فصل همدلی در کار نیمه تمام ملت

ملت بیدار ایران اسلامی یک بار دیگر در آزمونی مهم و بزرگ پای کار نظام و انقلاب اسلامی آمد تا در یک انتخابات کاملاً متمایز رئیس‌جمهور چهاردهم را برای چهار سال آینده از صندوق‌های رأی بیرون آورد. 
از ویژگی‌های انحصاری انتخابات چهاردهم می‌توان به امنیت بسیار خوب و عالی آن اشاره کرد که مرهون زحمات نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی بوده و مورد ستایش مردم عزیزمان می‌باشد. 
در بعد سلامت نیز این انتخابات نرم جدیدی برجای گذاشت که در سیر مراحل آن از ثبت نام و تبلیغات تا روز رأی‌گیری کاملاً آشکار بود. کاهش محسوس تخلفات انتخاباتی، درگیری‌های فیزیکی، شکایات، طرح تقلب و عدم وجود هرگونه شائبه در نحوه شمارش و اعلام نتایج از شاخصه‌های سلامت این انتخابات می‌باشد که شایسته تقدیر از مجریان و ناظران، دستگاه قضا و نیرو‌های انتظامی، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی به ویژه نامزد‌های انتخاباتی، ستاد‌ها و هواداران آن‌ها می‌باشد. 
مهم‌ترین ویژگی‌های انحصاری این انتخابات را باید رقابتی بودن آن دانست که مورد تحسین دوست و دشمن قرار گرفته و نتیجه آن را می‌توان در بازگرداندن بخشی از تحریم کنندگان انتخابات در ادوار قبلی به پای صندوق‌های رأی مشاهده کرد که مدیون تلاش‌ها و نقش آفرینی شورای محترم نگهبان، جریان‌های سیاسی و نامزد‌های انتخابات می‌باشد. 


ویژگی دیگر این انتخابات مربوط به نتیجه آن می‌باشد که با رقابت تنگاتنگ دو نامزد و دو دوره‌ای شدن آن و در واقع رقابت‌های انتخاباتی را به مدت یک هفته دیگر تداوم بخشید. 
دور دوم انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری هم مختصات انحصاری خاص خود را دارا می‌باشد که علاوه بر تنگ‌تر شدن رقابت‌ها و افزایش تلاش‌ها از هر دو سوی این میدان، می‌توان به افزایش همدلی، همگرایی و همسویی مردم برای اتمام کار نیمه تمام در انتخابات اشاره کرد. 
از این رو، باید گفت فصل همدلی ملت برای اتمام کار نیمه تمام جمعه گذشته در جمعه آینده رقم خواهد خورد و امید است مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی افزایش یافته و شاهد رویداد شیرینی در این روز سرنوشت ساز برای ملت ایران باشیم. چراکه هواداران هر دو نامزد با جدیت بیشتر وارد رقابت‌ها شده و تلاش خواهند کرد رئیس چهاردهم را مطابق با سلیقه خویش از صندوق‌های رأی بیرون آورند. 
با این وجود انتظار می‌رود به رغم تنگ‌تر شدن فضای رقابت‌ها و جدی‌تر شدن تلاش‌های هر دو جریان، شاهد پایبندی هر چه بیشتر نامزدها، ستاد‌های انتخاباتی و هواداران آن‌ها به اخلاق و قانون بوده و فضای همدلی، صمیمیت و رفاقت‌ها در اوج رقابت‌ها باشیم. به ویژه آنکه در جریان انقلاب و رسیدن به نامزد واحد، اشتراکات جای اختلافات را گرفته و اهتمام برای موفقیت نیز افزایش می‌یابد، چراکه درس بزرگ ملت ایران از دولت شهید رئیسی این است که کیفیت انتخابات بر کیفیت دولت برآمده از آن تأثیر می‌گذارد. بدین معنا که از انتخابات تخریبی و غیراخلاقی نمی‌توان انتظار دولتی متشرع و اخلاق‌مدار داشت. کسانی که با مکر و بداخلاقی، دروغ و وعده‌های توخالی تلاش می‌کنند تا به هر قیمت خود را به قدرت برسانند پس از آن نیز تلاش می‌کنند تا با تمسک به همین روش‌ها و رویه‌ها به اداره کشور بپردازند. راه و روشی که نتیجه قهری آن نومیدی جامعه از عملکرد مسئولان و کاهش اعتماد به آن‌ها بوده است. 
ملت ایران از شهید مظلوم و خدوم آیت الله رئیسی آموختند که دولت اخلاقی و مردمی نتیجه پایبندی‌ها به شرع مقدس و اخلاقیات در مرحله رقابت هاست؛ لذا آنچه بیش از هر چیز از نامزد‌ها و تشکل‌های سیاسی مورد انتظار مردم است پرهیز از بداخلاقی‌ها و تخریب‌هاست.