تاکید تهران بر گرفتن انتقام سخت از تل‌آویو


گروه سیاسی: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم در دمشق سوریه که منجر به شهادت پنج نفر و مجروح شدن چند تن دیگر شد با پاسخ قاطع و محکم مقام‌های سیاسی کشورمان همراه شد.
به گزارش «تجارت»، در جریان حمله روز یک‌شنبه (8 بهمن) حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، محمد امین صمدی و سعید کریمی از مدافعان حرم شهید شدند. این حمله تروریستی در سطحی گسترده در میان کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها با واکنش همراه شد. دیروز –یک‌شنبه- نیز تنی چند از مسئولان ارشد کشورمان به این موضوع واکنش نشان دادند و بر سیلی خوردن رژیم اسرائیل تاکید کردند.

فعالیت مستشاران نظامی ایران برای مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه می‌یابد
در جدی‌ترین و رسمی‌ترین سطح، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوی اسلامی ایران نیز درباره این اقدام صهیونیست‌ها گفت: «بی‌شک تداوم این‌‏گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است، از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند». همچنین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به شهادت پنج مستشار ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی نوشت «شکست صهیونیست‌ها در مقابل اراده مردم غزه با این اقدامات تروریستی قابل جبران نخواهد بود». «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر عزم تهران برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت منطقه تاکید کرد. دیپلمات عالی‌رتبه ایران در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فعالیت مستشاران نظامی ایران در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت منطقه با قدرت ادامه خواهد یافت. رژیم اسرائیل همدست اصلی جریان‌های تروریستی و دشمن درجه یک امنیت منطقه است». امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات تنش‌زای صهیونیست‌ها در منطقه و همچنین شکست‌های میدانی از مقاومت فلسطین نوشت: «رژیم اسرائیل همدست اصلی جریان‌های تروریستی و دشمن درجه یک امنیت منطقه است. بی‌تردید شکست صهیونیست‌ها در مقابل اراده مردم غزه با این‌چنین اقدامات بزدلانه تروریستی قابل جبران نخواهد بود». وزیر خارجه ایران در پایان نوشت: «ضمن ادای احترام به روح بلند مستشاران نظامی شهید ایرانی در دمشق، از خداوند متعال علو درجات را برای این شهدا و صبر و آرامش قلبی برای بازماندگان مسئلت دارم».
سیلی‌های پی‌درپی در راه خواهند بود



معاون اول رئیس جمهور نیز در پیامی به شهادت رساندن پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی را به پیشگاه مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌‏های گرانقدر این شهیدان والامقام تسلیت گفت. در پیام محمد مخبر آمده است: «برگ زرین دیگری از دفتر شهادت رقم خورد و جوانمردانی دیگر از مجاهدان جبهه مبارزه با استکبار آسمانی شدند. بزرگ مردانی چون سردار حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، محمدامین صمدی و سعید کریمی که در دفاع از آرمان‌های اسلام و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در بمباران جنگنده‌های مزدوران صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند، به یقین نشان از خباثت صهیونیست های اشغالگر و غاصب دارد. برای جهانیان واضح و آشکار شده صهیونیست ها بویی از انسانیت و احترام به حقوق بشر نبرده اند و هدفی جز اشغالگری و ترور در ۷۵ سال گذشته نداشتند و ندارند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت بزرگِ انقلابی ایران اسلامی، برای روح متعالی این شهیدان گرانقدر رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان آن عزیز، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند. یقینا دشمن صهیونیستی پاسخ این جنایت کوردلانه را از جبهه مقاومت با سیلی های پی در پی خواهد دید.»

ایران صهیونیست‌ها را از اقدام تروریستی خود پشیمان خواهد کرد
علاوه بر مسئولان قوه مجریه، محمد باقر قالیباف در آغاز جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: شهادت جمعی از مستشاران شجاع و مجاهدت ِسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور ِ سوریه را محضر رهبر معظمِ انقلاب، جان‌برکفان ِ نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آن دلاوران تبریک و تسلیت می‌گویم. حقیقت آن است که شکست‌های پی‌درپی میدانی رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی آنها از تمامی ادعاهای پوچی که در مورد عملیات نظامی در غزه و در مورد حماس مطرح می‌کردند، آنها را به سمت ِتروریسم یعنی همان عادت ‌همیشگی خود سوق داده است. آنها می‌خواهند از طریقِ ترور حیثیت بر باد رفته‌ی خود در میدان غزه و شکست غیر قابل جبران ِعملیات هفت اکتبر را ترمیم کنند؛ با این وجود این ترورها هرگز نمی‌تواند نقابی بر روی شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران و تمام دلباختگان مقاومت اسلامی حق پاسخ متقابل به این ترورها را به رسمیت می شناسند و با انگیزه‌ای مضاعف رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهند کرد. قالیباف در پایان بیان کرد: خداوند به همه شما دانشمندان جوان ایرانی و برادران عزیز پاسدار خود در سپاه پاسداران عزت روزافزون دهد که برای عزت ایران عزیز تلاش می کنید. ضروری است از رسانه ها خصوصا صداوسیمای جمهوری اسلامی بخواهم اهمیت این اتفاق تاریخی را به صورتی شایسته برای مردم تبیین کنند تا همگان مخصوصا ما مسئولان بدانیم در صورت باور به سنت های الهی و اعتماد به مردم خصوصا جوانان، ما می توانیم کارهایی بظاهر نشدنی را به سرانجام برسانیم.

تاکید بر توقف جنایات صهیونیست‌ها
علاوه بر تمام واکنش‌های مورد اشاره، روز شنبه، محمد مخبر در دیدار آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان این‌که «آن‌چه امروز در غزه بر علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد، موجب رنجش همه انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار شده است»، افزود: بمباران وحشیانه و بی‌امان مناطق مسکونی و غیر نظامی، به خاک و خون کشیدن هزاران زن و کودک بیگناه و پس از آن ممانعت از هرگونه امدادرسانی به این منطقه جنایتی است که تاکنون سابقه نداشته است. وی با تاکید بر این‌که «رژیم غاصب صهیونیستی به گواه همه دبیران کل سازمان ملل به هیچ یک از قوانین و معاهدات بین المللی خصوصا توقف شهرک سازی ها پایبند نبوده»، افزود: از همین منظر جمهوری اسلامی راهکار دو دولتی را راهکار حل مسئله فلسطین نمی‌داند بلکه معتقد است بدون آنکه دیگران بخواهند برای این ملت تصمیم بگیرند مراجعه به آرای عمومی همه مردم فلسطین برای تعیین حق سرنوشت شان، تنها راه حل دموکراتیک این مسئله است. دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار با اشاره به تبعات گسترش دامنه بحران به دیگر نقاط منطقه از جمله تهدید امنیت آبراهه‌های بین‌المللی گفت: ما متعهد به استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای توقف جنایات در غزه هستیم.