کنگره‌های بین‌المللی هلال‌احمر نتیجه میدانی دارد

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به‌ دستاوردهای کنگره‌های برگزارشده توسط هلال‌احمر گفت: «می‌توان از ظرفیت‌های بین‌المللی برای اشاعه ارزش‌های والای شهدای امدادگر استفاده کرد.»
ششمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره 2‌هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر با حضور اعضای ستادی، مدیران استان‌ها و مسئولان بنیاد شهید و دفتر حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس در ساختمان صلح برگزار شد. در این جلسه پیرحسین کولیوند با اشاره به ‌دستاوردهای کنگره‌های برگزارشده توسط هلال‌احمر در عرصه بین‌المللی و تأثیرگذاری مثبت آنها گفت: «امروز در جمعیت هلال‌احمر برای بزرگداشت شهدا، استان‌ها از یکدیگر سبقت می‌گیرند و در کار خیر شتابان در حال حرکت هستند.»
وی با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد شهدا اقدامی جهادی است، افزود: «شاهد بودیم که از پوستر کنگره 2‌هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در روز جهانی ‌هلال‌احمر رونمایی شد و مقامات بین‌المللی صلیب‌سرخ در این رابطه سخنرانی و این پوستر را امضا کردند. این امر نشان می‌دهد که کنگره‌های برگزارشده توسط هلال‌احمر نتیجه میدانی دارد، همانطور که در کنگره حقوق‌ بشردوستانه فلسطین نیز شاهد بودیم که ۴۰ هزار نفر از ۲۱ کشور برخط در‌ کنگره شرکت کردند و رئیس بین‌المللی فدراسیون نیز با تأیید بیانیه نهایی این کنگره، رژیم صهیونیستی را به‌عنوان دولت اشغالگر خطاب قرار داد. امروز هلال‌احمر در ۱۵ کشور جهان فعالیت دارد و می‌توان از این ظرفیت بین‌المللی هلال‌احمر در عرصه نمایان کردن ارزش‌های شهدا استفاده کرد. در اربعین حسینی نیز ظرفیت خوبی وجود دارد تا بتوان یاد شهدا را گرامی و ارزش‌های والای آنها را به جهانیان نشان داد.» همچنین در این جلسه پیشنهاد داده شد تا ۳۱ جلد دایره‌المعارف شهدای امدادگر مربوط به شهدای تمامی استان‌ها تهیه شود تا بتوان گوشه‌ای از فداکاری‌های آنها را نشان داد.