نمونه بارز مدیر ستاره‌شیفته!

تلاش برای رساندن خود به رونالدو جهت گرفتن عکسی به یادگار داستان تازه‌ای نیست، این صحنه در تمام دنیا قابل مشاهده است. کافیست ستاره‌ای وارد مکانی عمومی شود تا مردم برای نزدیک شدن به او سر و دست بشکنند. رونالدو نیز مانند اکثر ستاره‌های فوتبال چنین صحنه‌هایی را بار‌ها و بار‌ها به کرات دیده و بی‌شک برایش جای تعجب ندارد اگر هواداران فوتبال برای دیدن او از نزدیک حتی به شکستن در هتل هم روی آورند. این همان داستان عشق به فوتبال است که برای بسیاری قابل هضم نیست، خصوصاً آن‌ها که علاقه چندانی به این رشته ندارند و اینگونه رفتار‌ها را حتی دور از شأن می‌دانند. رفتاری که برای اهالی فوتبال حتی اگر عادی هم نباشد بسیار تکراری است، آنقدر که در جای‌جای دنیا می‌توان نظیرش را دید و این ستاره‌شیفتگی منحصر به ایران نیست و در تمام دنیا وجود دارد. با این وجود داستان هوادار فوتبال با مدیران و مسئولان آن زمین تا آسمان توفیر دارد. مدیرانی که مسئول نظم دادن به این داستان‌ها هستند، اما طی روز‌های گذشته خود در صف نخست هوادارانی بودند که پشت اتوبوس النصر شروع به دویدن کردند!
هواداری که از شور دیدن رونالدو و ستاره‌هایی، چون او کنار خیابان غش می‌کند، شاید از سوی برخی شماتت شود، اما نمی‌تواند شأن یک کشور را زیر سؤال ببرد و فوتبال آن را تحقیر کند. ولی مدیری که دستپاچه از دیدن یک ستاره هدیه‌ای را که برای او به ارمغان آورده خود باز می‌کند و دنبال کوچک‌ترین بهانه برای گرفتن عکس یادگاری با اوست، بی‌هیچ تردیدی شأن خود، کشور و فوتبال کشورش را زیر سؤال برده و احساساست مردم، به‌خصوص دوستداران فوتبال را جریحه‌دار کرده است!
رونالدو و النصر برای برگزاری دیداری دوستانه راهی ایران شده بودند، مصاف با حریف عربستانی دیداری رسمی در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود. مسئله مهمی که گویا برای مدیرعامل پرسپولیس کوچک‌ترین اهمیتی نداشت که اگر داشت با النصر به مثابه رقیب رفتار می‌کرد!
اما دستپاچگی از رویارویی با یکی از ستاره‌های فوتبال دنیا گویی فرصت تفکر را از درویش گرفته بود که به جای مدیریت اوضاع خود به آشفتگی‌های آن دامن زد.


از درخواست‌های غیرمنطقی و دادن هدیه گرانقیمت قبل از مسابقه که بگذریم، حضور دختر مدیرعامل پرسپولیس کنار رونالدو را با هیچ منطقی نمی‌توان توجیه کرد. هیچ دلیلی وجود نداشت که پرسپولیس چنین استقبال پرزرق و برقی از النصر داشته باشد، آن‌هم در شرایطی که بار‌ها و بار‌ها صدای بازیکنان پرسپولیس بابت عدم دریافت مطالباتشان درآمده است، اما تمام تمرکز درویش طی چند هفته اخیر گرفتن عکس‌های یادگاری با رونالدو و برپایی مراسم استقبال بی‌نظیر از ستاره النصر بود و بس. برنامه‌هایی که حتی پای خانواده او نیز به آن باز شد!
البته گفته می‌شود دختر درویش نقش مترجم را بازی کرده و حضورش در عکس‌های یادگاری در زمان اهدای هدیه گرانبهای درویش به رونالدو صرفاً به همین دلیل بوده، اما جالب است که تا دیروز کسی این مترجم را ندیده بود و شاید هم ضرورتی برای حضورش در باشگاه نبوده و حضور رونالدو در ایران ضرورت حضور او در باشگاه پرسپولیس را فراهم کرده است!
تا دیروز هم اشکالات بسیاری به مدیریت درویش گرفته می‌شد، اما بی‌شک بعد از اتفاقاتی که در جریان حضور رونالدو در ایران رقم خورد، بیش از هر زمانی لزوم تغییر مدیریت باشگاه پرسپولیس را به رخ می‌کشد، چراکه پرسپولیس مدیری می‌خواهد که شأن این باشگاه را حفظ کند و در جهت سربلندی و حل مشکلات آن گام بردارد، اما درویش طی چند هفته اخیر نه نقش مدیرعامل پرسپولیس که نقش سخنگو و مدیر اجرایی رونالدو و النصر را بازی کرده است. نقشی که اگر در پرسپولیس بازی می‌کرد این تیم امروز تا این اندازه با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم نمی‌کرد.