خودزني با رونالدو!

اين روزها تمام هم و غم مسئولان فدراسيون فوتبال و حتي ديگر مسئولان ورزش كشور آمدن يا نيامدن كريستيانو رونالدو، ستاره تيم فوتبال النصر عربستان همراه با اين تيم به ايران خلاصه مي‌شود. جالب است كه حتي حضور رونالدو در ايران مهم‌تر از بازپس‌گيري امتياز ميزباني از رقباي عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا شده است و اين روزها مهدي تاج، رئیس فدراسيون فوتبال هر جا كه نشست و برخاست مي‌كند از حضور رونالدو در ايران مي‌گويد و اينكه ايران «امنيت» دارد.
در ميان اين همه سروصدايي كه از سوي فوتبالي‌هاي ما به راه افتاده و اين جو نگران‌كننده‌اي كه آنها سعي در القا كردن آن به جامعه دارند، اما طرف عربستاني و حتي خود رونالدو كوچك‌ترين واكنشي نشان نداده‌‌اند. كسي چه مي‌داند شايد هم بهت‌زده تنها نظاره‌گر رفتار غيرحرفه‌اي مسئولان فدراسيون فوتبال، ورزش و برخي مربيان ايران هستند كه همه‌جوره در تلاش براي خودتخريبي هستند.
يكي مي‌گويد: «آبرويمان جلوي رونالدو مي‌رود»، آن دیگری مي‌گويد: «رونالدو با امنيت كامل به ايران مي‌آيد و برمي‌گردد» و از اين دست حرف‌ها كه بيشترين حجم سياه‌نمايي را دارد. بدتر اينكه در چنين فضايي شايعه مي‌اندازند كه حتي دربي پايتخت را هم در قطر برگزار مي‌كنند تا به نوعي به حريفان آسيايي و كنفدراسيون فوتبال آسيا بفهمانند ما قادر به برگزاري مسابقه داخلي خودمان هم نيستيم، چه برسد به ميزباني از النصر و الهلال عربستان با رونالدو و نيمار.
آنچه واضح است اينكه آقايان به جاي انجام دادن درست وظيفه‌شان و استفاده مناسب از فرصت پيش‌آمده سعي در فرافكني دارند و مي‌خواهند اگر اتفاقي رخ داد و بازي به زمين بي‌طرف رفت، احتمالاً باز هم تمام كاسه و كوزه‌ها را بر سر تحريم‌ها بشكنند!


حرف از امنيت مي‌زنند، در‌حالي‌كه همه خوب مي‌دانيم امنيتي كه در ايران به بركت خون شهدا ايجاد شده و هست در كمتر جايي از اين كره خاكي وجود دارد، حتي در عربستان و پرتغال و ينگه‌دنيايي كه همه در حال حاضر اجازه حمل سلاح دارند و به راحتي شليك مي‌كنند.
حالا شما بگوييد كه رونالدو مثلاً در سفر به امريكا كه هر لحظه ممكن است يكي اسلحه به رويش بكشد و شليك كند، امنيت بيشتري دارد يا مسافرت به ايران؟! اينكه هر روز يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ به بهانه‌هاي مختلف موضوع حضور النصر و رونالدو در ايران را پيش بكشد و در خصوص آن حرف بزند، نوعي خودزني و خودتحقيري است كه ظاهراً آقايان فدراسيون‌نشين از رئيس گرفته تا بقيه متوجه آن نيستند. شايد هم متوجه باشند و بخواهند با شلوغ كردن اوضاع كم‌كاري‌هايشان در خصوص آماده كردن زيرساخت‌هاي مناسب و حتي تجهيز يك ورزشگاه ساده را پوشش دهند.
نكته همين‌جاست؛ آقايان باز هم به موقع و درست وظايف خودشان را انجام نداده‌اند و حالا مي‌خواهند ناكارآمدي خودشان را با اين خودتحقيري و خودزني تعجب‌برانگيز جبران كنند. واقعيت تلخي است، اما بايد اعتراف كنيم كه فدراسيون فوتبال اصلاً بدش نمي‌آيد كه بازی‌هاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا در زمين بي‌طرف برگزار شود.