رئیس جمعیت هلال‌احمر: مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم

  [ شهروند]  کوچه‌های شهر را غبار قساوت و غرور و غم گرفته است؛خانه‌هایی که ویرانی جان را نشانه می‌گیرند؛آوارهایی که سال‌ها تعصب و بغض و کینه را فریاد می‌زنند؛ سپید و سرخی هلال، شاید حالا بیش از هر زمان دیگری برای همنوع رنگ آرامش می‌شود، فرشتگانی که در آسمان تاریک این روزهای غزه از جان می‌گذرند و جانانه جان می‌بخشند.در راستای همدردی با مردم مظلوم، بی‌پناه و بی‌دفاع غزه و محکومیت حمله وحشیانه به امدادگران و غیرنظامیان؛ صبح چهارشنبه امدادگران، داوطلبان و کادر درمان هلال‌احمر در میدان فلسطین گردهم آمدند.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه، با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد؛ جنایتی که با حمایت کشورهای غربی همراه شد.
همیشه در طول تاریخ، کشورهای در حال جنگ به حداقل‌های قوانین بین‌المللی ازجمله مصون بودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از حمله، پایبند بودند، اما رژیم صهیونیستی به هیچ قانونی پایبند نیست.
حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بیش از ۵۰۰ نفر را به مسلخ مرگ برد. در پی حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی و درمانی در غزه که صراحتا نقض آشکار کنوانسیون چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن محسوب می‌شود، صدها تن از امدادگران و اعضای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور با انتشار ویدیوهایی محکومیت جنایات و نسل‌کُشی رژیم اشغالگر قدس در غزه را به زبان‌های عربی و فارسی محکوم کردند و از آمادگی خود برای امدادرسانی در جنگ خبر دادند.
این در حالی است که کارکنان، اعضا، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با حضور پرشور خود در تجمع میدان فلسطین و سراسر کشور، برای اعلام همبستگی با امدادگران و غیرنظامیان فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و حملات ناجوانمردانه حماسه آفریدند.



این مراسم با حضور بیش از ۵ هزار امدادگر و داوطلب هلال‌احمر، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، مرندی مشاور رهبری در امور بهداشت و درمان، عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راضیه عالیشوندی سرپرست معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه در میدان فلسطین برگزار شد.

امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر درخواست اعزام به غزه را دارند
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در جریان تجمع امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر در میدان فلسطین گفت: «امدادگران، داوطلبان و کادر درمان هلال‌احمر فلسطین حین خدمت‌رسانی به شهادت رسیده‌اند. امروز تمام دنیا پذیرفته‌اند که باید به نیروهای امدادی و درمان احترام گذاشت و کسی حق حمله به آنها را ندارد، ولی به مراکز درمانی حمله می‌کنند.»
کولیوند ادامه داد: «جمع زیادی از امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر درخواست اعزام به غزه را دارند. در حال پیگیری هستیم تا از طریق مرزهای دریایی و هوایی اقلام امدادی، درمانی و تغذیه‌ای را برای مردم فلسطین ارسال کنیم. محاصره، قطع آب و برق که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده از مهم‌ترین نشانه‌های نقض آشکار حقوق بشر است.»
کولیوند با بیان اینکه به‌عنوان کادر درمان و امدادونجات اعلام می‌کنیم که شهادت، هنر مردان خداست و ما از شهادت ابایی نداریم، افزود: «به همه امدادگران هلال‌احمر به‌خاطر داشتن مسئولیت دینی و شرافتی که دارند و درخواست حضور در غزه برای امدادرسانی را داشته‌اند، تبریک می‌گوییم.»
او با بیان اینکه مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم، افزود: «هلال‌احمر فلسطین این منطقه را که در معرض حملات مستقیم دشمن است ترک نکرده و این امر باعث شده که شهید و مصدوم شوند و حتی شهادت خانواده خود را به چشم دیدند.»
کولیوند ادامه داد: «در کدام قانون گفته شده که می‌توان به مراکز درمانی حمله کرد؟ فرماندهی این عملیات مستقیما توسط آمریکا و عوامل دست‌نشانده صهیونیست‌هاست که حتی به قوانین تدوین و ابلاغ شده خود، عمل نمی‌کنند.»
او افزود: «به برکت خون شهدا و صبر و استقامت برادران جانباز همیشه و همه جا، مقاومت پیروز است.»

وزارت خارجه زمینه حضور امدادگران و داوطلبان را در مصر فراهم کند
رئیس سازمان نظام پزشکی در اجتماع امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در میدان فلسطین گفت: «تمام خانواده‌های فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی عزیزان خود را از دست داده‌اند، ولی هنوز جهانیان در برابر این حمله وحشیانه سکوت کرده‌اند. اشک و آه و بغض امروز مردم ایران شبیه به صبح شهادت سردار قاسم سلیمانی است.»
رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: «در این روزها امدادگران هدف قرار داده شدند، به آمبولانس‌ها شلیک شد و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفتند. هم‌اکنون اوضاع بهداشت و درمان در غزه از هم فروپاشیده و ۵۰ هزار زن باردار در غزه نیازمند خدمات درمانی هستند.»
رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: «جنایت بی‌مرز رژیم صهیونیستی نیازمند مقاومت و حمایت بی‌مرز است. امروز قدرت روایت و منطق قدرت برای آگاهی مردم، مهم است.»
رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: «وزارت امور خارجه زمینه حضور امدادگران، داوطلبان و تیم‌های پزشکی را در مصر و اردن فراهم کند تا به مردم غزه خدمات درمانی ارائه کنند. همکاران ما در سراسر دنیا برای امدادرسانی به مردم فلسطین اعلام آمادگی کرده‌‌اند.»

ثبت‌نام داوطلبان و کادر درمان برای خدمات‌رسانی به غزه
در حاشیه برگزاری تجمع امدادگران و داوطلبان هلال‌احمر در حمایت از امدادگران و کادر درمان که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، داوطلبان حضور در غزه برای ارائه خدمات امدادی نام‌نویسی کردند.

پایان تجمع با امضای شرکت‌کنندگان
امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعضای داوطلب سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و اعضای جامعه پرستاری سازمان نظام پرستاری کشورمان در راستای محکومیت حمله مستقیم نظامیان صهیونیستی به کادر درمان و امدادگران فلسطینی در پایان تجمع امدادگران هلال‌احمر بیانیه‌ای امضا کردند.در این بیانیه، جامعه پزشکی، پرستاران و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اذعان به اهمیت و حساسیت وضعیت موجود در غزه، از تمامی دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و دیگر کنشگران عرصه بین‌الملل به‌ویژه، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر خواست که به‌منظور کاهش آلام و کمک به نیازمندان و تسکین درد مردم غزه ضمن محکومیت این وضعیت با اتخاذ کلیه تدابیر ضروری و اقدامات لازم از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه از سوی اشغالگران و حمله مستقیم به مراکز درمانی، کادر درمان و امدادگران هلال‌احمر فلسطین، جلوگیری به عمل آورند.

جنگ هم قوانین خود را دارد

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، هم در پخش زنده شبکه خبر گفت: «در حقوق بین‌الملل قواعد بنیادینی وجود دارد، در زمان جنگ این اصول و قوانین باید رعایت شود. کنوانسیون چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن، تأکید بر این دارد که در زمان جنگ و مخاصمات باید قواعدی رعایت شود، ولی در این درگیری رخ‌داده هیچ‌کدام از این اصول و قواعد بین‌المللی رعایت نشده است.»
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: «حتی امدادگران، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مساجد و مدارس مورد تهاجم و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. فاجعه‌بارترین این اقدامات حمله به بیمارستان‌ها در فلسطین است. داوطلبان و امدادگران و مجموعه هلال‌احمر از آعاز این درگیری‌ها و مخاصمات برای حضور کادر درمانی در نوار غزه و ارسال اقلام بشردوستانه اعلام آمادگی کردند.» او با اشاره به اشتیاق امدادگران برای حضور در فلسطین و امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور گفت: «بیش از ۷۰ سال است که فلسطین مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.»