برخورد شهید رئیسی با رسانه‌ها بر مبنای اخلاق بود

جوان آنلاین: مدیرمسئول روزنامه جوان برخورد دولت شهید رئیسی با رسانه‌ها را بر مبنای اخلاق و آرامش خواند و از تضعیف رسانه‌های منتقد دولت پیشین از منظر مالی، آگهی و دریافت یارانه‌ها سخن به میان آورد. 
محمدجواد اخوان، مدیرمسئول روزنامه جوان در گفتگو با هنرآنلاین، وضعیت آزادی مطبوعات در دولت سیزدهم را تشریح و خاطرنشان کرد: به رغم آنکه شعار شهید رئیسی، آزادی مطبوعات و منتقدان نبود، برخلاف دولت آقای روحانی که با شعار «پناه بر خدا از بستن دهان منتقدان» در انتخابات رأی کسب کرد، در عمل پذیرش انتقاد را اثبات کرد. 
وی با بیان اینکه شهید رئیسی نسبت به جریان انتقادی در رسانه‌ها گشوده عمل کرد، گفت: به اذعان چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب، رئیس‌جمهور پیشین نسبت به روزنامه‌ها و رسانه‌ها انعطاف‌پذیر بود و تا همین اواخر بیشترین حمایت‌های مادی و معنوی را رسانه‌های اصلاح‌طلب دریافت کردند. 
مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه با اشاره به اینکه این رسانه‌ها در حوزه‌های آگهی و یارانه حمایت شدند، اظهار کرد: با آنکه علیه او مطالبی منتشر می‌کردند و تیتر‌هایی می‌زدند که گاه به سمت تمسخر می‌رفت، اما با سعه‌صدر با آن‌ها برخورد می‌کرد و با آرامش مباحث را می‌شنید، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت برخورد شهید رئیسی با رسانه‌ها بر مبنای اخلاق صورت گرفت. 


اخوان با تأکید بر اینکه ایشان وعده‌ای در راستای آزادی مطبوعات نداد، عنوان کرد: در این دولت بسیار بیشتر از افرادی که با چنین وعده‌هایی آمدند در حوزه مطبوعات آزادی را شاهد بودیم. 
وی به مواجهه رسانه‌ها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: فقط در چند مورد خاص و انگشت‌شمار توقیف رسانه‌ها را شاهد بودیم که چند مورد از آن‌ها براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی رخ داده بود و پس از چند روز نیز نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام شد. 
مدیرمسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات از جهت برخورد سلبی با مطبوعات فعالیت نکرد. در دوره‌های پیشین مصادیق زیادی را شاهد بودیم که حتی از شخص رئیس‌جمهور تا وزارت ارشاد در مواجهه با منتقدان چکشی برخورد می‌کردند و حمایت از رسانه‌های منتقد را به حداقل می‌رساندند و گاه حذف می‌کردند. 
اخوان در پایان خاطرنشان کرد: در آن دوران برخی از رسانه‌های خاص که ارتباطات قوی‌تری داشتند، حمایت‌های ویژه‌ای دریافت کردند و در عین حال رسانه‌های منتقد دولت از منظر مالی، آگهی و دریافت یارانه‌ها به شدت تضعیف شدند و این موارد قابل اثبات هستند.