ادامه جنايت در غزه و انفعال جامعه بين‌المللي

حمله 7 اكتبر حماس به اسراييل هيچ توجيهي جهت جنايت در غزه و كشتار بي‌رحمانه غيرنظاميان خصوصا زنان و كودكان معصوم نيست، اصلا گروه حماس زاييده نزديك به هشت دهه ظلم، كشتار و اشغالگري رژيم منحوس صهيونيستي است. وقتي ظلم از حدي فراتر مي‌رود بالاخره كساني هم پيدا مي‌شوند كه جلوي اين ظلم بايستند.  حماس بعد از نزديك به چهل سال (1987-1948) ظلم، جنايت و اشغالگري رژيم نامشروع صهيونيستي در فلسطين به وجود آمده، به نظر نگارنده گروه حماس مصداق بارز ولمنِ انْتصر بعْد ظُلْمِهِ فأُولئِك ما عليْهِمْ مِنْ سبِيلٍ (سوره مباركه شوري آيه 41) است. و كساني كه پس از ستم ديدنشان [به حكم حق و برابر قوانين اسلام] در مقام انتقام برآيند، ايرادي بر آنان نيست [و در شرع مقدس مجوزي وجود ندارد كه حق آنان را باطل كنند.]  در تمام كشورهاي دنيا كه مورد تجاوز و اشغالگري قرار گرفته‌اند جنبش‌هاي مردمي به رهبري افرادي شجاع در مقابل اشغالگران به‌پا خاستند و ضمن وارد كردن ضربات سخت به متجاوزان، نام‌شان را در تاريخ آن كشور ماندگار كردند. پس گروه حماس جنبشي است آزاديبخش در مقابل قلدري و زورگويي صهيونيست‌ها. اما انفعال جامعه بين‌المللي در مقابل ادامه نسل‌كشي در غزه به هيچ عنوان قابل توجيه نيست.  از ايالات‌متحده امريكا و متحدان غربي‌اش كه هيچ توقعي نيست، تكليف آنها مشخص است چون در طول تاريخ جز جنگ، جنايت، اشغالگري و نسل‌كشي سوغاتي ديگر براي كشورهاي جهان سوم نداشته‌اند و اسراييل نيز فرزند نامشروع خودشان است كه با حمايت‌هاي بي‌دريغ و همه‌جانبه آنها به جنايت‌هاي خود ادامه مي‌دهد و اقدام منفور و ناجوانمردانه در وتو كردن قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص برقراري آتش‌بس فوري، اين امر را ثابت كرد، اما از ساير كشورها خصوصا كشورهاي اسلامي انتظار مي‌رفت با اتخاذ موضعي واحد، نه با جنگ و لشكركشي بلكه با قطع رابطه و فشار سياسي و اقتصادي، اين درنده وحشي را مجبور به پايان دادن به جنايات خود در باريكه غزه كنند.
به هر حال اوضاع و احوال وحشتناك اين روزهاي غزه هر وجدان بيداري را به واكنش وا مي‌دارد. پس ‌اي اصحاب قدرت و ثروت كه كاري از دست‌تان برمي‌آيد حداقل براي معصوميت‌هاي پرپر شده غزه كاري انجام دهيد.
كودكاني بي‌گناه كه هيچ نقشي در به وجود آمدن اين شرايط ندارند، «كونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» (نهج‌البلاغه، نامه 47) در غير اين صورت تاريخ اين ننگ و ناجوانمردي را به نام شما ثبت خواهد كرد.