نسل‌کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان «کمال‌عدوان»

جوان آنلاین: در ادامه وخامت شرایط انسانی در نوار غزه، گزارش‌ها از وضعیت بیمارستان کمال‌عدوان مبنی بر شلیک به بیمارستان و شکنجه بیماران حاکی از این است که صهیونیست‌ها سناریویی مشابه آنچه را در بیمارستان شفا اجرا کردند، در این بیمارستان هم اجرایی می‌کنند.
رئیس بخش کودکان بیمارستان کمال‌عدوان غزه روز گذشته اعلام کرد که در این بیمارستان، آب، غذا و سوخت وجود ندارد و فلسطینیان حاضر در این بیمارستان با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند. وی تأکید کرد: «اشغالگران از مدیریت بیمارستان خواستند که زخمی‌ها را به جایی دیگر منتقل کنیم. بیمارستان از همه طرف محاصره شده و هدف قرار می‌گیرد. اشغالگران تمامی مردان را به بیرون بردند و به آن‌ها دستور دادند که لباس‌های‌شان را از تن درآورند. سپس آن‌ها را به محلی نامعلوم بردند.» این مقام مسئول در بیمارستان تأکید کرد: «اشغالگران ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی با تخصص‌های مختلف را بازداشت کردند. آن‌ها هنگام یورش به بیمارستان دست به تیراندازی کور زدند. آنچه در بیمارستان شفا رخ داد، در مورد ما تکرار شد و در مورد تمامی بیمارستان‌های غزه نیز تکرار خواهد شد.» وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اشغالگران صهیونیست همچنان بیمارستان کمال‌عدوان را تحت محاصره خود داشته و به سمت این بیمارستان شلیک می‌کنند. آن‌ها مانع هرگونه حرکتی در داخل بیمارستان می‌شوند.» در ادامه این بیانیه آمده است: «کسانی که در داخل بیمارستان کمال‌عدوان محاصره شده‌اند از آب، غذا و برق محروم هستند. کادر پزشکی نمی‌تواند خدمات لازم را به کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بدهد و آب لازم برای تهیه شیرخشک برای این کودکان وجود ندارد.» وزارت بهداشت غزه تأکید کرد: «از سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهیم برای نجات جان کودکان، بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان کمال‌عدوان وارد عمل شوند. اشغالگران برخی افراد داخل بیمارستان را بازداشت و آن‌ها را تحت شکنجه در سرمای شدید قرار دادند. بعد از آزاد کردن عده‌ای از بازداشت‌شدگان، صهیونیست‌ها به آن‌ها گفتند که به سمت بیمارستان برگردند، اما به سمت‌شان شلیک کردند!»
غزه تبدیل به گورستان شده
همچنین، در گزارشی که خبرنگار شبکه فلسطین‌الیوم درباره اوضاع خان‌یونس تهیه کرده، آمده است: «اوضاع آوارگان فلسطینی در خان‌یونس به شدت وخیم است و چادر‌های آن‌ها در سایه باران شب گذشته پر از آب شده است. آوارگان فلسطینی وسیله‌ای برای حمایت از خود در برابر سرما و گرسنگی ندارند.» طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۸ درصد از تمام سازه‌هایی که پیش از درگیری در غزه قابل استفاده بوده، اکنون تخریب شده و ساکنان این ساختمان‌ها نیز بی‌هیچ سرپناهی آواره شده‌اند. طبق برآورد‌های انجام گرفته تحت تأثیر حملات زمینی و بمباران‌های مکرر هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی حدود ۹/۱ میلیون نفر که معادل ۸۵ درصد از جمعیت مردم غزه می‌شود، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و به دنبال سرپناهی امن می‌گردند. العربی‌الجدید در گزارشی درباره وضعیت تدفین اجساد نوشت، خانواده فراس عبدالله یک هفته پیش از منطقه شرق شهرک جبالیا به مرکز اردوگاه جبالیا کوچ کردند و در داخل یکی از خانه‌های بمباران شده ساکن شدند. در این ساختمان ۱۰ نفر از جمله برادرش سلامه عبدالله (۳۶ساله) و پسرش رایان (۷ساله) شهید شدند. در نتیجه محاصره اردوگاه، فراس آن‌ها را در یکی از خیابان‌های فرعی دفن کرد. فراس ۱۰ نفر از اعضای خانواده خود و خانواده مادرش را قبلاً دفن کرده و می‌گوید سعی کرده گوشه‌ای از خیابان را انتخاب کند تا بعداً تشخیص آن برای او آسان باشد، اما بزرگ‌ترین مشکل این بود که اردوگاه جبالیا شن و ماسه یا زمین خالی زیادی ندارد و همین مسئله ایجاد گورستان را دشوار می‌کند. اجساد را نمی‌توان در گورستان‌های قدیمی دفن کرد زیرا آن‌ها یا پر هستند یا در محاصره اشغالگران و غیرقابل دسترس هستند.