عیارسنجی در 120 دقیقه

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما   گفت: در مناظره‌های دونفره که از امشب برگزار می‌شود، نامزدها روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و درخصوص یک موضوع با هم صحبت می‌کنند و به سؤالات پاسخ می‌دهند و امکان مقایسه‌ای دو نامزد فراهم می‌شود و مردم می‌فهمند هرکدام از این نامزدها به چه سؤالی، چه جوابی داده است. در حالی که در مناظرات قبلی، ۶ نامزد باید توضیحاتی می‌دادند و بعد دوباره نوبت فرد می‌رسید و  مخاطبان مباحث و موضوعات را فراموش می‌کردند .
محمد صالح مفتاح با بیان اینکه زمان مناظره‌های نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری حداکثر دو ساعت خواهد بود، تصریح کرد: بخش پرسش و پاسخ نامزدها حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود و از نامزدها ۱۰ سؤال پرسیده می‌شود.
مفتاح افزود: ما از متن سخنرانی نامزدها می‌خواهیم بگذریم و آنها صریح به سؤالات پاسخ دهند. خیلی از نامزدها در مناظره‌های قبلی به سؤالات پاسخ نمی‌دادند و از آن عبور می‌کردند.
دبیر ستاد انتخابات صداوسیما ادامه داد: در مناظره‌های دور دوم انتخابات، به‌خاطر رو در رو بودن نامزدها وضعیت کاملا روشن و اگر کسی به سؤالی پاسخ ندهد، خیلی واضح است.



وی تأکید کرد: ما نگاهمان این است که در مناظره‌ها وزن نامزدها و ایده‌های آنها مشخص شود، اینکه هرکدام درعرصه‌های مختلف برای کشور چه ایده‌ای دارند.
اولین مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان، نامزدهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز ساعت ۲۱:۳۰  با موضوع «فرهنگ» و «سیاست» برگزار می‌شود. همچنین مناظره دوم این دونامزد سه‌شنبه، ۱۲ تیر، ساعت ۲۱:۳۰، برگزار خواهد شد.