اوج خدمت شهید رئیسی به سیستان و بلوچستان

 [شهروند] 28طرح آب و برق و 3طرح کلان بخش نفت و گاز به همراه دیگر پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان، پنجشنبه گذشته در مراسمی به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و البته طی سفر وزاری نفت و نیرو به این استان، به بهره‌برداری رسید تا تلاش بی‌وقفه و دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید برای این استان به نتیجه برسد.
جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان در دولت رئیس‌جمهور شهید در حالی باعث رفع تنش آبی به‌ویژه در روستاهای این استان پهناور شد که اجرای طرح تامین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان، پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های جنوبی و شرقی کشور و افتتاح سدهای «کهیر» و «شهری کور» فقط بخشی از اقدامات شهید رئیسی در کاهش تنش آبی این استان بود.

بهره‌برداری از 28طرح آب و برق در سیستان و بلوچستان
سرپرست ریاست‌جمهوری از 28طرح آب و برق دولت در استان سیستان و بلوچستان به ارزش 20هزار میلیارد تومان و با تمرکز بر تأمین آب پایدار مردم این استان بهره‌برداری کرد.
محمد مخبر طی مراسمی به‌صورت ویدئوکنفرانسی از 28طرح آب و برق دولت در استان سیستان و بلوچستان و با تمرکز بر تأمین آب پایدار مردم این استان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، بهره‌برداری کرد. در این میان، سد «شهری کور» یکی از صدها طرح یادگار رئیس‌جمهور شهید برای رفع تنش آبی در سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید.

بهره‌برداری از 3طرح کلان بخش نفت و گاز



3طرح کلان دولت در بخش نفت و گاز در سیستان و بلوچستان و 8طرح کیفی‌سازی و انتقال فراورده‌های نفتی در 5استان کشور به ارزش 1.5میلیارد دلار بهره‌برداری شد. مخبر از 3طرح کلان دولت در بخش نفت و گاز در استان سیستان و بلوچستان و همچنین 8طرح کیفی‌سازی و انتقال فراورده‌های نفتی در 5استان کشور به ارزش 1.5میلیارد دلار، به‌صورت ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری کرد.

آنهایی که هشت سال رئیس‌جمهور بودند با شهید رئیسی قابل مقایسه نیستند
سرپرست ریاست‌جمهوری در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های حوزه انرژی، صنعت و ارتباطات در سیستان و بلوچستان و ۵ استان دیگر، با بیان اینکه شهید رئیسی قبل از تشکیل دولت سیزدهم سفرهای استانی خود را آغاز کرده بود، اظهار کرد: شهید رئیسی فقط ۳ سال رئیس‌جمهور بود، اما خدمات و محبوبیتش با آنهایی که ۸ سال رئیس‌جمهور بودند اصلا قابل مقایسه نیست.
مخبر با اشاره به اینکه ظهور و بروز نماد عدالت‌خواهی در رئیس‌جمهور شهیدمان را باید در جهت‌گیری‌ها و سفرهای ایشان مشاهده کرد، اظهار داشت: شهید رئیسی این وضعیت در برخی استان‌ها را عادلانه نمی‌دانست و برای رفع مشکلاتی که سبب این وضعیت شده بود، شبانه روز پیگیری می‌کرد.

افتتاح بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی بدون وابستگی به هیرمند
آب شیرین‌کن طرح جامع تامین آب زاهدان و سیستان از طریق ویدئوکنفرانس با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، که به این منطقه سفر کرده بود، به بهره‌برداری رسید.
طرح جامع تامین آب زاهدان و سیستان از سه‌راهی دشتک با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و بهره‌برداری از ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۱۰ کیلومتر خط برق بابت رفع مشکل کمبود آب زاهدان و سیستان با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد. وزیر نیرو پس از افتتاح طرح جامع تامین آب زاهدان و سیستان گفت: امروز ۲۸ طرح آب و برق با اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان افتتاح شد که مهم‌ترین آنها آب‌شیرین‌کن فراساحلی است که هیچ‌گونه وابستگی به رودخانه هیرمند ندارد.

بیمارستان فوق تخصصی پارس؛ هدیه دولت به زاهدانی ها
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پارس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های بخش خصوصی با مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا در جنوب شرق کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو در شهر زاهدان به بهره‌برداری رسید.