‌ائتلاف قدرتمند جهانی علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است

یک ائتلاف قدرتمند در عالم علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و وضعیت مقاومت بسیار متفاوت شده است.
به گزارش فارس، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در همایش «نو جهان» با بیان اینکه همواره غرب آسیا و جهان اسلام میدان تلاقی راهبرد‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدرت‌های استکباری و استعمارگر جهانی بوده است، گفت: در جنگ‌های جهانی این منطقه همواره میدان تاخت و تاز قدرت‌ها، تقسیم منافع و سرزمین بین قدرت‌های مسلط روزگار خود بوده است.
سرلشکر سلامی، بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، جهان از لحاظ سیاسی و ژئوپلیتیک بین امریکا و شوروی تقسیم و یک نظام دو قطبی سیاسی بر جهان حاکم شد. این سیستم دو قطبی سیاسی بر اساس مدل هسته پیرامون شکل گرفت تا اینکه جرقه انقلاب اسلامی در مشرق‌زمین زده شد و خورشید آزادی مسلمانان از افق انقلاب اسلامی سر برآورد و با یک طلوع مواجه شدیم.
فرمانده کل سپاه با توصیه به خواندن تاریخ تأکید کرد: تاریخ فقط بیان حوادث گذشته نیست بلکه آیینه‌ای است برای دیدن رخسار و سیمای آینده یک جامعه و هیچ جامعه‌ای را نمی‌توان از تاریخ گذشته خود جدا کرد، انقطاع وجود ندارد، چون زمان یک تابع پیوسته است. وقتی انقلاب اسلامی که امام آن را انفجار نور نامید، ظاهر شد، صحنه سیاسی جهان تغییر کرد، نظم سیاسی ساخته قدرت‌ها به هم ریخت.


وی ادامه داد: فرار از مدار جاذبه سیاسی امریکای آن روز غیر ممکن بود، امریکای آن روز ۴۰ درصد ثروت جهان را تولید می‌کرد و از آن روز تا به همین امروز ۵۰ درصد قدرت نظامی کل جهان را در اختیار دارد و داشت. یک نظام مسلط بر نهاد‌های بین‌المللی با یک سطح گسترش سیاسی فوق العاده در منطقه، تمام نقاط اقتصادی و گره‌های ژئوپلیتیک عالم در اختیار او بود.
سرلشکر سلامی، گفت: امام در این فضا ایران را از سیطره غرب به خصوص امریکا نجات داد و یک الگوی جدید از حاکمیت دینی را فراروی همه مسلمانان قرار داد که بعد وقتی دشمنان هراس داشتند که این مدل موفق تکثیر شود و به تدریج بقیه سیمای جهان اسلام به این پدیده شگفت انگیز بپیوندد و فضای تنفس سیاسی امریکا در دنیای اسلام تنگ شود و آن موازنه ژئوپلیتیک بین امریکا و شوروی بر هم بخورد و شوروی هم از ترس اینکه فریاد‌های انقلابی اسلام، بخش‌های مسلمان نشین او را در بر بگیرد، همه با هم به عنوان لبه‌های تیغه‌های یک قیچی در حالی که در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کردند، برای برش‌دادن یک واقعیت جدید به نام اسلام و انقلاب، با هم متحد شدند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، یورش همه‌جانبه غرب که واکنش سخت نظام سلطه به انقلاب بود، شکل گرفت و ملت ایران در تنهایی، انزوا، محاصره، تحریم و نابرابری نظامی قدرتمند جهانی بی‌سابقه با بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ جهانی تاریخ مواجه شد؛ جنگی که بین ائتلافی از همه قدرت‌ها و یک کشور تنها و تازه به استقلال رسیده که هنوز سازه‌های سیاسی و ساختار‌های دفاعی و اقتصادی آن شکل نیافته بود، واقع شد. وی افزود: با ایثار و استقامت رزمندگان و شهیدان ما حتی یک میلی‌متر مربع از خاک مقدس کشورمان در آن جنگ نابرابر و بی‌سابقه جهانی جدا نشد. درحالی‌که ایران نقطه تمرکز تمام آتش‌ها بود، هرچه قدرت نظامی، فشار سیاسی، اطلاعاتی، عملیات روانی، جنگ تبلیغاتی در جهان انباشته شده بود، علیه ما بسیج شده بودند تا این ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند.
سرلشکر سلامی، گفت: جهان قدرتمند آن روز نمی‌توانست طلوع یک حقیقت نورانی به نام اسلام را بپذیرد، زیرا می‌دانست شعاع‌های تأثیر شعار‌های انقلاب فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران، اقصی‌نقاط جهان را درمی‌نوردد و به تدریج جرقه‌های گسترش انقلاب در سایر بلاد اسلامی زده و ضلع جدیدی از قدرت به هندسه جهانی اضافه خواهد شد. وی با بیان اینکه اسلام امروز به‌عنوان یک رکن از قدرت در جهان ظهور کرده است، اظهار کرد: روند صعود و منحنی قدرت مسلمانان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تصاعدی است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی در شرق دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ در حال مقابله با دشمنان است، افزود: جغرافیای انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده و ما قدرت‌های مکمل زیادی همچون حزب‌الله لبنان داریم که می‌تواند معادلات سیاسی و امنیتی را در آن منطقه تعیین کند. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ آثاری از مقاومت در فلسطین مشهود نبود، اما امروز گروه‌های جهادی فلسطین تمام سرزمین‌های اشغالی را نقطه تقابل آتش‌ها قرار دادند و صهیونیست‌ها خواب راحت ندارند. وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود، گفت: کسانی که در گذشته با سنگ می‌جنگیدند، امروز دارای موشک و پهپاد و قدرت نظامی قوی هستند. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با انزوا، جنگ داخلی، تجزیه سیاسی و اعتراضات اجتماعی و نبرد‌های امنیتی درگیر است، افزود: یک ائتلاف قدرتمند در عالم علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته و وضعیت مقاومت بسیار متفاوت شده است.