آرایش ارقام نجومی ؛ ابعاد تازه‌ای از فساد

 [شهروند] پرونده فساد در فوتبال ایران روزبه‌روز ابعاد تازه‌ای پیدا می کند. این بار صحبت از ارقام و اعداد جدیدی است که باعث شده شخصیت‌های تازه‌ای پای‌شان به این پرونده باز شود. البته ادعاها و افشاگری‌های جدید باعث واکنش فدراسیون فوتبال هم شده است و این فدراسیون مدعی است برخی از اظهارنظرهای مطرح شده، رویکرد شخصی دارند و نمی‌تواند محلی از اعراب داشته باشد. با این حال این اطلاعات جدید می‌تواند به مطرح شدن حضور چهره‌های تازه‌‌ای در این پرونده
منجر شود.

6میلیارد برای جادوگری!
بحث جادوگری در فوتبال یکی از مسائلی است که همیشه جنجال‌های منحصربه‌فردی داشته است. در فصول مختلف فوتبال گمانه‌زنی‌های جدی‌ای مبنی بر استفاده کردن از جادوگر در مسابقات مطرح و باعث بروز حواشی مختلفی شده است. رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در آخرین گفت‌وگوی خود، به بحث جادوگری در تیم فوتبال مس رفسنجان پرداخته است و  مدعی است این باشگاه 6میلیارد   برای جادوگری هزینه کرده است. جاودانی در ادامه صحبت‌های خود با تکذیب حواشی و  خبر دستگیری او بابت فساد، با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه و فساد در فوتبال گسترده‌تر از آن است، توضیح داد: «باشگاه مس آنطور که شنیده‌ام برای جادوگر 6میلیارد تومان هزینه کرده است. 750سکه از طریق  یکی از مسئولان باشگاه به درخواست سرمربی وقت تیم، پرداخت شده است. صحبتی وجود دارد که پنت‌هاوسی برای سرمربی ساخته شده است. در حوزه رسانه هم در شهرک بنفشه کرج ظاهراً خانه‌ای به یکی از اهالی رسانه داده شده و یک دستگاه پژو 2008.»

از ساعت 600میلیونی تا رشوه 70میلیاردی
رضا جاودانی در ادامه افشاگری‌های خود درخصوص آمار و ارقامی سخن گفت که نوک پیکان آن به سمت برخی افراد رسانه‌ای رفته است. او در این رابطه خاطرنشان کرد: «ماجرای دو دستگاه پژو 207که به دو تن از دوستان رسانه‌ای داده بودند، مطرح است. به یکی از تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی، ساعتی داده شده که حدوداً 600میلیون تومان بوده است. ظاهراً یک واحد تجاری هم به ایشان داده شده که البته من قبلاً اطلاع داشتم اما چون از حیطه وظایف ما خارج بود، نمی‌توانستم کاری انجام بدهم. خرید آپارتمان در کیش و قشم بوده، هفتاد میلیارد تومان در ساخت ورزشگاه رشوه داده‌اند به یک مسئول سازمان لیگ که از طریق اقوام نزدیک چند داور به این داورها پول داده شده است»



رضا جاودانی   این گفت و گو را با یکی از رسانه‌های داخلی انجام داده است و روزنامه شهروند هیچ قضاوتی نسبت به صحت و سقم  ادعاهای مطرح شده نخواهد داشت.

فدراسیون فوتبال: این صحبت‌ها شخصی است!
پس از صحبت‌های مطرح‌شده رضا جاودانی، فدراسیون فوتبال نسبت به این ادعاهای مطرح‌شده واکنش نشان داد و تأکید کرد که اظهارات جاودانی رویکرد شخصی داشته است و ارتباطی با جایگاه او در فدراسیون فوتبال ندارد. ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در این رابطه گفت: «حفظ حرمت و آبروی افراد مورد تأکید همیشگی ما بوده است. از طرف دیگر، با عنایت به اصل برائت و اینکه تنها رکن قانونی رسیدگی به جرایم اشخاص حقیقی و حقوقی، مرجع قضایی صالحه است، با توجه به صحبت‌های مطرح‌شده از سوی رضا جاودانی در مصاحبه با یک رسانه، این اظهارات صرفا دیدگاه شخصی وی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با جایگاه تشکیلاتی نامبرده نداشته، ندارد و نخواهد داشت.» وی افزود: «ارکان قضایی فدراسیون طبق قوانین و آیین‌نامه‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبالِ آسیا از هرگونه مصاحبه، گفت‌وگو و.... ممنوع هستند. اگر هم اطلاعاتی وجود دارد باید در اختیار مراجع قضایی قرار گیرد و در این‌باره فدراسیون فوتبال هم کما فی‌السابق همکاری‌های کامل و تنگاتنگی با مراجع ذی‌ربط
خواهد داشت.»