امروز تاوان کم کاری‌ها و کج اندیشی‌ها را می دهیم

آرمان امروز: سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) در در جلسه هم اندیشی بزرگداشت ولادت حضرت زهرا(س)، امام خمینی و روز زن در حرم حضرت امام، گفت: بحث اساسی این است که تا تحقق اراده و فکر امام و بستری که امام ایجاد کرد چقدر فاصله داریم؟ چقدر مبانی امام را درست به جامعه تفهیم کرده ایم؟ در مورد دختران و زنان که متأسفانه برخی از آنها در آستانه فاصله گرفتن از مبانی انقلاب هستند، چقدر ما کار کرده ایم؟ این سؤال اساسی را متولیان فرهنگی کشور باید از خودشان بپرسند.
43 سال بعد از پیروزی انقلاب وقت کمی نیست و ما باید پاسخگو باشیم. سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه امام پایه گذار احیای مکتب فاطمه(س) است، گفت: چون امام پیشنیه حوزوی داشتند، برخی از افراد فکر می کردند با پیروز شدن انقلاب نقش زنان در جامعه کمرنگ می شود. به دنبال همین تفکر بود که بعد از انقلاب عده ای به امام القاء می کردند که جامعه از شما انتظار دارد درهای مجامع سیاسی، دانشگاه‌ها و فضاهای فرهنگی و اقتصادی را به روی زنان ببندید و آنها باید به کارهای دیگری مشغول باشند. به امام نامه نوشتند، توصیه می کردند، پیغام می‌دادند و در تریبون‌ها این مسأله را به عنوان یک مطالبه دینی از امام می‌خواستند که شما در جایگاهی هستید که باید دین و احکام دینی را برای جامعه بگویید.
 «احکام دینی» از نگاه آنها محروم کردن این قشر عظیم از حقوق اجتماعی و سیاسی بود. امام خط بطلانی بر این تفکر کشید. وی افزود: امروز ما داریم تاوان کم کاری‌ها، سستی‌ها، بی توجهی‌ها، کج فهمی‌ها و کج اندیشی‌ها را هم در برخی عرصه می دهیم. البته نباید افتخاراتمان را نادیده بگیریم. افتخارات زنان در پیمودن قله‌های وسیع و رفیع علم و دانش، سیاست، اخلاق، تربیت، مردم داری و مردم سالاری را ما نباید نادیده بگیریم. کور باد چشم کسانی که نمی خواهند ببینند امروز در کشور ما زنان بیش از مردان در دانشگاه‌ها تحصیل می کنند.