ملت پای عزت و آبروی ملی


مجاور-از کارکنان شرکت نفت در سکوی فروزان واقع در نقطه صفر مرزی گرفته تا ایرانیان ساکن فنلاند از مردم خونگرم بلوچ در جنوب شرقی گرفته تا عشایر ایل  بختیاری در شمال غرب همه و همه  خود را به پای صندوق های رای رساندند. برخی سالمندان عصازنان و برخی کودکان همراه با بزرگ ترهایشان در صف های رای گیری شرکت کردند تا بدین شکل   از جمهوریت  دفاع کرده و پای عزت و آبروی ملی کشورشان باشند .  اما نامزدهای انتخابات نیز در همان ساعات اولیه در شعب اخذ رای حاضر شده و رای خود را در صندوق ها انداختند. محمدباقر قالیباف، در شهر ری رای خود را به صندوق انداخت. مصطفی پورمحمدی هم به حسینیه ارشاد رفت و در انتخابات شرکت کرد.سعید جلیلی هم با حضور در مسجد امام حسن (ع)  در مشیریه رای خود را به صندوق انداخت.مسعود پزشکیان هم در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور چهره ها در انتخابات


مراجع عظام تقلید و همچنین علما و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور  در همان ساعات اولیه در انتخابات شرکت کردند .آیت‌ا... احمد جنتی دبیر شورای نگهبان هم رای خود را به صندوق سیار شماره ۱۶۹۳ تهران انداخت.محمدجواد ظریف و سیدحسن خمینی ،سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات ومحمدرضا عارف رئیس بنیاد امید و  اسحاق جهانگیری هم با حضور در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کردند.حسن روحانی رئیس‌جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم هم با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را به صندوق انداخت.دیگر چهره های لشکری و کشوری نیز همگام با حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق های رای حاضر شدند. مهدی کروبی و موسوی خوئینی ها نیز رای خود را به صندوق انداختند .افزون بر این،کمتر دیده می شود که  چهره های شاخص سیاسی و کشوری در صف رای و پشت سر بقیه مردم بایستند یا در شعب خاص و خلوت اخذ رای شرکت می کنند. در این میان اما انتظار و ایستادن برخی چهره ها همچون حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا  و حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی در صف رای مورد توجه رسانه ها قرار گرفت .در این میان و همزمان با آغاز رای گیری در برخی از کشورها که زودتر از ایران اخذ رای گیری در آن ها انجام می گرفت، برخی کانال ها در فضای مجازی اقدام به انتشار تعداد آرای نامزد های انتخاباتی کردند. موضوعی که با واکنش هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان همراه شد و او  در پاسخ به پرسشی درباره صندوق‌های آرای خارج از کشور گفت: فرایند اخذ رای در خارج از کشور در حال انجام است. با هماهنگی‌هایی که انجام شده با مشکلی مواجه نیستیم.وی همچنین تاکید کرد: آمار و ارقامی که درباره صندوق‌های خارج از کشور بیان می‌شود، فاقد اعتبار است، چراکه تاکنون فرایند اخذ رای به پایان نرسیده است و همچنان در حال رای‌گیری هستیم. پس از اتمام فرایند رای‌گیری، شمارش آرا آغاز و مراحل بعدی آن یعنی تجمیع آرا هم سپری خواهد شد.

وحیدی: انتخابات در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد
وزیر کشور نیز که روز گذشته با دستور او فرایند رای گیری آغاز شده بود؛ در جمع خبرنگاران حاضر شد و  با اشاره به این که فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۵۸۶۴۰ شعبه داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج کشور آغاز شده است، اظهار کرد : این دوره از انتخابات با توجه به این که صرفاً ۴۰ روز فرصت بود در این مدت مقدمات کار فراهم شد. وزیر کشور بیان کرد: در حالی که این کار به طور عادی حداقل یک سال زمان نیاز دارد که نشان دهنده استحکام در امور در جمهوری اسلامی ایران و اصرار در انجام کارها در وقت خود به ویژه در موضوع انتخابات است که مظهر مردم سالاری دینی ماست. وزیر کشور تاکید کرد: به ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهیم که انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار خواهد شد و هم اکنون حدود ۴۶۸۹۴ نفر از افرادی که از سوی داوطلبان به عنوان نمایندگان آن‌ها در صندوق حضور دارند، کارت برای آن‌ها صادر شده است.وی ادامه داد: این امر حکایت از آن دارد که ناظران مختلف علاوه بر هیئت‌های اجرایی و نمایندگان فرمانداری‌ها و شورای نگهبان و بازرسان بر سر صندوق‌ها حضور دارند و همه امور کاملاً تحت نظارت قرار دارد تا یک انتخابات در تراز جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.