سیرک لشکر شکست‌خورده ضدانقلاب در انگلیس

لشکر شکست‌خورده ضدانقلاب هشتم تیرماه با تجمع مقابل حوزه‌های رای‌گیری در انگلیس، چهره عبوس و کریه خود را به نمایش گذاشتند تا بار دیگر ثابت کنند که توهم آنها برای براندازی نظام اسلامی ارزش خیال‌بافی هم ندارد، اما اینک که انتخابات به دور دوم کشیده است، کارشناسان توصیه‌هایی را در برخورد با این جماعت ایرانی‌نما مطرح کرده‌اند که در این جستار به آن اشاره شده است.
از به‌کارگیری الفاظ رکیک تا تعقیب و تهدید رای‌دهندگان گوشه‌ای از سیرکی بود که ضدانقلاب برای ایجاد تنش در روند انتخابات انگلیس به راه انداخته بود. آنها به‌جز مرزهایی که پلیس برای محدوده فعالیت‌ آنها تعیین کرده بود و غالبا هم رعایت نمی‌شد، هیچ مرز دیگری را برای نمایش عصبانیت خود متصور نبودند. این عناصر درمانده که در آخرین پروژه براندازی نظام اسلامی، شکست سنگینی را تجربه کردند، آمده‌ بودند تا به هر ترتیبی کافه را به هم بریزند.
اغتشاشگران در یک مورد، خانم رای‌دهنده‌ای را که برای شرکت در انتخابات به حوزه کنسولگری مراجعه کرده بود، تا مسافتی تعقیب کرده و روسری او را از سرش کشیدند. همزمان پویش‌های سیاسی ضدانقلاب در سایه خبرنگار و فعال رسانه‌ای، رای‌دهندگان را در میان موجی از فحاشی و الفاظ رکیک، به چالش مصاحبه می‌کشیدند تا برای استمرار دریافت کمک‌های مالی از اربابان خود، مستندسازی کنند.
اینک که انتخابات به دور دوم کشیده شده است و رای‌گیری دیگری در پانزدهم تیرماه در راه است، کارشناسان توصیه‌هایی را در خصوص نحوه برخورد با تعرض ایرانی‌نماها مطرح کرده‌اند.



طبق قانون موسوم به Section ۵ of the Public Order Act ۱۹۸۶ انگلیس، اگر شخصی یا گروهی در مکان عمومی و یا خصوصی، به فردی تعرض کند و یا دُشنام (تهدیدکننده یا توهین‌آمیز) دهد، می‌توان آن شخص یا گروه را به اصطلاح Charge کرد و پلیس موظف به دستگیری و پیگیری شکایت در این زمینه است.
کارشناسان بر همین اساس توصیه می‌کنند که رای‌دهندگان حتما با موبایل خود تعرض صورت‌گرفته را فیلمبرداری کنند و از پلیس در محل بخواهند که این موضوع را طبق قانون فوق پیگیری کند. اگر پلیس حاضر در صحنه، این موضوع را پیگیری نکرد، می‌توان شماره سر دوش وی را برداشت و مسئله را به نهاد ناظر بر عملکرد پلیس (IOPC) و یا بخش شکایت اداره پلیس ارجاع داد. از سویی، سفارت کشورمان در لندن، رایزنی‌های لازم را در خصوص ضرورت حفاظت از رای‌دهندگان ایرانی در روز انتخابات، با مقام‌های انگلیسی صورت داده است.