اخبار کوتاه


مهار تورم جز با مردمی کردن اقتصاد میسر نیست

همزمان با سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در ۲۷ خرداد و روز جهاد سازندگی، معاون اول رئیس جمهور در بازدید از رویداد نمایشگاهی جهاد پیشرفت، از بسته ۱۲ هزار میلیارد تومانی مشارکت دولت با گروه های مردمی خبر داد.
محمد مخبر در این برنامه و در نشستی با اعضا شورای عالی جهاد سازندگی و برخی از فعالان مردمی، از گروههای جهادی به عنوان کانونی برای سپردن اقتصاد به دست مردم توصیف کرد و گفت: تحقق شعار سال و رشد تولید و مهار تورم جز از طریق مردمی کردن اقتصاد و سپردن کارها به دست مردم که از خلاقیت، مدیریت، منابع و تشخیص مسئله برخوردار هستند، میسر نخواهد شد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به بازدید امروز خود از طرح‌ها و پروژه‌های ملی در جهت توسعه کشور و به ویژه روستاها اظهار داشت: این نمایشگاه تبلور آرزوهایمان برای پیشرفت و توسعه بود و آنچه می تواند وضعیت کشور را بهبود ببخشد اقتصاد روستا است چراکه به سرمایه کمی نیاز دارد، زودبازده و در راستای بی‌نیازی از واردات است و حجم اشتغال بسیار بالایی دارد.

 

گسترش هسته‌های مقاومت ، فروپاشی رژیم اشغالگر را رقم خواهد زد

«زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در صدر هیئتی در تهران به سر می برد؛ پیش از ظهر دیروز با علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه به ویژه وضعیت سرزمین های اشغالی و شرایط روبه زوال رژیم صهیونیستی با او گفت‌وگو کرد. در این دیدار احمدیان با تجلیل و قدردانی از تداوم مجاهدت و مقاومت کم نظیر مردم فلسطین به ویژه گروه های مقاومت و بالاخص جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد، تنها با مقاومت می توان آرمان ملت فلسطین و رهایی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی را محقق کرد. وی گفت: جنگ ۵ روزه نشان داد رژیم صهیونیستی رو به افول و گروه های مقاومت در حال صعود هستند. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، گفت: حمایت از جنبش جهاد اسلامی در راستای آرمان آزاد سازی فلسطین را وظیفه خود می دانیم و آن را با صلابت و افتخار ادامه خواهیم داد. احمدیان تصریح کرد؛ گسترش هسته های مقاومت در سراسر فلسطین، ضمن شکست آرمان خیالی اسرائیل بزرگ، فروپاشی رژیم اشغال‌گر صهیونیستی را رقم خواهد زد.