دانشگاه ديگر نيروهاي مسلح نيز دريافت شد و دانشجويان اين دانشگاهها سخنان فرمانده کل قوا را استماع کردند.