قدردانی تولیدکنندگان منسوجات بی بافت از مسئولان وزارت صمت


تولیدکنندگان منسوجات بی بافت از تلاش مسئولان وزارت صمت در توزیع عادلانه مواد اولیه قدر دانی کردند .
تولیدکنندگان منسوجات بی بافت (اسپان باند) با صدور بیانیه ای از پایان انحصارگرایی تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت ، قدردانی کردند.
در بیانیه 30 نفر از مالکان واحدهای تولیدی "اسپان باند" که عضو کارگروه منسوجات بی بافت هستند ، آمده است : از توجه آقای دکتر برادران معاون صنایع و آقای گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت به صحبت ها و درد دل های صاحبان این صنعت و تلاش برای توزیع عادلانه مواد اولیه (pp.564.565) و جلوگیری از ادامه انحصار گرایی این مواد ، قدردانی می شود.
در این بیانیه تاکید شده است : متاسفانه در سالیان گذشته ، انحصار و توزیع ناعادلانه مواد اولیه پروپیلن موجب از بین رفتن فضای رقابت سالم شده و موجب تعطيلي بسياري از واحدهاي توليدي اسپان باند در كشور گرديد .



در بیانیه اعضای کارگروه منسوجات بی بافت اشاره شده است : خوشبختانه با کمک ، مدیریت و درایت دو مسوول متعهد آقای دکتر برادران و آقای گرجی ، توزیع این مواد به صورت عادلانه ، انجام و فعالیت مجدد و رونق تولید در واحد های تولیدی ، آغاز شده است . گفتني است ، رانت و فرافکنی برخی از شرکت های خاص ، موجب تعطيلی و رکود ٣٠ واحد توليدی و بيكار شدن بيش از ٢ هزار كارگر شده بود .
منسوجات نبافته اسپان باند در صنعت نساجی کاربرد بسیار زیادی دارند و درتولید محصولات متنوعی از جمله لباس های مورد نیاز پزشکی ، پوشك و نوار بهداشتي ، کیسه جاروبرقی ، فیلتر هوا ، روکش کفش ، ابزارهای داخلی خودرو ، مصالح ساختمانی و لوازم آشپزخانه و خانه استفاده می شود.
در این نوع منسوجات ، هیچ مواد سمی وجود ندارد ، الیاف محکم به‌ هم ‌بافته می شوند و در برابر نفوذ ویروس ها ، باکتری ها ، آب و سایر مایعات ، شعله ، سایش ، پارگی و سوراخ شدن نیز مقاوم هستند و با محیط‌ زیست، سازگاری دارند.