واکنش ایران به ادعای رئیس سیا

آرمان امروز: سخنگوي وزارت خارجه کشورمان گفت: مقامات آمريکايي در تداوم ادعاهاي سياسي بي اساس و اقدامات غير قانوني خود عليه جمهوري اسلامي ايران، همکاري‌هاي متعارف دفاعي و نظامي ايران و روسيه را زير سوال مي برند!
سخنگوي وزارت امور خارجه، ادعاهاي رئيس سازمان جاسوسي آمريکا در ارتباط با همکاري‌هاي ايران و روسيه و هم اتهامات وي عليه جمهوري اسلامي در ارتباط با جنگ اوکراين را بي‌اساس و بخشي از جنگ تبليغي آمريکا عليه ايران توصيف کرد.
ناصر کنعاني افزود: مقامات آمريکايي در تداوم ادعاهاي سياسي بي اساس و اقدامات غيرقانوني خود عليه جمهوري اسلامي ايران، همکاريهاي متعارف دفاعي و نظامي ايران و روسيه را زير سوال مي برند!
سخنگوي وزارت امور خارج ادامه داد: اين کارزار تبليغاتي آمريکايي‌ها که مبناي آن بر دروغ پردازي و فريبکاري قرار گرفته، با اهداف مختلفي از جمله اعمال فشار سياسي به جمهوري اسلامي ايران، دامن زدن به ايران هراسي و سرپوش نهادن بر جنگ طلبي خود صورت مي گيرد.


کنعاني تاکيد کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ايم، همکاري‌هاي ايران و روسيه در زمينه‌هاي مختلف از جمله همکاري‌هاي دفاعي، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بين‌المللي دو کشور در حال گسترش است و عليه هيچ کشور ثالثي نيست.
کنعاني تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران منطبق با منافع ملي خود و ضمن رعايت قوانين و مقررات بين المللي، در تنظيم روابط خارجي خود مستقلانه عمل‌کرده و از کسي اجازه نمي‌گيرد.