جزئیات برپایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»


دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» آخرین جزئیات برپایی این مهمانی را تشریح کرد و گفت: در طول مسیر این جشن ۱۳۰۰ گروه مردمی ارائه خدمات خواهند داشت و بزرگترین شهربازی سیار کودکان با ۳۰۰۰ اقلام و حضور ۴۰۰۰ مربی کودک فضای شادی را در این‌ مسیر برای کودکان و خانواده‌های آنها ایجاد خواهد کرد. به گزارش تجارت از ایسنا، ساسان زارع -دبیر ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰کیلومتری عید غدیر»- با اشاره به آخرین جزییات برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: این جشن فارغ از ثواب معنوی و شاد بودن مردم در شادی اهل‌بیت(ع) سه نکته حائز اهمیت دارد، اول اینکه امروز اولویت دشمن هدف قرار دادن امید جامعه است. در اعتقادات خودمان کسانی که بیمار جواب شده دارند به اهل‌بیت(ع) توسل می‌کنند و امیدشان به این‌خانواده است، پس این رویداد به موجب امیدافزایی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه هدف دیگر برپایی این جشن است. در روزهای گذشته دوربین مخفی پخش شد که در آن فیلم جشن سال گذشته برای مردم پخش می‌شد و سوال شد که این مسیر کجاست و خیلی از مردم پاسخ دادند که این‌ مراسم در خارج از کشور است. در ایران که مردم شاد نیستند و از این‌ مراسم‌ها ندارند، بنابراین ما با برپایی این‌ جشن سعی داریم شرایط نشاط اجتماعی را بیشتر کنیم.ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه هدف دیگر برپایی این جشن است. در روزهای گذشته دوربین مخفی پخش شد که در آن فیلم جشن سال گذشته برای مردم پخش می‌شد و سوال شد که این مسیر کجاست و خیلی از مردم پاسخ دادند که این‌ مراسم در خارج از کشور است. در ایران که مردم شاد نیستند و از این‌ مراسم‌ها ندارند، بنابراین ما با برپایی این‌ جشن سعی داریم شرایط نشاط اجتماعی را بیشتر کنیم. دبیر ستاد مردمی جشن مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر خاطرنشان کرد: انسجام اجتماعی موضوع دیگری است که در این‌ جشن مهم به شمار می‌رود، ارادت به امیرالمومنین(ع) سال گذشته همه مردم را در این جشن به دور هم جمع کرد. امسال نیز در ۲۴ مرکز استان و ۷۰ شهرستان نیز مهمونی کیلومتری برگزار خواهد شد. زارع با اشاره با تفاوت این‌ جشن با سایر جشن‌ها در کشور گفت: در این‌جشن سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های دولتی صرفا بسترساز هستند و مجموعه‌ها وظیفه خود دانستند که زیرساخت را برای مجموعه‌های مردمی آماده کنند. وی افزود: برای کل این‌ مسیر ۱۳۰۰ گروه مردمی خدمات ارائه می‌دهند. البته دو برابر این تعداد ثبت نام کردند که متأسفانه نتوانستیم شرایطی برای حضور همه فراهم کنیم. طبق آمارسنجی‌ها ۱۱درصد مردم در این‌جشن اعلام حضور کردند. همچنین ۲۱درصد احتمال حضور در این جشن را داده‌اند و بر این اساس سه میلیون احتمالا در این جشن حضور پیدا خواهند کرد. دبیر ستاد مردمی مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر بیان
‌کرد: برخی از مردم تماس داشته‌اند که ما امکان برخورداری از غرفه نداریم اما دوست داریم در این جشن سهمی داشته باشیم، از این رو سامانه همکاری‌های مردمی را راه‌اندازی کردیم که ۱۰۰هزارنفر تا شب گذشته نذرهای خود را به‌ شیوه‌های‌ مختلف ارائه‌ کردند. زارع اضافه کرد: تاکید ستاد بر این بود که عنصر مردمی بودن در برگزاری این‌ جشن حفظ بشود از این رو ‌پویش «لقمه میلیونی» را به راه انداختیم که از سخن امام صادق(ع) که بر روی‌ اطعام عید غدیر تاکید دارند این پویش الهام‌ گرفته است و ما برای اینکه حضور مردمی در برپایی این ‌جشن بیشتر شود این پویش را به راه انداخته‌ایم.

سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اخبار کوتاه گام مثبت تهران و باکو برای تنش‌زدایی گام مثبت تهران و باکو برای تنش‌زدایی ریشه های تورم در اقتصاد ایران ریشه های تورم در اقتصاد ایران تحول در تجارت ایران و عراق تحول در تجارت ایران و عراق بیم و امیدهای مولدسازی در بورس بیم و امیدهای مولدسازی در بورس ناکامی اوپک پلاس در جلوگیری از ریزش قیمت نفت ناکامی اوپک پلاس در جلوگیری از ریزش قیمت نفت ورود ۷۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال ورود ۷۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال فرار مالکان خانه‌های لوکس از تور مالیاتی فرار مالکان خانه‌های لوکس از تور مالیاتی بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران بازار شانگهای در تیررس ایران افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در کشور افزایش میانگین «سن» ازدواج و طلاق در کشور سند ۱۰ ساله امنیت غذایی ایران تصویب شد سند ۱۰ ساله امنیت غذایی ایران تصویب شد دورخیز ۸ روستای ایران برای رقابت جهانی دورخیز ۸ روستای ایران برای رقابت جهانی جزئیات برپایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» جزئیات برپایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»