اخبار کوتاه


پروژه‌ توسعه بندر چابهار سریع‌تر تکمیل شود

رئیس جمهور با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران برخی کشورها درباره «اهمیت و جایگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌تر و سریع‌تر اجرای برنامه‌های توسعه بندر چابهار و نیز تکمیل مسیر شمال-جنوب فراخواند. سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، این عید را مناسبتی انسان‌ساز، تکمیل جریان رسالت و نقطه عطف امامت توصیف کرد که در کنار قرآن دو رکن هدایت و معرفی راه کمال انسانیت هستند. رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن جلوه نورانیت حضرت حق برای شناساندن راه هدایت بشر است، تلاش برای خاموش کردن این جلوه نور الهی را، جنایتی هولناک علیه انسانیت دانست. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران برخی کشورها درباره «اهمیت و جایگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌تر و سریع‌تر اجرای برنامه‌های توسعه بندر چابهار و نیز تکمیل مسیر شمال-جنوب فراخواند.

 

تکذیب تعهد فرابرجامی ایران به آژانس

رییس سازمان انرژی اتمی نصب دوربین‌های آژانس فراتر از تعهدات ایران را تکذیب کرد. محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به اینکه گفته شده است که در اصفهان دوربین بیش از تعهدات نصب شده است؟ گفت: خیر، اینطور نیست. وی تاکید کرد که روابط ایران با آژانس بر مبنای پادمان و ان پی تی است نه یک کلمه اضافه نه یک کلمه کمتر. علی خضریان رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ۱۰ خرداد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام مبنی بر توافق این آژانس با سازمان انرژی اتمی ایران در مورد افزایش نظارت ها و ایجاد نظارت های فراپادمانی گفت: پس از استماع گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی، برای اعضا کمیسیون محرز شد که توافق صورت گرفته، خلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و تأکید رهبر معظم انقلاب بر عدم تخطی از این قانون است که ایشان این موضوع را در دیدار با دانشمندان و مقامات صنعت هسته ای تصریح فرمودند.

سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اخبار کوتاه گام مثبت تهران و باکو برای تنش‌زدایی گام مثبت تهران و باکو برای تنش‌زدایی ریشه های تورم در اقتصاد ایران ریشه های تورم در اقتصاد ایران تحول در تجارت ایران و عراق تحول در تجارت ایران و عراق بیم و امیدهای مولدسازی در بورس بیم و امیدهای مولدسازی در بورس ناکامی اوپک پلاس در جلوگیری از ریزش قیمت نفت ناکامی اوپک پلاس در جلوگیری از ریزش قیمت نفت ورود ۷۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال ورود ۷۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال فرار مالکان خانه‌های لوکس از تور مالیاتی فرار مالکان خانه‌های لوکس از تور مالیاتی بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در کشور افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در کشور سند ۱۰ ساله امنیت غذایی ایران تصویب شد سند ۱۰ ساله امنیت غذایی ایران تصویب شد دورخیز ۸ روستای ایران برای رقابت جهانی دورخیز ۸ روستای ایران برای رقابت جهانی جزئیات برپایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» جزئیات برپایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»