پاسداشت اربعین شهدای خدمت


مجاور -  انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه خیلی زودهنگام برگزار شد اما هیاهوی انتخاباتی یاد سید ابراهیم را از خاطره ها نبرد. عبای خاکی و کفش گلی او در سفرهای استانی هنوز در یادهاست و حالا نبود چنین رئیس جمهور بی همتایی ۴۰ روزه شده است. مردم شریف و قدرشناس ایران  نیز در سراسر کشور به پاس قدردانی از خدمات او در  آیین بزرگداشت اربعین شهادت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی گرد هم آمده‌اند و  در مراسم چهلم سید الشهدای خدمت سنگ تمام گذاشتند.مصلای تهران اما حال و هوای متفاوتی داشت و حضور پرشور مردم در مراسم اربعین رئیس جمهور شهید مورد توجه قرار گرفت. جمعیتی که به باور خبرنگاران و رسانه های حاضر بیش از حد انتظار بود و چهره های مختلفی از مردم که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند با چشمانی پر از اشک و با قلب هایی پر از اندوه  یاد و نام او را گرامی داشتند.پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان، مسئولان کشوری و لشکری در مصلای تهران حضور یافتند تا یاد و خاطره «شهید رئیسی عزیز» را در چهلمین روز شهادتش زنده کنند و بگویند زحمات و خدمات او و دولتش را هرگز فراموش نمی‌کنند.

حضور شخصیت‌ها و مقامات در کنار مردم عزادار
در این بین چهره های سیاسی و مهمانان داخلی و خارجی زیادی در مراسم چهلمین روز درگذشت شهید رئیسی حضور پیدا کرده‌ بودند که در نوع خود قابل توجه بود. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و اعضای کابینه دولت مردمی دولت سیزدهم، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و جانبازان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، همچنین محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین، آیت ا... احمد علم الهدی (پدر همسر رئیس جمهوری شهید) امام جمعه مشهد، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه مقننه و دیگر مسئولان لشکری و کشوری، مدیران اجرایی و چهره های فرهنگی و علمی کشور، از آغاز مراسم در کنار مردم عزادار در مصلا حضور داشتند.  آیت ا...محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، حمید نوری دیپلمات تازه آزاد شده کشورمان از زندان‌های سوئد، زینب سلیمانی دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و... از جمله حاضران در این مراسم بودند.



تقاضای همسر شهید رئیسی از معلمان،پدران ومادران
در ابتدای این مراسم همسر شهید رئیسی چند دقیقه ای سخنرانی کرد. چهره پر از اندوه و اشک او حالش را به خوبی نشان داد. هرچه باشد او همسری همچون سید ابراهیم را از دست داده است. مردمی که تنها وصف شهید جمهور را شنیده بودند، این گونه شیفته او شدند اما همسر او که سال‌ها در کنارش زیسته قطعا جلوه ای دیگر از رئیسی عزیز را درک کرده است. همسر شهید رئیسی در ابتدا از مردم ایران برای دلدادگی و سوگواری در غم از دست دادن همسرش تشکر کرد و با تقاضایی از معلمان و پدر و مادران خواست تا هرچه بیشتر در تربیت نسل انقلابی بکوشند. جمیله علم الهدی  در بخشی از سخنانش با اشاره به این که تشخیص ولی امر و تبعیت از ولی امر بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اقامه عدل برعهده شهروندان و مسئولان است، فریبکاری هم از سوی مسئولان امری ناپسند است هم از سوی مردم.وی افزود: باید نسل خود را برای شهروندی و کارگزاری مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنیم. پیوند ما با یک پدر است، مقام معظم رهبری پدر همه‌ ماست و شهید رئیسی فرزند این پدر و برادری برای شما بود.

سیدحسن نصرا...: تشییع پیکر شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان، پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود
سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... لبنان نیز  یکی از سخنرانان مراسم چهلمین روز درگذشت شهید رئیسی بود. سید حسن نصر ا... در بخشی از پیام تصویری خود به مناسبت چهلم شهدای پرواز اردیبهشت گفت :« تشییع پیکر شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان، پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود.نظام جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم مقابل ظالمان است.» وی افزود :« قاعده این است باید مثل همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.دشمنانی که دل خوش کرده بودند ناامید شدند.این تشییع بیانگر وفاداری عظیم مردم ایران بود.امروز فقط سرنوشت جمهوری اسلامی مطرح نیست، بلکه با تمام صداقت و صراحت می‌گویم سرنوشت تمام ملت ها و مقاومت در منطقه به سرنوشت جمهوری اسلامی ایران بسته شده است.» وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد :« نظام جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر ملت‌های منطقه و دژی محکم در مقابل ظالمان، غارتگران و مستکبران است.دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام، باثبات و متحد است.جهان شاهد تشییع میلیونی شهید رئیسی، امیرعبداللهیان و دیگر شهدا بود، این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود.» وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد :«  امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند، بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه و تحولات و رویدادهای آینده به جمهوری اسلامی ایران وابسته است. تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مسئله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی رضوان ا... علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز  می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ظله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی را که در منطقه افتاد،تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از رهبران مقاومت  هم که در مراسم اربعین شهدای خدمت اردیبهشت در مصلای تهران حضور یافته بود، اظهار کرد :« آمده‌ایم تا نقش شهید رئیسی را گرامی بداریم که کارهای بزرگی در منطقه انجام داد.همچنین شهید امیرعبداللهیان موفقیت های بزرگی برای مردم منطقه و مقاومت رقم زدند و مواضع را نسبت به فلسطین متحد کردند.ما در طوفان الاقصی از حمایت مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران همیشه یاد می‌کنیم و نقش شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را فراموش نمی‌کنیم.با هم به سمت قدس و پیروزی فلسطین این مسیر را ادامه می‌دهیم.»